Nieuwe md voor tape act

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

Nieuwe md voor tape act

ik ben opzoek naar een nieuwe md speler omdat mijn oude stuk is jvc.
    ik heb de volgende op het oog

tascam
    -md-350
    -md-cd1

ik heb van tascam en/of sony nog 1eh modellen gezien kan deze nu niet vinden. graag ook hier wat extra informatie over.

graag jullie mening over deze md spelers.

alvast bedankt @ndrew
    <laat het maar draaien>
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

md-cd1 gebruikt uiteindelijk iedereen. 2HE voor zowel CD als MD... Maar das ook het enige voordeel tov andere modellen.

Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind van klassiek enkel een CDspeler en een MD speler is dat het overswitchen van schijfje wel wat wil duren. Dan moet de artiest het maar vol lullen. Dus dan doe je er misschien beter aan om 2 1HE spelers te voorzien? Alleen vindt je wel veel 1HE CD spelers, maar nauwelijks MD spelers...

Vindt je trouwens bij marantz geen modellen? Zij maken ook redelijk profi spul.

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

Originally posted by @ndrew
      ik ben opzoek naar een nieuwe md speler omdat mijn oude stuk is jvc.
      ik heb de volgende op het oog

tascam
      -md-350
      -md-cd1

ik heb van tascam en/of sony nog 1eh modellen gezien kan deze nu niet vinden. graag ook hier wat extra informatie over.

graag jullie mening over deze md spelers.

alvast bedankt @ndrew
      gewoon mooie combi maken van een 350 en een cdmd01 kan je alle kanten op
      de cd spelers van de combi willen er nog wel eens mee ophouden

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Sony is al een poosje gestopt met de productie van de 1HE md spelers.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• gertgeluid
          • Dec 2006
          • 520

Marantz heeft een flashkaartspeler. Daar kun je het hele repertoire op kwijt.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Weet jij al hoe andrew dat ding wil inzetten dan? Bij mij komen de artiesten nooit met flashkaartjes aanzetten hoor...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• gertgeluid
              • Dec 2006
              • 520

Originally posted by sparky
              Weet jij al hoe andrew dat ding wil inzetten dan? Bij mij komen de artiesten nooit met flashkaartjes aanzetten hoor...

Excuseer. Ik dacht dat het om één vaste artiest ging. Ik kom eigenlijk nooit tape artiesten tegen zonder eigen taperack/tech...

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Zolang ze maar weten bij wie ze terechtkomen vinden ze het vaak niet erg hun spul thuis te laten
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Snuffel
                  • Sep 2007
                  • 22

Voor dit dilemma sta ik ook. Twijfel ook tussen evt een Sony en die in een rack zetten. Of de Tascam .... Wat is wijsheid. In mijn geval is het steeds 1 en dezelfde artiest. Wat zijn verder de ervaringen van de Tascam ?

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Ik heb al enkele jaren een MD350 en heb enkele jaren met een 801P/R gewerkt, tussen door wel eens zon 1HE Sony tegengekomen en mee gewerkt. Persoonlijk vind ik de 1HE Sony niet zo prettig, deze is namelijk zo traag als dikke u weet wel...Zeker als je regelmatig 'B' artiesten doet die met 25 bandjes aankomen en ieder nummer willen wisselen...Trouwens, de 19" 2HE MD speler van Sony is ook traag...Voordeel bij een Tascam is uiteraard ook de gebalanceerde uit en ingangen( heeft Sony ook...)En uiteraard heeft Tascam het voordeel dat je ze nog nieuw kunt kopen....Ik zou wel eerder kiezen voor de MD350, dan de MD-CD1, de 350 werkt prettiger...
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• CSI
                      • Oct 2005
                      • 18

Cortex HDC-500??
                      Dit lijkt me ook wel een goede vervanger voor de MD. Alles (WAV of MP3) op een USB stick. Met gebalanceerde uitgangen. Prijs zit op 399,- in btw, dacht ik.
                      Als het niet regent, dan is het droog

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Originally posted by CSI

Cortex HDC-500??
                        Dit lijkt me ook wel een goede vervanger voor de MD. Alles (WAV of MP3) op een USB stick. Met gebalanceerde uitgangen. Prijs zit op 399,- in btw, dacht ik.
                        Maar zoals al eerder werd gezegt, artiesten komen niet met flashcards aan zetten maar met MD's.

Ik ben ook een beetje aan het shoppen geweest voor MD spelers, ik overweeg gewoon die goedkope sony's te kopen. Op internet vind je die voor ongeveer 150 euro en ik heb met deze apparaten niet meer brokken gehad als met de 3x zo dure tascam's of profi sony's.

Wat ik een nadeel vind aan die Tascam's (350's) is dat de gebalanceerde uitgangen zo hard uitsturen dat je uiteindelijk nog vaak de cinch uitgangen gebruikt, zeker bij tafels die alleen XLR in hebben (MH3, M7, LS9).
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• @ndrew
                          • Jun 2005
                          • 220

ik weet nu zeker dat ik geen sony neem omdat die langzamer zijn en ten eerste je deze niet meer nieuw kan kopen. nu zit ik nog steeds te twijfelen tusen de 350 en de combi omdat ik ook een nieuwe cd player wil hebben.
                          <laat het maar draaien>

Comment

• Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 804

Originally posted by @ndrew
                            ik weet nu zeker dat ik geen sony neem omdat die langzamer zijn en ten eerste je deze niet meer nieuw kan kopen. nu zit ik nog steeds te twijfelen tusen de 350 en de combi omdat ik ook een nieuwe cd player wil hebben.
                            En 2 combi's? Lijkt opt eerste zicht wat gek, maar dan heb je 2 CDs en 2 MDs, wat wisselen gemakkelijker maakt. Ik ben trouwens best wel content van die combi, en hij spaart een pak rack space... anders zou je snel aan 4 HE zitten voor 1CD en 1MD

Ik vraag me trouwens echt wel af waarom tape act techniekers nooit 2 MD spelers in de rider zetten: je ziet ze altijd klongelen met snel snel het volgende schijfje insteken, terwijl de tape act zelf het maar aan mekaar moet lullen. Moet je als DJ eens proberen

Comment

• sjoerd
                              • Apr 2004
                              • 341

Wij werken zelf met de 2 modellen van Denon, enkele en de dubbele versie met apart knoppen paneel. Wel een stuk duurder volgens mij maar werken wel erg fijn met grote duidelijke knoppen. Weet niet of die nog gemaakt worden eigenlijk.

Comment

Working...