Wat voor hoofdtelefoon heb jij?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Sennheiser HD 201 voor zowat alles.
    Geeft (volgens mij) een goede klank, gaat redelijk luid.
    Enige minpuntje vind 'k is dat de kabel langs 2 zijden de hoofdtelefoon binnen gaat.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Behringer HP2000 Pro voor DJ werk. Voldoet...

René
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by renevanh
        Behringer HP2000 Pro voor DJ werk. Voldoet...

René
        totdat je m opblaast (hier 3 stuks geprobeerd, en alle drie binnen een maand aan gort)

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Zojuist mijn K270 vervangen door een DT770 pro.
          Wordt gebruikt voor live werk.
          Had eerst een DT770M besteld maar deze klinkt beduidend minder.

Heb de DT770 vergeleken met een HD25 en een MDR7509. Klinken alle drie goed maar hebben ieder een eigen karakter.
          Het laag van de 770 pro is wat aan de ronde kant ( hoe leg je dit uit ).
          Ik vindt persoonlijk de HD25 wat te scherp.
          De MDR7509 is in het laag mooier dan de DT770pro maar de laatste klinkt weer opener.
          De meningen hierover zullen ongetwijfeld verdeeld zijn maar ik ben blij met mijn DT770pro.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

Senn HD575 hobby luisteren
            Senn e2200 live, dj etc
            Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by jans
              Zojuist mijn K270 vervangen door een DT770 pro.
              Wordt gebruikt voor live werk.
              Had eerst een DT770M besteld maar deze klinkt beduidend minder.

Heb de DT770 vergeleken met een HD25 en een MDR7509. Klinken alle drie goed maar hebben ieder een eigen karakter.
              Het laag van de 770 pro is wat aan de ronde kant ( hoe leg je dit uit ).
              Ik vindt persoonlijk de HD25 wat te scherp.
              De MDR7509 is in het laag mooier dan de DT770pro maar de laatste klinkt weer opener.
              De meningen hierover zullen ongetwijfeld verdeeld zijn maar ik ben blij met mijn DT770pro.
              Je beschrijving van verschillen tussen de DT770pro en de HD25 herken ik wel. Ik gebruik allebei, alleen voor livewerk wint de HD25 toch meestal, simpelweg omdat het best vaak hard moet en de 770 dat gewoon niet trekt. Ook het tetterende/hoekige karakter van de 25 zorgt ervoor dat deze makkelijker door omgevingslawaai heen prikt.

Als ik nu een koptelefoon zou kunnen vinden die echt goed afsluit, dus beter dan de 770 en die iets minder tam is qua karakter dan deze koptelefoon, maar minder hoekig en met dieper laag dan een 25. Dan is dat een serieuze kandidaat voor de volgende aanschaf.

Verder heb ik nog wat sennheiser HD202's liggen die thuis aan computers hangen of als extra voor muzikanten in de studio. Voor 20 euro per stuk gekocht en voor dat geld klinken ze niet slecht.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

Sony MDR-V900

Die MDR-7509 zou zogezegd de pro-versie hiervan moeten zijn, maar kan de 900 toch niet volgen.
                De oude V900 is trouwens niet meer verkrijgbaar, is ge-update naar V900HD.
                Verschil tussen de beiden moet ik dringend eens uittesten...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Tevreden gebruiker van een snh. HD25 hier, simpelweg omdat ik nogh aan het sparen ben voor een nette beyer...

Voor dj klusjes gebruikte ik altijd een pio hoofdtelefoon, toen die werd gejat en het aantal live klussen groter werd dan mixwerk....overgestapt naar de HD25, nu reeds bezig aan mn tweede exemplaar, eerste was euhm....afgeschreven en echt op.

Wag ook veel rust geeft: Samson Audio - NC900
                  Last edited by moderator; 17-06-07, 14:46.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SM
                    • Oct 2004
                    • 129

Sennheiser HD25-1
                    Live gebruik, festival line-check, monitors, etc. Klinkt niet fantastisch, maar werkt op iedere mengtafel (laag-ohmig) en sluit lekker af.

Gebruik overigens steeds vaker mijn in-ears voor festival line-checks op FOH. Het PA mag toch vaak niet aan en dan heb ik liever een goede afsluiting van de omgevingsherrie en een goede weergave van de lijnen.

Greetz!
                    S.

Comment

• gaffer
                      • Nov 2004
                      • 118

HD 600 voor thuis in de studio

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Sparky,

Ik neem aan dat je de 80 ohm versie van beyer vergelijkt met de HD25. De HD25, 70 ohm, gaat inderdaad harder dan de DT770pro, 80 ohm.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

De DT770pro is de 250 ohm uitvoering, de HD25 is 70 Ohm.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Originally posted by sparky
                            De DT770pro is de 250 ohm uitvoering, de HD25 is 70 Ohm.
                            Dan gaat de HD25 behoorlijk harder. Daarom heb ik de 80 ohm versie gekozen. Zoals al eerder gemeld gaat de HD25 ook iets harder dan de DT770pro-80ohm.

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

sja.... misschien is die 80 Ohms versie het proberen ooit nog wel eens waard.
                              Voorlopig kan ik met de HD25 als werkpaard goed uit de voeten en is de DT770 mooi voor in de studio.

Ben best tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Comment

• HR Soundproductions
                                • Oct 2005
                                • 650

Ik moet zeggen dat ik relatief goedkope hoofdtelefoons gebruik. Ik heb de Stanton DJ Pro 60 ( ongeveer 25 euro nieuw) en moet zeggen dat het helemaal niet slecht klinkt en, voor mijn toepassing, hard genoeg gaat. Verder heb ik nog een gesloten JVC type HAG 11, die prima voldoet. Wat minder vermogen als de stanton maar door de goede afdichting van omgevingsgeluid wel toereikend.

Gebruik het eigelijk alleen maar om het volgende nummertje "klaar te zetten" voor drive-in schow gebruik.
                                Last edited by HR Soundproductions; 19-06-07, 09:50.

Comment

Working...