Actieve Sub passende bij 4 x Tecnare V15PC

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

    #1

    Actieve Sub passende bij 4 x Tecnare V15PC

    Binnenkort heb ik als eerste serieuze set mijn tops aardig op orde.

    Ik ben dan in het bezit van 4 stuks actieve Tecnare V15PC

    Specs per speaker:

    48Hz - 20KHz +/- 4dB
    Power Handling Watts 720 W RMS
    Sensitivity 101dB (1w/1m)
    Max SPL cont 130 dB
    15" & 1,5" CD horn

    Een paar weken terug had ik niet gedacht dat er zoveel werk zou zijn, maar nu moet ik toch maar serieus verder denken.

    Ik zoek nu (waarschijnlijk 4) Actieve Subs die hier perfect bij passen.
    Wat is een gangbaar vermogen/rendement dat hierbij hoort?

    Het geheel moet breed inzetbaar zijn, van jaren 80 tot het huidige stampgebeuren. Wellicht zelfs een keer iets kleins live, maar dan voor een kleine zaal (150 personen).

    Omdat ik nu 4 tops heb, zou het handig zijn om deze te ondersteunen met 4 subs omdat ik dan wat flexibeler ben in het aantal sets dat ik kan plaatsen. Wellicht dat er andere redenen zijn om dit juist niet te doen, dat verneem ik dan ook graag van jullie als kenners .

    Zelf ben ik een gigantische basliefhebber, niet zozeer in volume, maar wel in perfectheid qua diepte. Meyer heb ik al een paar keer voorbij horen komen, maar ik weet niet zo goed wat ik in prijzen moet bedenken.
    Stel dat iemand mij wat toppertjes in verschillende segmenten kan voorstellen, dan hoor ik graag de voor- en nadelen van iedere set aan.

    Ik weet dat ik graag het laag goed wil kunnen afstellen, dus zou ik ook graag weten welke opties dat daarvoor zijn. Bij de Tecnare tops zitten deze in de kast zelf, qua ruimte heel erg geweldig. Altijd de juiste spullen bij je . De laptop is toch al met mn hand vergroeit, dus dat is geen probleem.

    Oja... en ik probeer het altijd goedkoop te houden.... maar uiteindelijk ga ik altijd voor kwaliteit...
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Blijf gewoon bij Tecnare. Peter van Euro-PA die deze dingen importeert zal je normaal gezien een goed en eerlijk advies kunnen geven. Tenslotte wil van die subs hetzelfde als die topjes: snoeihard kunnen gaan zonder te vervormen
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • relax
      • Aug 2007
      • 106

      #3
      Snoeihard zonder vervormen is natuurlijk heel wat, maar hoe mooi is het geluid?
      Over de tops ben ik uit eigen ervaring ongelofelijk goed te spreken.

      Zijn de subs ook qua klank zo bizar goed?
      Is er iemand die ervaring heeft met Tecnare subs (liefst actief)?

      Peter ga ik zeker binnenkort weer eens opzoeken.

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        Originally posted by relax
        Meyer heb ik al een paar keer voorbij horen komen, maar ik weet niet zo goed wat ik in prijzen moet bedenken.................................maar uiteindelijk ga ik altijd voor kwaliteit...

        I rest my case...

        Comment

        • relax
          • Aug 2007
          • 106

          #5
          En dat is misschien wel het minst handige dat je kunt doen .

          Uit mijn tekst daarvoor kan ik dan nog steeds niet echt opmaken of je ervaringen hebt of uitleg of voorkeur of wat anders.

          Als ik het goed heb gelezen in veel andere topics ben je nogal Meyer fan.
          Nu hoef je me niet te overtuigen dat Meyer goed klinkt, maar ik neem aan dat er meer afwegingen mogelijk zijn (gewicht, prijs, afstelgemak, formaat, kleur logo , outer finish, klankkleur, onderlinge verhouding voor vooraande aspecten...).

          Dus dat ik voor kwaliteit ga houdt voor mij niet in dat ik voor Meyer ga kiezen.
          Natuurlijk houdt dat ook niet in dat ik er niet voor ga kiezen...

          Maar misschien bedoelde je wat anders
          (oja: ik probeer alleen maar wat meer duidelijkheid te krijgen he, want onduidelijkheid had ik al genoeg gevonden )

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Als je uiteindelijk voor de kwaliteit gaat kom je vanzelf bij meyer terecht bedoelde ik.,.

            En de rest wat ik zou willen gaan typen zou dan reclame zijn, en dat mag niet hier.

            Ik denk overigens wel dat je me weet te vinden, om wat meer uitleg off-line te geven..

            Comment

            • Kasper
              • Jul 2004
              • 171

              #7
              He Relax,

              Ik weet dat de firma Go Produkties uit Houten dit merk jarenlang geleverd heeft, geimporteerd zelfs, dacht ik. Mogelijk kunnen zij je nog aan goed advies of zelfs de juiste subs helpen.

              Comment

              • relax
                • Aug 2007
                • 106

                #8
                Peter ga ik binnen een week of 2 weer bezoeken voor de Tecnare speakers. Toch zou ik ook graag wat breder willen kijken.

                Kan iemand me misschien uitleggen of er een belangrijk verschil zit tussen 2 x 18 inch in 1 kast of 2 kasten met 1 x 18 inch? Zo erg goed zit ik niet in de materie, maar ik kan me indenken dat het rendement van 2 x 18 anders is (zoja, hoeveel).

                De volgende punten wil ik o.a. tegen elkaar afzetten:
                - Flexibiliteit / inzetbaarheid (4 x 1 x 18")
                - Rendement (wellicht 2 x 18")
                - Vervoersgemak
                - Totale investering (actief incl. processor?)
                - Compleetheid systeem

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Originally posted by relax
                  Kan iemand me misschien uitleggen of er een belangrijk verschil zit tussen 2 x 18 inch in 1 kast of 2 kasten met 1 x 18 inch?

                  sja,,, dat hangt er naar helemaal vanaf.
                  Zo heben sommige speakerbours gewoon 2x een enkele 18" aan mekaar gelijmd, anderen hebben weer de triple getunede bassreflex gebouwd, en het volume dus op 2x18" of 2x 15" berekend.
                  dus niet echt ff simple te beredeneren. maar eh.. testen dan maar?

                  Comment

                  • relax
                    • Aug 2007
                    • 106

                    #10
                    Dus eigenlijk alle mooie lijstjes met specs ten spijt: proberen anders weet je niets ..

                    Is er ook niets te zeggen over het vermogen / rendement wat ik zou moeten zoeken? Als dat wel zo is, wat moeten dan de verhoudingen zijn die passend zijn?

                    Vast wel weer een enorm onhandige vraag, maar ik kom er nu niet zo goed uit..

                    Comment

                    • relax
                      • Aug 2007
                      • 106

                      #11
                      Dus zonder verder in te gaan op eerdere teksten kwam ik dus uit bij de Meyer HP 700 .

                      Actief, niet al te groot, 139 db volgens de specs, niet te tillen (maar ja).

                      Ik ben heel erg van symmetrie, alleen mijn bankrekening niet.
                      Hoe zou ik een enkele HP 700 in kunnen zetten bij mijn Tecnare's?
                      Zou dat bij 2 stuks zijn of misschien ook bij 4?

                      Verder zou ik willen weten of er goede processors zijn die wat minder kosten dan de Galileo, want daar kan ik de tweede sub voor kopen .

                      De nettoprijs valt nu door de dollar redelijk mee, dus op dit moment ben ik al wel in de mood voor een Meyer .

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by relax
                        Dus zonder verder in te gaan op eerdere teksten kwam ik dus uit bij de Meyer HP 700 .

                        Actief, niet al te groot, 139 db volgens de specs, niet te tillen (maar ja).


                        De nettoprijs valt nu door de dollar redelijk mee, dus op dit moment ben ik al wel in de mood voor een Meyer .

                        LOL

                        zonder gein.. probeer de 600 maar eens... denk ., gezien je toppen , dat hier wel wat in te passen valt

                        Comment

                        • relax
                          • Aug 2007
                          • 106

                          #13
                          Idee was om eerst 1 HP 700 aan te schaffen (tegenover wellicht 4 topjes);

                          Vervolgens ooit een tweede (tja... ik houd van symmetrie - alleen mn cashflow niet zo)

                          Dan de huidige toppen te gebruiken als monitoring voor kleine bands en er goede passende tops bij te kopen voor kleine zaaltjes.

                          Ik ben wel verkocht aan diep 18" laag .... .... ik weet ook niet of een HP 600 erg veel goedkoper is (want dat zou het hele verhaal anders kunnen maken), ik weet wel dat de overige specs aardig overeenkomen, maar ook dat de 18" net wat makkelijker de diepte in zou moeten gaan...


                          Niet voor niets staat er in mn woonkamer een DD-15 van Velodyne (de 18 mocht echt niet ivm de WAF). Die gaat nog wat dieper dan een HP 700 alleen mist ie het rendement.

                          Comment

                          • relax
                            • Aug 2007
                            • 106

                            #14
                            Update:

                            De kans is groot dat begin 2008 de uitbreiding gaat komen en dan wel 2 stuks HP-700 .

                            Een klein beetje op de groei is het dan wel, maar dan hoef ik niet zo snel bang te zijn dat ik in de zaaltjes waar ik kom te weinig laag heb .

                            Nog even wat details goed bekijken en dan toch maar weer een stapje verder .

                            Comment

                            Working...