dB Technologies DVA T4 Line Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by Roger
    Ik weet niet wie je denkt dat in NL de importeur is maar dit loopt centraal voor NL en BE op dit moment. Er zit geen importeur meer tussen !!
    Kijk op de site van dbtechnologies.com voor meer informatie.
    Dit betreft de importuer voor RCF, met Joris heb ik ondertussen regelmatig een goed contact. Het was naar aanleiding van het gelijktijdig lopende RCF TT+-topic en het moeilijke gedrag van de importeur mbt tot prijzen, leverbaarheid en dealers die dit demo-klaar hebben staan.
    Last edited by Outline; 26-12-07, 02:30.

Comment

• Roger
      • Jun 2007
      • 26

Originally posted by Outline
      Dit betreft de importuer voor RCF, met Joris heb ik ondertussen regelmatig een goed contact. Het was naar aanleiding van het gelijktijdig lopende RCF TT+-topic en het moeilijke gedrag van de importeur mbt tot prijzen, leverbaarheid en dealers die dit demo-klaar hebben staan.
      Leg eens even uit. Wat hebben de importeur van RCF en Joris met elkaar te maken? Ook je laatste zin mbt de importeur etc. is me niet helemaal duidelijk.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

In ons cultuurcentrum zijn de sterk geinteresseerd in dit systeem. We willen een PA die multi inzetbaar is op aktiviteiten.

Ze wille 16 DBA T4 en 4 DBA S20
        Wij hebben een leverancier die die kan leveren voor edit mod: een nette prijs

Echter heb ik wel nog een vraag, heb je nog een cotroler nodig?
        En wat zou de goedkoopste manier zijn om ze te takelen?
        Last edited by moderator; 26-12-07, 16:40. Reason: brein gebruiken voordat je wat plaatst.

Comment

• Roger
          • Jun 2007
          • 26

Je hebt verder geen controller meer nodig bij de DVA.
          Er zijn overigens gewoon riggingsets te verkrijgen voor het ophangen van de DVA aan een trussconstructie of aan het plafond.
          Ook zijn er waarschijnlijk liften te koop waarmee je geheel kunt takelen als je het niet permanent wilt bevestigen.

Comment

• djjake
            • Oct 2004
            • 126

@ flash-a-new-generation: In welke omgeving/locatie en voor hoeveel personen hebben jullie deze set-up van 6x Top + 2x Bass uitgeprobeerd en schijnbaar zover ik heb kunnen lezen, uiterst goed bevonden?

Waarom geen S20 of S10 bass-kast? Ik las dat je een ESW1018 gebruikt. (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Het is inderdaad een zeer betaalbaar systeem maar wellicht niet toepasbaar in grote ruimte of ik moet mij vergissen. Ik heb het systeem alleen maar gezien, nog nooit gehoord. Op de laatste beurs te Brussel (ACF) had Verbiest een dergelijk systeem staan en qua zicht lijkt mij dit wel OK te zijn. Pro-zicht maar daarmee weten we nog niets over de klank. Zover ik van jullie allen heb kunnen lezen, zit dit wel ok.

Ik weet niet hoeverre jullie het franstalig SONO magazine kennen. In het laatste nummer (12/2007) staat een test-verslag van dit systeem. Enig minpuntje was de (digitale) ruis bij het aanschakelen van het systeem. Hiermee zou dit systeem niet of niet zo goed kunnen gebruikt worden voor
            theater. Is dit echt zo?

Sono-magazine was wel uiterst positief over de geleverde klank en duidelijkheid van dit systeem.

Iemand dergelijk systeem geprobeerd op een fuifje, party of dergelijke toestand? Bv. 1x S20 + 1xS10 gevlogen onder 6x top/kant??

Meer nieuws, weetjes zijn welkom.
            Ik wil graag ook naar dit systeem toe. Lijkt wel ok zelfs voor kleine groundstack-jes. 2x top+ 1x S10 bass./kant

Comment

• djjake
              • Oct 2004
              • 126

Nog iemand een reactie of nog iemand deze set tegen gekomen en/of gehoord??
              Last edited by djjake; 03-01-08, 11:34.

Comment

• The Freak
                • Dec 2005
                • 12

Originally posted by djjake
                Ik weet niet hoeverre jullie het franstalig SONO magazine kennen. In het laatste nummer (12/2007) staat een test-verslag van dit systeem. Enig minpuntje was de (digitale) ruis bij het aanschakelen van het systeem. Hiermee zou dit systeem niet of niet zo goed kunnen gebruikt worden voor
                theater. Is dit echt zo?
                Wij gebruiker het DVA-systeem momenteel bij een theatertour voor Guido Belcanto in de Vlaamse culturele centra. Ik weet niet welke versie SONO heeft getest, maar hier bij ons is er geen (hoorbare) ruis te bespeuren, buiten die afkomstig van de microfoons.
                Wij hebben wel versie 2 met ingebouwde noise gate, maar zelfs met de noise gate uitgeschakeld is het muisstil.
                Dus de DVA's zijn zeker ook voor theater bruikbaar !

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

Originally posted by djjake
                  @ flash-a-new-generation: In welke omgeving/locatie en voor hoeveel personen hebben jullie deze set-up van 6x Top + 2x Bass uitgeprobeerd en schijnbaar zover ik heb kunnen lezen, uiterst goed bevonden?

Waarom geen S20 of S10 bass-kast? Ik las dat je een ESW1018 gebruikt. (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Het is inderdaad een zeer betaalbaar systeem maar wellicht niet toepasbaar in grote ruimte of ik moet mij vergissen. Ik heb het systeem alleen maar gezien, nog nooit gehoord. Op de laatste beurs te Brussel (ACF) had Verbiest een dergelijk systeem staan en qua zicht lijkt mij dit wel OK te zijn. Pro-zicht maar daarmee weten we nog niets over de klank. Zover ik van jullie allen heb kunnen lezen, zit dit wel ok.

theater. Is dit echt zo?

Sono-magazine was wel uiterst positief over de geleverde klank en duidelijkheid van dit systeem.

Iemand dergelijk systeem geprobeerd op een fuifje, party of dergelijke toestand? Bv. 1x S20 + 1xS10 gevlogen onder 6x top/kant??

Meer nieuws, weetjes zijn welkom.
                  Ik wil graag ook naar dit systeem toe. Lijkt wel ok zelfs voor kleine groundstack-jes. 2x top+ 1x S10 bass./kant
                  wij gebruiken inmiddels het systeem al een tijdje na volle tevredenheid. we gebruiken 4x T4 top icm 2 RCF ESW1018 in ruimtes tot 25-30 meter naar volle tevredenheid. de array is dan wel gevlogen op 4 meter ongeveer als de locatie dat toelaat. ik heb heb nog niet de kans gehad om het rendement zelf te meten. we gebruiken het systeem zelf als stack in de grotere "kroegen". dit gaat ook zeer goed.

we gebruiken de ESW1018 omdat we nog geen S10 of s20 subjes in het programma hebben (budgetaire kwestie voornamelijk) maar dit gaat perfect. ik weet niet precies wat de s10 doen maar de ESW1018 werkt perfect. voldoende laag en gewoon op de processor in het AMP rack gecrossed.

de ruis bij het inschakelen van het systeem klopt. maar ik vind het niet storend en geen reden om het systeem niet te gebruiken in het theater.. maar hij ruist wel een klein beetje ja. (verklaring, zie post hierboven)

wij hebben onlangs (nouja met carnaval) in een zaal van +/- 26meter diep bij 17 meter podiumbreed 3 T4 kastjes per kant gevlogen op 3,7meter met daaronder per kant 2 RCF ESW1018 en als infill Mackie SRM450 en voor de disco mackie SA-1232z fullrange speakers. en ik moet zeggen dat dit zeeeér behoorlijk ging. in de zaal waren z'n 450 personen aanwezig op een fuif/disco avond en het klapte er behoorlijk op.

maargoed, ik ben vol lof over het systeem. iedereen kan het in principe inhangen en de klank is zeer goed. vooral voor het geld wat je er voor betaald!!! het systeem klinkt rustig en van nature niet agressief ofzo. Eq correctie is dan ook bijna niet nodig!
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Originally posted by flash-a-new-generation
                    wij gebruiken inmiddels het systeem al een tijdje na volle tevredenheid. we gebruiken 4x T4 top icm 2 RCF ESW1018 in ruimtes tot 25-30 meter naar volle tevredenheid. de array is dan wel gevlogen op 4 meter ongeveer als de locatie dat toelaat. ik heb heb nog niet de kans gehad om het rendement zelf te meten. we gebruiken het systeem zelf als stack in de grotere "kroegen". dit gaat ook zeer goed.

we gebruiken de ESW1018 omdat we nog geen S10 of s20 subjes in het programma hebben (budgetaire kwestie voornamelijk) maar dit gaat perfect. ik weet niet precies wat de s10 doen maar de ESW1018 werkt perfect. voldoende laag en gewoon op de processor in het AMP rack gecrossed.

de ruis bij het inschakelen van het systeem klopt. maar ik vind het niet storend en geen reden om het systeem niet te gebruiken in het theater.. maar hij ruist wel een klein beetje ja. (verklaring, zie post hierboven)

wij hebben onlangs (nouja met carnaval) in een zaal van +/- 26meter diep bij 17 meter podiumbreed 3 T4 kastjes per kant gevlogen op 3,7meter met daaronder per kant 2 RCF ESW1018 en als infill Mackie SRM450 en voor de disco mackie SA-1232z fullrange speakers. en ik moet zeggen dat dit zeeeér behoorlijk ging. in de zaal waren z'n 450 personen aanwezig op een fuif/disco avond en het klapte er behoorlijk op.

maargoed, ik ben vol lof over het systeem. iedereen kan het in principe inhangen en de klank is zeer goed. vooral voor het geld wat je er voor betaald!!! het systeem klinkt rustig en van nature niet agressief ofzo. Eq correctie is dan ook bijna niet nodig!

Een zaal van 26 meter met een line-aray ?? ik zie hier echt geen voordelen tov een gewoon systeem.
                    En een grotere kroeg met een line array??? dat is toch niet serieus
                    Hebben jullie dan alleen nog een line-array om mee te werken ? en geen gewone toppen meer ? Hype Array

Comment

• flash-a-new-generation
                      • Nov 2006
                      • 228

Originally posted by Hansound
                      Een zaal van 26 meter met een line-aray ?? ik zie hier echt geen voordelen tov een gewoon systeem.
                      En een grotere kroeg met een line array??? dat is toch niet serieus
                      Hebben jullie dan alleen nog een line-array om mee te werken ? en geen gewone toppen meer ? Hype Array
                      jawel hoor, wij gebruiken ook gewone systemen. vandaar de RCF subjes. maar ik denk dat vele de veelzijdigheid van dit systeem onderschatten. de voordelen in zalen (in dit geval 26meter) is de spreiding van de geluidsdruk door de gehele zaal. indien de array goed is afgesteld heeft men door de gehele zaal heen dezelfde druk. dit kan van een conventioneel systeem niet worden gezegt.. daar gaat het vooraan snoeihard en achteraan houdt je als je pech hebt niet veel meer over.

we gebruiken het systeem in de grotere kroegen (meer dan 200-250 pers. capaciteit) voor het bouwgemak en eveneens de spreiding. meestal kan men dan alleen het systeem stacken. het systeem gaat door de eigenschappen niet zoals conventionele systemen "hoorbaar vervormen" het blijft crisp en zeer open klinken. vandaar dat wij het ook zo gebruiken. er is bij ons zeker geen sprake van een ''array hype" het is een veelzijdig systeem wat je overal kan plaatsen en dat veel makkelijker alleen kan bouwen.
                      offtopic: daarnaast gebruiken we TAD systemen en de oude SRM450 systemen. dus keuze genoeg.. maar de T4 werkt zeer handig en klinkt geweldig

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Denk toch dat een degelijk systeem weinig moeite heeft om 25 a 30 meter te halen.

Comment

• flash-a-new-generation
                          • Nov 2006
                          • 228

Originally posted by Turboke
                          Denk toch dat een degelijk systeem weinig moeite heeft om 25 a 30 meter te halen.
                          Nou, het setje mag dan wel flink werken. maar het gaat zo netjes. het voordeel is gewoon dat het netjes blijft klinken en het complete gebied netjes blijft weergeven zonder enige hoorbare vervormingen.
                          de Infill is natuurlijk onmisbaar waarmee de eerste meters worden gevuld..
                          maar het is net voor waar je het gebruikt. bij een disco sound moet het systeem meer werken dan bij een bandje..

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Dbt4

En? hoe gaat het nu met de kastjes ?

Comment

• xvisionbelgium
                              • Sep 2008
                              • 50

Beste,

Wij werken nu al een hele tijd met T4's (8 Stuks) en zijn daar heel tevreden over. (Wij hadden ze trouwens als eerste in Belgie) Prijs/Kwaliteit en vooral qua ROI kan hier bijna niks aan tippen. OK, sommige systemen klinken beter, maar kosten dan ook meer dan het dubbele.
                              "vliegend" vind ik ze het beste klinken.

Zelf gebruiken we ook niet de db subs, want zoals hier reeds aangehaald zijn die toch iets te licht bevonden. We gebruiken 4xMackie PA180SW (die we eens in een "uitverkoop" kunnen kopen hebben, maar identiek zijn aan de RCF ESW's) als subs. Per 2 subs op een XTI4000 in bridge. Als cross/system processor een dbx260.

Voor het kleinere werk gebruiken we 2xT4's boven een db technologies Sub15.

In elk geval wij zijn er heel tevreden over ! En we hebben er al verscheidene sceptische gast-techniekers aardig met verrast.

Comment

Working...