Electro Voice tg5 (achter de PX set)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Electro Voice tg5 (achter de PX set)

Hallo,

we staan op het punt om een nieuwe geluidsset aan te gaan schaffen (waarschijnlijk PX van elctrovoice) maar nu is de vraag:
    Wat zijn de voordelen van de TG5 amps tegenover de cp-4000.

Ik wil zowizo in het rack 3 dezelfde versterkers (en zo dus 2 racken), dit ivm. de uitwisselbaarheid tussen de racken dan.

Wie heeft er al ervaring met deze versterkers?

De set word naar alle waarschijnlijkheid 4x px2122 topkast en 6x px2181 baskast.

Ik zit ben er alleen dus nog niet uit welke versterkers ik het beste kan nemen, en vooral waarom.... TG5 staat natuurlijk mooi in het rackje, maar daar gaat het dus niet om......
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • koenjer
    • Sep 2004
    • 19

Hallo

Uit eigen ervaring kan ik je meedelen dat de TG5 stukken strakker is in het laag. Op het hoog is er meer definitie en een rustiger klankbeeld.

De TG5 is een compleet ander eindtrap ontwerp dan de CP-4000s. De TG5 is ook qua specificaties op alle fronten een betere eindtrap.

Het phoenix systeem is uitgevoerd met de nieuwe EV speaker serie DVX. Dit zijn de nieuw ontworpen EV woofers met een langeslag en een verbeterde geforceerde koeling. Hierdoor heeft de speaker minder last van powercompressie en zal de speaker beter een overbelasting kunnen verdragen dan een EVX bijvoorbeeld. Zeker op deze subs komt de TG5/7 erg goed tot zijn recht.

Maar naar mijn mening en ondertussen EV concert sound Nederland ook is
    de TG serie zeker zijn geld waard. Zeker ten opzichte van de CP4000s.

Ik hoop dat je wat kunt met deze info.

Comment

• BlackLight_Frank
      • Feb 2004
      • 143

Ik kan je wienig vertellen over de TG5. Wel over de EV-PX set.
      Wij hebben inmiddels (nog maar) 2 keer een feesttent gedaan met de PX, 4x px2122 topkast en 6x px2181. Wij hebben er CP versterkers achter zitten, ook omdat we deze al hadden i.c.m. onze RX-set. Wij hebben er toendertijd 1 DX-38 en 2 x CP-4000S bij gekocht. Eerst al om 2 x RX-set weg te kunnen zetten, nu hebben we 1 versterker-set per kant voor de PX.
      CP2200, CP3000S, CP4000S & DX-38 per flightcase voor één kant PX-set. Dit klinkt in ieder geval goed, niets mee mis.
      Kan me voorstellen dat je het liefst dezelfde versterkers hebt i.v.m. uitwisselbaarheid, ben benieuwd wat jullie gaan doen !

Laat even weten wat je gaat doen, is de set al geboekt volgend jaar met pinksteren ? We kregen de vraag of we daar in de andere tent ook eenzelfde set als de onze neer konden zetten het hele weekend, dan is in ieder geval in beide tenten het geluid goed.

Frank
      Black Light
      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Hey Hallo,

om welke dagen met pinksteren? hahaha....

Ik denk toch dat het bij ons een setje wordt met 6x tg5.
        Verder daarbij dus 2x dx-38 (als ik klark neem, moet ik met mono racken gaan werken, en ik wil dus graag ook de set nog uit elkaar kunnen trekken)

Hoeveel pers. doen jullie met deze set? Hoe ver draagt het spul?
        Is 3x sub per kant geen over-kill (is wat ik van mensen gehoort heb).

Comment

• BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

Pinksteren Beckum 2008 van zaterdag 10 to maandag 12 mei ??
          Dit jaar waren er 's avonds zo'n 3800 man gemiddeld over de zaterdag en zondagavond, verdeeld over de 2 gekoppelde tenten.

Zo'n 2000 man zit er dan zowieso wel in onze tent als wij draaien of als de band speelde.
          Tot op 25 - 30 meter van het podium nog geluidsdruk zat !! Ook achterin de tent nog steeds een goede verhouding laag-hoog. Van een sub-overkill heb ik niets gemerkt, komt misschien omdat wij de set alleen nog maar in tenten hebben gehoord. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n long-throw set in een zaal met betonnen muren een heel ander effect krijgt.

De beide geluidsmannen van de bands (PPM & Crystal Dream) waren erg enthousiast over de set, ook Jannes zijn geluidsmanm die normaal met Dynacord draait en deze set nog niet eerder had gehoord was erg aangenaam verrast.

Mijn collega heeft één van de avonden elke 5 meter met de dB meter in de tent gemeten toen de band speelde, ik zal hem het lijstje eens vragen. En dat was toen de band speelde, met drive-in werk is de gemiddelde geluids-druk nog hoger.

Frank
          Black Light

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

ok, heb denk ik dus een goede keuze gemaakt.....

Gaan denk ik wel de tg5 amps worden. Uiteraard plaats ik de pics als het setje binnen is....

Comment

• BlackLight_Frank
              • Feb 2004
              • 143

[FONT=Verdana]Geluidsdruk gemeten in een volle tent (20 x 50 meter) tijdens het spelen van de band over onze EV PX-set:[/FONT]

[FONT=Verdana]5 mtr : 111 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]10 mtr : 109 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]15 mtr : 106 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]20 mtr : 105 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]25 mtr : 104 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]30 mtr : 103 dB[/FONT]
              [FONT=Verdana]35 mtr : 102 dB[/FONT]

[FONT=Verdana]dB-meter stond op gemiddelde waarde, dus geen piek of dal-metingen.[/FONT][FONT=Verdana](Geen “Gamma-“ dB-meter, maar een professionele)[/FONT]
              De set ging op dit moment tegen de compressie aan bij pieken, dus nog niet echt maximaal, maar dit was hard genoeg.

[FONT=Verdana]Frank[/FONT]
              [FONT=Verdana]Black Light[/FONT]

Comment

• Robin.vd.Have
                • Nov 2005
                • 165

Mooie set die PX.
                Zeker de TG's nemen. Vele malen strakker dan een CP en ook veel meer leverbaar vermogen. Ik zou alleen heel erg goed nadenken of je wel DX38 processoren wilt nemen. Deze worden namelijk door EV niet meer ondersteund met nieuwe updates. Ik zou zeker eens kijken naar LAKE. Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat. Verder kan ik ook de XTA's aanbevelen. Vind ik persoonlijk beter dan de DX'en van EV.

Succes met de aanschaf !

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

in welke prijs catagorie zitten die lakes?

Comment

• Robin.vd.Have
                    • Nov 2005
                    • 165

€ 3750,- ongeveer.
                    Het is een hele duure processor maar wij hebben sinds het gebruik ervan vele malen minder last van stukke speakers en het geluid is veel beter geworden. Ik zou er zeker eens een demo aan wagen. Ze zijn hun geld dubbel en dwars waard.

Comment

• BlackLight_Frank
                      • Feb 2004
                      • 143

Dat de DX-38 van EV niet meer bijgehouden zou worden v.w.b. updates werd vorig jaar ook al meerdere malen gezegd. De PX-set is toch een redelijk nieuwe set en daar hebben wij de instellingen voor de DX-38 toch zo kunnen krijgen van de importeur !
                      Toen ik hen dat tijdens een bezoek een keer melde, wisten zij te verklaren dat er binnenkort wel een nieuwe processor komt (volgens mij met 6 uitgangen i.p.v. 4), maar dat niet wil zeggen dat de DX-38 niet meer wordt bijgehouden.

Comment

• Robin.vd.Have
                        • Nov 2005
                        • 165

Er komen geen software updates meer voor de DX38.
                        Natuurlijk zullen er voorlopig nog wel presets leverbaar zijn.
                        Dat is wat ik te horen heb gekregen.

Tevens zit er in de DX38 een probleem met het limmiter gedeelte op het laag.

Comment

• BlackLight_Frank
                          • Feb 2004
                          • 143

Limiter problemen in het laag ???
                          Vertel !

Frank

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

De set is besteld:
                            6x px2181
                            4x px2122
                            6x tg5
                            4x DX 38 (om rackjes ook stereo te kunnen gebruiken, op andere sets)

dus de keuze is gemaakt...... (tg5 blijkt beter te gaan dan de p-3000....)

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

ondertussen de dx-38 vervangen door dc-1, werkt vele malen beter, ook als we een enkele set wegzetten.

verder nog meer mensen ervaringen met deze set? ben over de tg-5 zeer te spreken, dat gaat echt super!

Comment

Working...