Hopelijk kan iemand mij wat adviseren over de volgende kwestie.
Voor een theaterproductie heb ik momenteel 4 setjes Shure SLX in gebruik. Deze werken (vrijwel altijd) prima en ik ben dan ook zeer tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding. Echter komt het helaas toch wel eens voor dat er storing optreed die te wijten is aan de zender. Blijkbaar werk je toch op een frequentie die niet geheel vrij is, of storing ondervind van een andere frequentie. Dit is met deze zenders niet te controleren.
Voor het volgende seizoen zijn we aan het werk voor een nieuwe show en het ziet er naar uit dat er dan een aantal zenders bij zullen komen. Het precieze aantal is nog niet bekend. Om problemen te voorkomen met de zenders wil ik graag uitkijken naar een beter systeem. Met de SLX-en is het ook al wel eens voorgekomen dat in een theater met nog een productie er geen vrije frequenties meer beschikbaar waren.
Ik zat er dus aan te denken het Shure UR systeem te gaan gebruiken, mede omdat hiermee ook de ether te scannen is en je dus kunt zien welke frequenties je kunt gebruiken en welke niet. Het is echter uiteraard nogal een investering om over te schakelen naar UR, zeker aangezien de SLX-en ook best goed werken.
Is het mogelijk om in de bij de UR behorende software aan te geven dat je bijvoorbeeld met 4 sets SLX en 4 sets UR werkt en de software voor die combinatie te laten zoeken naar de beste vrije frequenties ?
De UR sets zullen in dat geval op de meest kritische plaatsen ingezet worden en de SLX voor de minder belangrijke zaken. Ik begrijp dat dit een tussenoplossing is een compromis, maar is het werkbaar om zo een seizoen te draaien en een seizoen later geheel over te stappen naar UR ? Om zo de investering een beetje te spreiden ???
Ik hoor graag jullie ervaring/adviezen.
Voor een theaterproductie heb ik momenteel 4 setjes Shure SLX in gebruik. Deze werken (vrijwel altijd) prima en ik ben dan ook zeer tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding. Echter komt het helaas toch wel eens voor dat er storing optreed die te wijten is aan de zender. Blijkbaar werk je toch op een frequentie die niet geheel vrij is, of storing ondervind van een andere frequentie. Dit is met deze zenders niet te controleren.
Voor het volgende seizoen zijn we aan het werk voor een nieuwe show en het ziet er naar uit dat er dan een aantal zenders bij zullen komen. Het precieze aantal is nog niet bekend. Om problemen te voorkomen met de zenders wil ik graag uitkijken naar een beter systeem. Met de SLX-en is het ook al wel eens voorgekomen dat in een theater met nog een productie er geen vrije frequenties meer beschikbaar waren.
Ik zat er dus aan te denken het Shure UR systeem te gaan gebruiken, mede omdat hiermee ook de ether te scannen is en je dus kunt zien welke frequenties je kunt gebruiken en welke niet. Het is echter uiteraard nogal een investering om over te schakelen naar UR, zeker aangezien de SLX-en ook best goed werken.
Is het mogelijk om in de bij de UR behorende software aan te geven dat je bijvoorbeeld met 4 sets SLX en 4 sets UR werkt en de software voor die combinatie te laten zoeken naar de beste vrije frequenties ?
De UR sets zullen in dat geval op de meest kritische plaatsen ingezet worden en de SLX voor de minder belangrijke zaken. Ik begrijp dat dit een tussenoplossing is een compromis, maar is het werkbaar om zo een seizoen te draaien en een seizoen later geheel over te stappen naar UR ? Om zo de investering een beetje te spreiden ???
Ik hoor graag jullie ervaring/adviezen.
Comment