DI box BSS of Klark

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

Ik weet wel dat de BSS of de KT algemeen aanvaard zijn, maar vermits wij niet echt voor "de grote jongens" werken en best wel heel wat "knetter en ruis" instrumenten tegen komen denk ik dat we dit toch niet kunnen compenseren met een duurdere DI... of is dit dan toch daadwerkelijk hoorbaar ? Wanneer je zo'n DI-100 vervangt door een AR-133 heb je dan zoiets van :"Wow, wat is hier gebeurt?" of is het binnen het livegebeuren toch eigenlijk niet zo opgevallen.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Je hoort het verschil wel hoor, hoewel het wel ook afhankelijk is van het type signaal waar je over praat. Ik vind bijvoorbeeld het verschil veel beter merkbaar bij basgitaar of akoestische gitaar dan bij HD-tracks of zo.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

pfff..ik dacht ook dat er geen verschik op zat bij DI's....maar toen ik vandaag beetje bas aan het spelen was (over een monitor en digitale mixer) vond ik het plots zo geheel anders klinken toen ik er simpel weg een DI 100 Behringer tussen hing. Pff..geknetter..van de snaren...wat je niet eens hoort als je die rechtstreeks inplugged.

Dusja...ik ga wel uitkijken naar een vervanger voor die behringers.

Comment

• Elmo
          • Jun 2006
          • 208

Mijn ervaring is dat de KT's meer solide zijn dan de BSS AR133. Van de BSS'en komen er gewoon meer defect terug.

Qua klank durf ik hierover niks te zeggen, hoewel ik denk dat dat elkaar niet gek veel ontloopt.

Comment

• The Freak
            • Dec 2005
            • 12

Originally posted by Elmo
            Mijn ervaring is dat de KT's meer solide zijn dan de BSS AR133. Van de BSS'en komen er gewoon meer defect terug.
            Dan vraag ik me af wat er dan kapot gaat aan zo'n BSS.
            Heeft deze misschien een zwakke plek die de Klark niet heeft ?

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Kan er mij iemand uitleggen waarvoor die ON/OFF switch dient op de BSS133 ?
              Ok, om de batterij aan of uitschakelen ? Waarom geen switch wanneer je er een XLR in de output zet ? En wanneer phantom aanwezig is batterij of ?

Ik gebruik enkel SAMSON S-direct of S-direct plus, erg super tevreden van ! En klinken ook vrij goed !
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Barthez
                • Dec 2003
                • 256

Originally posted by PowerSound
                Kan er mij iemand uitleggen waarvoor die ON/OFF switch dient op de BSS133 ?
                Ok, om de batterij aan of uitschakelen ? Waarom geen switch wanneer je er een XLR in de output zet ? En wanneer phantom aanwezig is batterij of ?
                Hier ook goede ervaringen met de BSS DI's, enige zwakke punt blijkt de PAD switch, deze willen wel eens stuk gaan (hier ongeveer 1 op 30 in een half jaar).
                Wat betreft de schakelaar:

[FONT=Arial][FONT=Arial]
                [LEFT]The On/Off Switch[/LEFT]
                [/FONT][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial][LEFT]....
                Optionally, an internal link can allow phantom power to activate the
                AR-133 regardless of the On/Off switch setting. This link must be changed by an Authorised
                Technician only. Please refer to your Dealer/Distributor for details.[/LEFT]
                [/FONT]
                [/FONT]
                uit de manual..

Het is dus mogelijk de DI aan te passen zodat deze altijd aan staat wanneer het phantom krijgt..
                Goed plan! ...doen we niet!

Comment

Working...