D&b D6/e8/e12/e15bx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

D&b D6/e8/e12/e15bx

Is er hier iemand die al ervaring heeft met 1 van de hier boven genoemde units? Ben vooral benieuwd naar de E8/E12, aangezien het de eerste (grote) kunststof kasten van D&B zijn en ze ook nog eens een coaxiale opstelling hebben.

Verder vraag ik me ook nog af of de E15BX de directe opvolger/vervanger is van de oude E15-sub. (voor onder bv de MAXen)

Ben benieuwd!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Als het even meezit ga ik binnenkort met een klant mee om deze setjes te beluisteren bij Audiopro. Ik weet wel dat ik de voorganger (setje E9-E18 aangestuurd met P1200's) Erg mooi vind, qua karakter niet te vergelijken met de C serie. Ik laat het wel weten als ik geweest ben.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Graag! Zou zelf graag snel bij Rafaƫl langs gaan, maar door enorm tijdgebrek wordt het al snel eind februari... (jaar gaat snel, over 5 weken al weer carnaval en dus druk!)

Volgens mij ben jij ook een stiekeme D&B-fan? Als 1 van de weinigen hier...
      Last edited by Outline; 07-01-08, 22:08.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

hola hola er zijn er nog
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Nog meer liefhebbers? Zullen we ook maar gelijk een J&H-D&B-hobby/test-clubje beginnen?

Comment

• Brinky
            • Jun 2005
            • 104

Originally posted by Outline
            Graag! Zou zelf graag snel bij Rafaƫl langs gaan, maar door enorm tijdgebrek wordt het al snel eind februari...
            Je bedoeld Rolf...

Als je op Rafael moet wachten, weet je eind Maart nog niks...
            Don't give me that shit!!

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Tot nu altijd contact gehad en zaken gedaan met Rafael. Geen problemen mee gehad...

Dus: of we hebben allebei een ander contactpersoon of ik heb iets gemist!

On Topic: nog niemand ervaring? Het spul schijnt op de Theaterbeurs te staan. Waar ik wegens te druk niet heen kan...

Comment

• maranta
                • Sep 2002
                • 113

Nog meer liefhebbers? Zullen we ook maar gelijk een J&H-D&B-hobby/test-clubje beginnen?

Geen gek idee, beetje kennisuitwisseling kan nooit kwaad, Ik heb rafael gesproken op de theaterbeurs afgelopen dinsdag. Uiteraard ook de nieuwe (e12) kastjes bekeken en gevoeld.
                Voor een kunststof kast ziet het er heel goed uit. Door gebruik te maken van de bekende d&b coating ziet het er bijna uit als een houten kast.
                d&b heeft patent op de draaibare hoorn in deze kast, ziet er eerlijk gezegd een beetje goedkoop uit maar het werkt supersnel, gril eraf, hoorn draaien grill erop en klaar.
                Op het eerste oog een multifunctioneel ontwerp voor monitor, stand alone of top kast, statiefflens is netjes geintegreerd met de handgreep.
                Ik heb ze alleen nog niet gehoord dus heb er (nog) geen oordeel over, maar ik ben wel benieuwd hoe die naast een (mini) max klinkt, dit kastje staat in ieder geval beter qua gezicht op een paaltje.
                Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Weinig reacties hier! Toch leuk om te lezen en het een en ander mee te delen.

Wij hebben sinds eind januari een nieuwe E12 set met E15X subs in gebruik op de nieuwe D6 en ik en alle collega's zijn vol lof. Klank van de topkast is supertransparant en de hoorn is van superieure kwaliteit (D&B zijn sterkste kant)

Erg makkelijk om een open transparante mix te maken en door ons in gezet voor zowel theatertoepassingen met acoustisch trio (met mic versterkt) met gitaar, maar ook voor een echte rock/disco band in kleine zaaltjes tot 250 man. De sub is echt te gek. Net iets lager gestemd dan de voorloper (E15BX) en veeeeeel output voor een 15". De D6 doet het op zn sloffen als jou oren zn max al hebben bereikt.

De topkast is erg fullrange en dat is terug te horen in de definitie van instrumenten als bassgitaren en slagwerk.

Van de week komen de volgende 2 sets binnen! D&B all the way
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Eindelijk input waar ik wat aan heb!

Ben iig blij te horen dat het klinkt zoals je van D&B mag verwachten...

Ik heb vroeger nog met de oude E15-sub gewerkt, geloof dat het toen zelfs nog de 1501- of 1502-sub was. Was er wel over te spreken, in combinatie met een Max op een paaltje.

Hoe is de klank in vergelijking met Q7 en C6? Dat vindt ik wel een interessante.

En hebben jullie 1 of 2 subs per kant er onder staan? Volgens de specs is de ratio '2 subs per top' de meest normale. Net zoals bij Q..

Waar ik ook benieuwd naar ben, is het verschil van de set op een D6 en een D12.

Volgens mij wordt het tijd dat ik toch eens op m'n gemak in Amsterdam ga buurten... Alhoewel info vanuit hier meer gewaardeerd wordt! Is toch wat anders dan verkooppraatjes...

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by Outline
                      Eindelijk input waar ik wat aan heb!

Ben iig blij te horen dat het klinkt zoals je van D&B mag verwachten...

Ik heb vroeger nog met de oude E15-sub gewerkt, geloof dat het toen zelfs nog de 1501- of 1502-sub was. Was er wel over te spreken, in combinatie met een Max op een paaltje.

Hoe is de klank in vergelijking met Q7 en C6? Dat vindt ik wel een interessante.

En hebben jullie 1 of 2 subs per kant er onder staan? Volgens de specs is de ratio '2 subs per top' de meest normale. Net zoals bij Q..

Waar ik ook benieuwd naar ben, is het verschil van de set op een D6 en een D12.

Volgens mij wordt het tijd dat ik toch eens op m'n gemak in Amsterdam ga buurten... Alhoewel info vanuit hier meer gewaardeerd wordt! Is toch wat anders dan verkooppraatjes...
                      Je komt maar een keer luisteren hier! De E12 top en de Q7 klinken echt anders. Ik zou bijna zeggen dat de E12 hifi klinkt zonder dat dit als een C6 klinkt (dit een kaarsrechte eerlijk kast zonder karakter; zonder negatieve bijsmaak) Q7 is in je face en de hoorn heeft een drietal meter nodig om een klankbeeld te bouwen waar de E12 direct uit de top al erg duidelijk is. Stemmen komen echt UIT de E12 (dat is heeeel mooi te noemen!) Heel transparant mixen qua band zonder veel moeite te hoeven doen om de zang eruit te drukken.

Wij gebruiken de E12 set op de D6 (die voor deze set ontwikkeld is) met 1 sub en 1 top per kant. Voor twee subs per kant moet je naar de D12!!! De Q7 kan naar smaak op de D12's met 2 of 4 subs natuurlijk.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• maranta
                        • Sep 2002
                        • 113

Ook ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen de E12 en de MAX 12, hebben jullie ze al naast elkaar gehad?
                        Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by maranta
                          Ook ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen de E12 en de MAX 12, hebben jullie ze al naast elkaar gehad?
                          Dit is op zich een retorische vraag want je weet het antwoord denk al. Een wereld van verschil! Niet te vergelijken. De max is een 12/1 coaxialtje met 80 graden rondom spreiding en de E12 een 12/1 front geladen laag/mid laag/mid speaker en een losse driver met hoorn voor het mid hoog/hoog. Compleet anders; waarbij de E12 er voor PA in positieve zin uitspringt. De Max is en blijft een monitor die het uitstekend kan doen als frontje.
                          Last edited by MusicSupport; 24-10-08, 17:30.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Mischien dat we de agenda's maar eens moeten trekken...

Comment

Working...