Beste allemaal,
In het topic "31-band EQ noodzakelijk?" is na veel wikken en wegen uiteindelijk geconcludeerd dat EQ an sich noodzakelijk is. Salsa haakte in en vertelde hoe hij zijn systeem inregelde. Het leek me leuk om daar eens een topic over te starten.
Denk aan:
- Inregelen met meetsoftware? Roze ruis en RTA captures maken, of testmuziekje en een transferfunctie? Op welke plekken meet je en waarom?
- Inregelen met "de oren". Welke muziek en waarom? Waar luister je naar? Waar wil je naartoe? Hoe ver ga je? Krijg je wel eens een "smiley" op je 31 bands en schrok je daarvan?
- Maak je verschil in afregelen voor een houseparty en een funkband? Waarom? Muziek is toch muziek? Of niet?
Ik hoop dat het een leuk, maar vooral ook leerzaam topic wordt.
Gert
In het topic "31-band EQ noodzakelijk?" is na veel wikken en wegen uiteindelijk geconcludeerd dat EQ an sich noodzakelijk is. Salsa haakte in en vertelde hoe hij zijn systeem inregelde. Het leek me leuk om daar eens een topic over te starten.
Denk aan:
- Inregelen met meetsoftware? Roze ruis en RTA captures maken, of testmuziekje en een transferfunctie? Op welke plekken meet je en waarom?
- Inregelen met "de oren". Welke muziek en waarom? Waar luister je naar? Waar wil je naartoe? Hoe ver ga je? Krijg je wel eens een "smiley" op je 31 bands en schrok je daarvan?

- Maak je verschil in afregelen voor een houseparty en een funkband? Waarom? Muziek is toch muziek? Of niet?
Ik hoop dat het een leuk, maar vooral ook leerzaam topic wordt.
Gert


Comment