Monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsjanssennl
    • Aug 2004
    • 101

Originally posted by Rule84
    Hey,

We zitten nu te kijken voor de Seeburg acoustic line A6 of de M2. Beide speakers zijn erg goed. Maar de A6 heeft een hoek van 60 graden en de M2 80graden conical. Wat houdt dit in? Het is belangrijk dat speaker zoveel mogelijk naar boven is gericht dus lijkt mij dat de hoek zo klein mogelijk moet zijn.
    Wie weet hier meer over.

groet,
    Roel
    De hoeken slaan op de spreiding van het geluid. Conical betekent rond. Dus 80 graden conical is een spreidings hoek die 80 graden horizontaal als verticaal is.
    Maw de hoek is niet de hoek waaronder de monitor staat. En een monitor die rechtomhoog kijkt heb ik nog nooit gezien danwel toegepast.
    Ze liggen meestal onder een lichte hoek zodat als je een monitor voor je hebt liggen, je de speakers recht op je gezicht(=gehoor) hebt.

Ps Hof Audio-Licht-Beeld (Haren/Groningen) verkoopt d&b Max (15") uit de verhuur, wellicht interesant voor jullie???
    Last edited by nielsjanssennl; 07-02-08, 09:49.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by Gino Krishnadath
      Hans van den Brink uit Bunnik maakte ooit zelf een replica van LE400's, misschien doet hij dat nog steeds of is er iemand anders die dat kan/wil.
      Die waren destijds erg goed (zo goed zelfs dat ze één voor één gestolen werden uit het theater waar ik toen werkte...).
      Jazeker, dat doet hij nog steeds... al is het ontwerp langzaamaan steeds een beetje verbeterd.
      Een dijk van een monitor, dat wel.

Overigens is Hans van de firma Bin Productions (: : BIN Productions : : Licht, Audio, Studio advies / verkoop / verhuur : :) en heeft ie Bunnik verruild voor Amerongen.
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ik weet niet of ze in NL ge-/bekend zijn maar de AK-Cabinets hebben goede monitors die in BE algemeen aanvaard worden door de P.A-techs. Je hebt ze in linkse en rechtse versie, in een standaard- en neodynium-versie, kant-en-klaar gebouwd of als bouwpakket.

Let wel: er wordt een standaard Beyma-filter meegeleverd/ingestoken wat doet wat het moet doen MAAR de truc is om er een custom-build filter in te steken en het resultaat is een wereld van verschil!

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

En dan nog een AK C318 als drumfill zou mooi zijn (overigens ook goed te gebruiken voor DJ's).

Alleen 4 W152's zijn boven het budget, 4 PA M12's moet wel lukken, dan blijft er nog €1600 over voor AMP's.
          exit night into LIGHT

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Ik heb eventueel wel een hele mooie set staan eindtrappen en alles erbij misschien is dit iets voor je, je kunt me dan het beste even mailen schuurschumi (apestaart) hetnet.nl groeten arjan

set bestaat uit 4x monitor 15" 2226 jbl + 2" 2446 jbl+ hoorn pasief aan te sturen door 1 eindtrap. mocht je interresse hebben mail gerust voor foto's en meer info, set gaat bij ons weg omdat alle bands die we doen over zijn naar in ear, de set is nagenoeg nog nieuw van mei 2007(toen wisten we dus nog niet dat ze allemaal over zouden gaan)

Comment

• De Geluidsman
              • Dec 2005
              • 35

dynacord AM of M12

Ik werk zelf ook met dynacord monitors
              als je nu een een AM12 aan een M12 koppelt
              De AM12 is namelijk een M12 met ingebouwde versterker en een actieve
              output voor naar een M12.

Dan heb je geen versterker nodig en .... het is lekker compact.

je gaat dan alleen werken met even aantallen 2 , 4 enz

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by Gino Krishnadath
                Focus heeft hele gave Firehouse monitors
                Het is al een oud topic, maar misschien toch leuk om nog even op te reageren...
                Een gedeelte van die Firehouse monitors zijn uiteindelijk bij ons terechtgekomen. Op het internet is er nagenoeg niets over deze kasten te vinden (bovenstaande is de enige vermelding op dit forum), terwijl het echt waanzinnig goede monitors zijn. In de Verenigde Staten schijnen dit zelfs (samen met Clair Brothers) één van de meest populaire monitors te zijn (ze zouden o.a. gebruikt worden door Radiohead, The Cure, David Bowie, Trans Siberian Orchestra, Nine Inch Nails, etc.).

Wij hebben 2 varianten:
                - De F12 is een 12"/2" met een JBL 2206H op het laag en een TAD-4002 op het hoog (de beroemde TAD driver met Beryllium membraan).
                - De F15 is een 15"/2" met een TAD TL-1601b op het laag en ook een TAD-4002 op het hoog.

De kasten klinken van zichzelf al zeer goed, waardoor er eigenlijk geen correctie in een DSP nodig is, enkel een cross-over op 1200Hz aangezien de kasten allen actief (bi-amp) aangestuurd moeten worden.

Naar wat ik begrepen heb had Focus vroeger een behoorlijke stapel van deze kasten, wij hebben er momenteel 12, heeft iemand enig idee waar de rest naar toe gegaan is?

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by hugovanmeijeren
                  Het is al een oud topic, maar misschien toch leuk om nog even op te reageren...
                  Een gedeelte van die Firehouse monitors zijn uiteindelijk bij ons terechtgekomen. Op het internet is er nagenoeg niets over deze kasten te vinden (bovenstaande is de enige vermelding op dit forum), terwijl het echt waanzinnig goede monitors zijn. In de Verenigde Staten schijnen dit zelfs (samen met Clair Brothers) één van de meest populaire monitors te zijn (ze zouden o.a. gebruikt worden door Radiohead, The Cure, David Bowie, Trans Siberian Orchestra, Nine Inch Nails, etc.).

Wij hebben 2 varianten:
                  - De F12 is een 12"/2" met een JBL 2206H op het laag en een TAD-4002 op het hoog (de beroemde TAD driver met Beryllium membraan).
                  - De F15 is een 15"/2" met een TAD TL-1601b op het laag en ook een TAD-4002 op het hoog.

De kasten klinken van zichzelf al zeer goed, waardoor er eigenlijk geen correctie in een DSP nodig is, enkel een cross-over op 1200Hz aangezien de kasten allen actief (bi-amp) aangestuurd moeten worden.

Naar wat ik begrepen heb had Focus vroeger een behoorlijke stapel van deze kasten, wij hebben er momenteel 12, heeft iemand enig idee waar de rest naar toe gegaan is?

Groeten Hugo
                  ja weet waar ze heen gegaan zijn en dat ze te koop zijn ....
                  Bemmel hint hint :-)
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

Iets met paars en rent.

ff met jefrey bellen

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Die betreffende partij die in Bemmel stond is de partij die wij nu hebben...

Volgens mijn bronnen had Focus vroeger een partij van ruim 80 van deze monitors, de 12 die wij nu hebben waren de laatste (Focus of Rentall hebben in ieder geval verder niets meer). Ik was benieuwd of iemand weet waar die andere ±70 heen verhuisd zijn. (Kan natuurlijk zijn dat die naar het buitenland gegaan zijn).
                      Werkt er verder nog iemand met Firehouse hier in Nederland?

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

toen ik laatst in bemmel was stonden er nog een aantal, maar kan zijn dat jij die nu hebt.
                        verder weet ik niemand die die dingen nog op stal heeft staan.
                        je hebt in ieder geval een mooie koop met die dingen gedaan zijn echt monsterlijke monitors en in bemmel kostte ze bijna niks.
                        word denk ik zelf bij (laten bouwen) als je er meer wilt
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...