DI box BSS of Klark

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

DI box BSS of Klark

Ik ben toe aan een setje nieuwe DI boxen. Ik heb nu nog van die erg simpele monacor dingen in gebruik. Ze werken wel, maar het gaat er niet echt beter van klinken natuurlijk.

Ik heb als twee opties de BSS AR133 en de Klark Teknik DN100 in gedachte. Beide lijken me een goede keuze te kunnen zijn. Ook de prijs van beide in nagenoeg gelijk, dacht ik zo.

Zijn er nog andere goede gegadigden in dit segment, en welke keuze zouden jullie maken tussen de BSS en de Klark ??

DI's worden gebruikt voor uitversterking basgitaar, toesten e.d. geen echt exotische zaken dus, maar het moet wel een beetje goed klinken natuurlijk.
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

Die BSS sjes zijn inderdaad erg goed. Zelf heb ik ooit eens een "vergelijkend warenonderzoekje" gedaan naar DI's (voor de bas). Toen kwam de DI van Countryman (klankmatig) als beste uit de test.
    Een klein aandachtspuntje bij DI's is het feit of ze wel of niet actief zijn en al dan niet gevoed kunnen worden via phantoom.
    Succes in ieder geval!

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

de bss di's hebben zich in principe al bewezen als 1 van de betere di-boxen
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Voeding via Phantom power is geen probleem uiteraard. Ze worden vrijwel altijd gebruikt met de Yamaha LS9 of andere mixer. Voor de andere koppelings DI's e.d. kan ik eventueel de Monacors nog wel gebruiken.

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Zelf heb ik 4 Radial J48 actieve DI's: bevallen ook erg goed!!

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by MarkRombouts
            Zijn er nog andere goede gegadigden in dit segment, en welke keuze zouden jullie maken tussen de BSS en de Klark ??
            Heb laatst ook naar DI's gezocht, en kwam daarbij een test van een duits blad tegen. Daarin kwamen de DI's van Palmer goed uit de test, met een heel goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooral in vergelijk met de veel duurder BSS en Klark.

Greetz, Rob.
            Last edited by keenoncoolstuff; 26-02-08, 13:50. Reason: Foutje gemaakt bij de merknaam: Moest Palmer zijn.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• ikweetvannix
              • Oct 2006
              • 66

Misschien ook wel ter overweging, ik heb nu een tijdje een aantal ART X-Direct DI's, bevallen tot nu toe zeer goed, en kosten drie keer niks
              "Speakons in je oren..."

Comment

• Elmo
                • Jun 2006
                • 208

Originally posted by MarkRombouts
                Ik ben toe aan een setje nieuwe DI boxen. Ik heb nu nog van die erg simpele monacor dingen in gebruik. Ze werken wel, maar het gaat er niet echt beter van klinken natuurlijk.

Ik heb als twee opties de BSS AR133 en de Klark Teknik DN100 in gedachte. Beide lijken me een goede keuze te kunnen zijn. Ook de prijs van beide in nagenoeg gelijk, dacht ik zo.

DI's worden gebruikt voor uitversterking basgitaar, toesten e.d. geen echt exotische zaken dus, maar het moet wel een beetje goed klinken natuurlijk.
                zal ik dan wat vertellen over de KT's?
                Ik vind ze zelf super makkelijk, goed aan elkaar te tapen voor een stereo setje.
                Wat ook soms geen overbodige luxe is is het kensington slotje erop, het is en blijft allemaal roofgoed!! Als ik kijk naar defecten kan ik zeggen dat de Kt's sterker zijn dan die BSS AR133's. Of het door de blauwe rubber rand komt die er helemaal omheen zit weet ik niet maar ze gaan minder vaak defect.

hoop dat je er wat aan hebt
                Last edited by Elmo; 26-02-08, 00:17. Reason: typo

Comment

• ricardo
                  • Oct 2007
                  • 24

BSS is de beste vind ik geen problemen mee gehad tot nu toe.

Comment

• rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

Ik zweer bij de Klark Technics, al maak ik er geen probleem van als ik BSS DI's tegen kom. Ik ben een keer op m'n gevoel af gegaan om Klark DI's te gebruiken, geen idee waarom m'n gevoel dat wilde... Maar ik ben tevreden over de blauwe boxjes, dus zal ik dit ook blijven gebruiken. Zeker aangezien ik ze zelf binnen handbereik heb liggen

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

Originally posted by ricardo
                      BSS is de beste vind ik geen problemen mee gehad tot nu toe.

waarom dan?

maar zowel de BSS als de KT is niks mis mee! zijn beiden ook geaccepteerd in het wereldje

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Heb de tests (in het duits) teruggevonden op mijn HD, en ze meteen maar even online gezet:

Vergelijk passieve DI's
                        Vergelijk actieve DI's

Veel plezier ermee!
                        Groet, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• ricardo
                          • Oct 2007
                          • 24

Originally posted by Elmo
                          waarom dan?

maar zowel de BSS als de KT is niks mis mee! zijn beiden ook geaccepteerd in het wereldje
                          Dat klopt,

Wij hebben in het begin een hele voorraad van BSS apparatuur gekocht.(gates,compressor,processor,eq etc etc)

Hier kregen we de BSS dis al extratje sinds dien altijd gebruikt en nooit problemen mee gehad vandaar dat ik zeg dat ik de BSS goed vind.

KT is ook goed, veel over gehoord maar ik zelf ben alleen met de EQ's van KT bekend.

Comment

• Beldog
                            • May 2004
                            • 140

Bedankt om die test te posten :
                            Eigenlijk wel straf, de Behringer DI100 komt gewoon als beste uit die test(prijs meetellend) ....een mens vraagt zich af waarom nog BSS of KT kopen. Voor de prijs van 1 KT heb je gewoon 4.5 DI 100's.
                            Voor mij is het een uitgemaakte zaak wij blijven gewoon de Behringers gebruiken, we zien zelfs af om de geplande BSS'en te kopen...ok misschien eentje voor het geval er iemand echt moeilijk doet.

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Voor het gros van het werk zou ik lekker die BSS-en nemen, is over het algemeen toch wel de prof standaard. Die Behringers zijn inderdaad ook niet heel slecht, is een van die dingen die ze erg OK gemaakt hebben.

Als je echter aan de experimeteer gaat met bijv. een DI voor basgitaar, merk je toch wel verschillen hoor. Een radial of Countryman zou je hier ook uit kunnen proberen. Als je geld over hebt, zou je zelfs kunnen overwegen eens een Avalon DI voor bas of akoestische gitaar te nemen, je weet niet wat je hoort!
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...