c300 versus 266xl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

c300 versus 266xl

wie heeft beide apparaten en wil er een kleine recensie van schrijven.
    Ik ben namelijk benieuwd naar de verschillen in gebruik en de handigheid van instellen. Uiteraard ook de kwaliteit van beide.
    Dit maakt eventuele aanschaf makkelijker

gr edgard
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Is er iemand die ervaring heeft met de C300 ?

En wat is het verschil tussen de specs van de C300 en zijn duurdere broer C400XL ? Behalve de gebalanceerd XRL in/outs en de AES/EB aansluiting.
    Life is what you make it

Comment

• Techno_sapien
      • Jun 2007
      • 40

De c300 ken ik persoonlijk niet welk merk is het? Ik heb zelf 4 266xl's in bezit en ben goed te spreken over kwaliteit en klank. Moet wel zeggen dat ik daarvoor behringers had dus het is niet dat ik al met zoveel verschillende toestellen gewerkt heb.
      Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

C 300 is van TC electronics.

C300

ken het verder ook niet , vandaar deze link.
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• GuntherM
          • Jan 2006
          • 163

Bij de C300 gebeurt de processing digitaal en deze heeft een pieklimiter.
          De dbx 266xl is volledig analoog en heeft geen pieklimiter.

Het zijn 2 totaal verschillende toestellen, ik heb een hele tijd de 266xl's in mijn rack gehad, altijd tevreden van geweest. De C300 heb ik nog niet mee gewerkt, maar als het dezelfde compressors zijn die ze in de M300 hebben gestoken, ben ik er niet gek van.

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

Originally posted by GuntherM
            ... maar als het dezelfde compressors zijn die ze in de M300 hebben gestoken, ben ik er niet gek van.
            Ik hoop eerder die van de M6000...
            Life is what you make it

Comment

• TVVL
              • Jan 2006
              • 53

Onlangs 2 stuks C300 voor mij gehad bij een job; kwamen net nieuw uit de doos. De ene was al defect, gelukkig ging de 2de toch. Maar kreeg hetzelfde gevoel dat ik heb met behringer compressors... met de nodige ruis wanneer de compressor in werking is.

Geef mij maar de 266xl !

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Heb zelf de 266 xl. Bevalt prima, soepele compressie en weinig ruis. Soms mis je de limiter die op de 166 wel zit
                De c300 ben ik pas tegengekomen op een huissetje. Ik kon er niet echt lekker mee uit de voeten. Is inderdaad een digi compressoor en werkt wat mij betreft niet echt lekker 'op gevoel' Heb zelf ook een m 300 multifx waar ook een compressor in zit. Gebruik ik eigenlijk nooit (de m300 is bij mij eigenlijk alleen als delay in gebruik) Wel eens mee zitten spelen maar zelfde slechte gevoel als de c300
                ~Clearsound~

Comment

Working...