Ervaring crown XTI versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Dit fenomeen heb ik laatst ook waargenomen op de set van een collega.
    Ik vermoed de koeling of misschien een niet juiste laagaf filtering, met mogelijk een impedantie daling waardoor de versterker te laag ohmig wordt belast.
    Was btw op een mrx dubbel 18 inch bas met dubbel 15 inch top, spanningsvoorziening was wel stabiel 25 a 230 volt.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by dexter
      Ik vermoed de koeling of misschien een niet juiste laagaf filtering, met mogelijk een impedantie daling waardoor de versterker te laag ohmig wordt belast.
      Gaat hier niet op aangezien de versterker het op laag volume en ook zonder speakers doet.
      Denk, juist omdat het probleem zich op laag volume voordoet, eerder aan DC op de uitgang, mogelijk een instelling die verlopen is of condens die de afregeling (tijdelijk) in de war schopt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Of een slechte soldering of een brakke elco, ...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DjPeke
          • Nov 2006
          • 21

thnx mannen,

maar een slecht contact in de versterker of iets dergelijks lijkt me toch ook heel sterks want hij heeft dat ook al eens gedaan tegelijk naar alle 4 de versterkers en dat vind ik zo vreemd. High pass filter staat op 35 HZ

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Inderdaad is het erg onwaarschijnlijk dat alle 4 versterkers tegelijk een defect hebben. Je moet het dan idd zoeken in een gemeenschappelijke deler, dus de voeding, omgevingsfactoren of iets aan de inputs.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Ik heb vaak op verschillende lokaties dat het aangeboden spannings net niet erg schoon is, vaak een dipje kan hebben.
              Op het moment dat dit gebeurt heb ik het zelfde fenomeen met mijn XTI versterkers..
              Niets aan de hand met je versterkers, vaak omliggende apparaten die aan schakelen, b.v koelers etc.

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by salsa
                Niets aan de hand met je versterkers, vaak omliggende apparaten die aan schakelen, b.v koelers etc.

Dave
                Vind het anders vrij slordig als versterkers in de beveiliging schieten wanneer een ander apparaat wat storing op het net veroorzaakt.

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Perongeluk een signaalkabel waar de ground niet op pin 1 zit? Wel eens gehad met een rack TG7's die allemaal in de protect schoten.

Comment

• DjPeke
                    • Nov 2006
                    • 21

Originally posted by BJD
                    Perongeluk een signaalkabel waar de ground niet op pin 1 zit? Wel eens gehad met een rack TG7's die allemaal in de protect schoten.
                    oke daar kan ik dan eens naar kijken, wat ik overigens ook nog een vreemd verhaal vind is dat tot op heden dit alleen in het begin tijdens opbouwen / soundcheck gebeurd is en niet zodra s'avonds het echte zware vermogens werk geleverd moet worden.

groetjes,

Peter

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Originally posted by MusicXtra
                      Vind het anders vrij slordig als versterkers in de beveiliging schieten wanneer een ander apparaat wat storing op het net veroorzaakt.
                      Nou dat is eigenlijk niet het geval, doordat de versterker even wegvalt door spannings uitval start deze weer op en branden de clip/protect ledjes.. Niets bijzonders.
                      Ook wanneer je 'normaal' deze versterkers opstart, blijven de protect ledjes wat langer branden..

Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Tummy
                        • Nov 2008
                        • 324

even een kick,

tot hoever kan je de input gainen met de software?
                        op de output wordt dan uiteraard een limiter ingesteld

spelen nu met een (dateq spl2) limiter, achter de limiter wordt het nu door een gain versterkt. de Eq en gain/crossover is straks dan niet meer nodig als er crown versterkers komen ivm de software

achter de limiter wordt er in de huidige situatie 10 db 'bij' gepushed, en gaan dan met -2 db de versterker in.

en hoe is het dan mogelijk een heel rack door te koppelen met HiQnet??

door middel van een netwerk switch?

of wordt elke amp apart ingeregeld?
                        (aangezien ik alleen een Input zie staan op de versterker)

het gaat om Xti v2 versterkers
                        Last edited by Tummy; 02-07-11, 16:22.
                        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Ik gebruik zelf de Mark I, maar ik ga proberen om je vragen te beantwoorden. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan zou je eventueel ook naar het forum van Crown zelf kunnen gaan. Dan krijg je antwoord van Crown-personeel...

Originally posted by Tummy
                          tot hoever kan je de input gainen met de software?
                          Niet?!
                          Wel kun je bij de crossover-instellingen de "Bandpass Gain" regelen, van -15 tot +15. Zo kun je bijv. je subs iets meer geven zonder enorm te gaan eq'en.

op de output wordt dan uiteraard een limiter ingesteld
                          Die limiter staat -uiteraard- altijd aan. Wel kun je instellen vanaf wanneer deze actief is; -3dB, -6dB of -12dB.
                          Erg handig als je eens wat minder krachtige speakers versterkt.
                          Erg onhandig als je vergeet dat je deze aan hebt gezet; zit je een uur lang alles langs te lopen op fouten, blijkt het zoiets eenvoudigs te zijn, haha!

spelen nu met een (dateq spl2) limiter, achter de limiter wordt het nu door een gain versterkt.
                          Huh? Je omzeilt de limiter dus?

de Eq en gain/crossover is straks dan niet meer nodig als er crown versterkers komen ivm de software
                          Dat klopt, maar ik vraag me af waarom je dat wilt? Het enige wat het oplevert is meer ruimte in je rack.
                          En in de meest gevallen zal de Xti-software wat beperkter zijn dan je huidige processor/crossover (?).

en hoe is het dan mogelijk een heel rack door te koppelen met HiQnet??

door middel van een netwerk switch?
                          Usb-kabel-spaghetti! Je sluit de XTi d.m.v. een USB-kabel aan op je pc.
                          Mocht je er veel tegelijk willen aansluiten, dan heb je waarschijnlijk een usb-hubje nodig.

of wordt elke amp apart ingeregeld?
                          (aangezien ik alleen een Input zie staan op de versterker)
                          Je hebt op de Band Manager software een virtueel versterkerrack. Daar zitten al je versterkers in. Je kunt ze uitgebreid individueel bedienen, en als geheel alleen het volume en de eq. Ook kun je ze allemaal een leuk naampje geven.

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• ats
                            • Aug 2014
                            • 1

Aloha, sinds 2 maanden in gebruik twee xti-4000 van crown. gebruik er ook een dbx bij..werkt perfect.
                            Maar ik stond gisteravond te draaien....tot de stop eruit knalde.
                            daarna sprongen de crowns na opnieuw opstarten meteen in de clip...kwam wel geluid uit maar niet oke dus.
                            gelukkig heb ik altijd reserve amps van dynacord mee dus kon verder.
                            Heeft iemand een tip?

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Beide amps tegelijk stuk klinkt als een probleem in de stroomvoorziening. Krachtstroomverdeler gebruikt? Je zou een nulpuntsverschuiving (>230V op de amps) gehad kunnen hebben...
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                                • Jun 2012
                                • 706

A built-in Wi-Fi access point allows USBX to become a powerful and convenient tool for managing C...

Met dit doosje sluit je XTI's aan op een netwerk

Comment

Working...