Spraak opname zonder ruis, Hoe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Hey Sparky,

Ik heb net eens gaan kijken op de website van Rode en dat lijken me wel goede dingen en zelfs de prijs valt nog binnen het budget. Zou je zulke microfoons kunnen huren? Ik probeer liefst eerst een keer eentje uit alvorens aan te kopen, wat betreft de akoestiek van de ruimte, lawaai is niet het probleem het klinkt alleen vrij hol en dat geeft een galm. Misschien dat we daarvoor gordijnen gaan hangen tegen de muur, dat zou de situatie toch een beetje moeten verbeteren. Bedankt voor je reactie en goede tips.

Mvg

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Conradus
      Goeie dag allemaaal,

Ik vroeg me af of iemand hier mij op weg kan helpen met een simple geluids opname.

Het zit zo.
      Ik probeer al enigetijd een opname te maken van spraak. Dit doe ik met goedkope headset microfoon van 15,- euro. Over de kleur van het geluid ben ik tevreden maar er een zeer vervelende ruis op de achtergrond wanneer ik het volume omhoog zet.
      Weet iemand waardoor deze ruis wordt veroozaakt en of ik deze kwijt kan raken.

Ik heb een budget van 100,- euro.
      misschien eerst goed gorgelen.

Comment

• GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

Originally posted by frederic
        misschien eerst goed gorgelen.
        De microfoon?
        Last edited by GuntherM; 28-01-08, 21:28.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Gunther, je hebt mail.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• party-drive-in
            • Feb 2008
            • 10

software en interface

de beste manier om je ruis weg te krijgen is een interface ze komen in verschillende soortenh en prijzen ik heb er 1 van behringer hij koste 40 euro bij feedback en ik heb geen ruis meer zelfs niet met een lidl microfoon!
            ook belangrijk is goede kabels niet de duurste maar ook de goedkoopste...
            ik heb een hele kleine en budget studio maar heb een goed geluid en wat voor opname software gebruik je ?
            U-CONTROL Downloads
            bij deze link zit gratis software en geld niet alleen voor behringer!
            maar voor alles dit zal ook al enorm helpen.
            ga naar pc en download de file kristal het is gratis en echt geweldig beter is het naar mijn idee niet legaal en gratis te krijgen.

Comment

Working...