Monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rule84
    • Feb 2008
    • 4

Monitors

Hey,

Ik werk vrijwillig voor een jongerensoos. We willen het monitor systeem vervangen omdat het huidige heel slecht is. We willen nu echt iets goeds kopen.
    Het podium is ongeveer 6*5*3,5 (b*L*H). Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de dynacord M12. Deze is 150 watt RMS. Is dit vermogen voldoende voor een klein podium? Ik heb deze monitor uitgezocht omdat de hoek erg goed is. Het probleem met de vorige monitor is dat ze teveel naar achter blazen en dus niet te horen zijn voor de zangers die er bijna bovenop staan.
    We hebben nog JB systems Vibe 15 pro monitors. Deze zijn erg groot en zwaar en hebben en vermogen van 300watt RMS maar de hoek is totaal verkeerd waardoor we ze nu meestal omhoog richten.
    We gaan het totale systeem vervangen dus 3 floormonitors + drumfill en versterkers. Is de dynacord een goede keuze of heeft iemand andere tips?
    De prijscategorie is ongeveer 700 euro per monitor.

groet,
    Roel
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

De dynacords ben ik verschillende malen tegengekomen en ik moet zeggen dat ik niets mis vind met deze keuze.
    Echter, als alleen de hoek van de oude monitor een probleem opleverd, is dit toech heel eenvoudig op te lossen door de monitor meer te antelen door bijvoorbeeld een klosje te plaatsen onder de voorkant van de monitor?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

welke jongerensoos is het? ben gister toevallig bij 1 geweest waar er 3 vibes lagen als monitor? dat was in roelofarendsveen

viel me idd al op dat ze vrij schuin naar voren lagen, maar volgens mij kan je dat prima oplossen door er idd klossen onder te maken zodat het wel de goeie hoek krijgt.

hier in het jongerencentrum gebruiken wij de PREMIUM PR:O - PR:O 15 X van hk, prima speakers voor het geld,

wat wil je verder nog vervangen aan je systeem? apparte monitor mixer of eq's?

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by jens
        welke jongerensoos is het? ben gister toevallig bij 1 geweest waar er 3 vibes lagen als monitor? dat was in roelofarendsveen
        OFFTOPIC

Was dat de N201 toevallig? Moet nog een Tool CD van mij liggen die ik daar een paar jaar geleden in de CD-speler heb laten zitten
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Rule84
          • Feb 2008
          • 4

Het is idd bij SplotsZ in Roelofarendsveen. We kantelen de monitors meestal wel door er wat onder te leggen. Dit werkt wel. De vibes zijn na 3 jaar al wel aan vervangen toe omdat 2 van de 3 kuren hebben en ze te groot en lomp zijn. De drummonitor is na een goede dienst van 20 jaar ook wel aan vervanging toe.
          Ik had gehoord dat de versterkers die erbij moeten zitten flink wat meer vermogen moeten hebben dan de monitors zijn. Kan iemand dat toelichten?

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

tja ik hou wel van een berg punk , was nie zo druk daar gister....maar afijn

de regel is een beetje dat als je speakers heb van bijv 300 wat dat het versterker vermogen ongeveer 1.5 x zoveel moet leveren, dus 2x 450 watt

dr was daar een tijdje gelden een heel topic over maar dan zul je even de zoekfuntie moeten gebruiken

de n201 heeft geen vibjes maar de h&K's + nog ouwe bakken van yahmaha dacht ik....

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Misschien idee om 2de hands te kijken naar een setje D&B MAX 12" ers?
              Moeten voor 1400 euro wel te krijgen zijn in een setje.
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

of misschien eens kijken of je ergens nog een paar martin le400 monitors kan kopen, als ze een beetje onderhouden zijn kunnen ze veel hebben (vooral bij punk)

d&b gebruik ik liever niet bij punk, maar dan meer vanwege de mishandelingen die sommige floors moeten doorstaan daar zijn ze soms gewoon te duur voor
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

er was toevallig een punk feestje daar, maar er zijn volgens mij zat andere activiteiten...maar idd ik heb voor die feestjes ook niet mijn knappe monitors aan het front liggen,

volgens mij heeft ead in belgie een martins le400 2e hands

2 setjes en een subje eronder voor de drumfill ben je helemaal klaar

maja je kan het zo gek maken als je wil

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 804

Ik werk vrijwillig voor een jongerensoos
                    en
                    LE400
                    Is dit budgettechnisch wel te combineren???

Comment

• Rule84
                      • Feb 2008
                      • 4

Ik vond 2 tweedehands LE400 voor 1250euro dit is helaas nog wel wat boven ons budget. Laten we zeggen dat ik maximaal 4000 euro te besteden heb voor 4 of 5 floormonitor + een sub en de versterkers. De floormonitors willen we het passief hebben en moeten tegen een stootje kunnen.

groet,
                      Roel

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Rule84
                        Ik vond 2 tweedehands LE400 voor 1250euro dit is helaas nog wel wat boven ons budget. Laten we zeggen dat ik maximaal 4000 euro te besteden heb voor 4 of 5 floormonitor + een sub en de versterkers. De floormonitors willen we het passief hebben en moeten tegen een stootje kunnen.

groet,
                        Roel
                        electrovoice sx-300's en dan de poweredversir, ben je redelijk klaar

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

even vanuit mijn visie bekeken,

Poppodia en andere cultuurcentra hebben in mijn ogen vaak niet bandjes op bezoek die voorzichtig met het materiaal omgaan (is een andere discussie) vandaar mijn reactie dat ik de le400 promoot,

deze floors zijn misschien niet de lichtgewichten onder de floors maar wel erg robuust, en zijn passief, Ik zou namelijk liever niet powered floors op een podium neerleggen waar bier en andere vochtigheid bij in de buurt komt
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

ik ga mee in het verhaal van shure fan...

powered monitors in een jongerensoos zou ik nooit aan beginnen...lekker passief en de amps netjes opgeborgen. voorals als je van punk/metal tot een dj act over de vloer heb wat vaak ook niet de meest grote artiesten zijn en er geen modjo barrier tussen het podium en publiek staat

le 400 zijn mischien weer wat overdreven voor een tentje waarbij een dikke 200 max op afkomt? aangezien er ook geen heel hoog budget voor is?

ik zou gaan voor 2 goeie amps van rond de 800/1000 euro, en 4 passieve floortjes van een euro of 600 heb je 4 groepen. mijn ervaring met een jc is dat er over een echte drumfill ipv monitor nooit echt een probleem is gemaakt. mocht dat wel zou ik kiezen voor een powered subje. ( scheelt je weer een losse amp en staat toch achterop)

de merken zoals jb en dap zijn jullie zeker wel ontgroeit...maar tussen eaw, martin, meyer en d&b zijn er nog zat andere merken die voor een normale prijs mee kunnen komen voor doeleinden in een jongerencentrum lijkt mij!
                            ik zou me daar eens in gaan verdiepen!

Comment

• Rule84
                              • Feb 2008
                              • 4

Hey,

We zitten nu te kijken voor de Seeburg acoustic line A6 of de M2. Beide speakers zijn erg goed. Maar de A6 heeft een hoek van 60 graden en de M2 80graden conical. Wat houdt dit in? Het is belangrijk dat speaker zoveel mogelijk naar boven is gericht dus lijkt mij dat de hoek zo klein mogelijk moet zijn.
                              Wie weet hier meer over.

groet,
                              Roel

Comment

Working...