Shure beta 52 / Audix D6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gifschijter
    • Dec 2005
    • 13

Shure beta 52 / Audix D6

Momenteel gebruik ik al jaren de bekende AKG D112 voor mijn kick.
    Met veel eq (lees bas) op de tafel krijg ik wel het gewenste geluid.
    Overweeg nu om een andere mic te kopen.
    Twijfel tussen Shure beta 52 of een Audix D6? (deze laatste schijnt nogal
    wat subbas weer te geven)
    De Shure is gemakkelijk te krijgen om uit te proberen, echter de Audix D6 ben ik nog niet tegengekomen.
    Gaarne wat tips??
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Hmm, een D-112 met veel eq? Ik prefereer mijn D-112 toch echt wel boven een beta52..

Klankmatig is de D6 idd beter, maar heeft ook loads met eq nodig.. Vind D-112/D6 toch wel érg gewaagt aan elkaar. (hoewel ik behoorlijk aan het twijvelen ben over het bekende Audix drumkitje)

Een D6 zet je ook niet zomaar voor een contrabas, terwijl dit grandioos gaat met een D-112. Stukje allroundheid
    lala..

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Ik heb op internet een EV ND 868 zien staan, misschien is dat iets?

Comment

• wantsoe
        • Sep 2006
        • 15

het 1 en ander is natuurlijk wel afhankelijk van een goed laaggestemde,micgeplaatste,pedaalattack en gegate kick over een goed afgestelde pa heb ik het dan nog niet.

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

een d112 b52 of d6 zijn allemaal smaakverschillen
          b52 is alround makkelijker
          heb je een goed gestemde kick d6 helemaal te gek zoniet heb je niks aan deze mic
          kortom je kan alleen versterken niet toveren.
          een b52 is de meest makkelijke en meest gebruikte kick mic
          gewoon ff proberen vraag een demo modelletje aan!

Comment

• SM
            • Oct 2004
            • 129

Originally posted by Ralph Hees
            Ik heb op internet een EV ND 868 zien staan, misschien is dat iets?
            Als je houdt van een hele diepe rommel-kick zonder het bekende clickerdeclick aan de bovenkant: ja. Ik gebruik hem bij een aantal popbandjes, maar het is zeker geen allround kick mic. Overigens heb ik er al 2 gehad waarvan het hoog na verloop van tijd stuk ging. (2 membranen, laag bleef het wel doen).
            Aangezien de topic-starter van een D112 af komt lijkt me dit geen goede keuze. Hij heeft dan meer aan een B52 of D6 oid. Dat geeft allemaal een wat hardere klap op je middenrif. Van een 868 gaat de vloer beven.

S.

Comment

• Mike Manders
              • Aug 2006
              • 341

ikzelf ben nog steeds erg fan van de Beta52. Een audix D6 heb ik ook gehad, is niet slecht, maar vond het al snel "1" sound, en een popbandje hoeft van mij geen metalkick te hebben. Dus kies ik bijna altijd voor de Beta52.

met een D112 is overigens weinig mis, net als bijvoorbeeld met de audio technica ATM25 (die helaas niet meer gemaakt wordt...)

Comment

• Ralph Hees
                • Nov 2005
                • 183

Originally posted by SM
                Als je houdt van een hele diepe rommel-kick zonder het bekende clickerdeclick aan de bovenkant: ja. Ik gebruik hem bij een aantal popbandjes, maar het is zeker geen allround kick mic. Overigens heb ik er al 2 gehad waarvan het hoog na verloop van tijd stuk ging. (2 membranen, laag bleef het wel doen).
                Aangezien de topic-starter van een D112 af komt lijkt me dit geen goede keuze. Hij heeft dan meer aan een B52 of D6 oid. Dat geeft allemaal een wat hardere klap op je middenrif. Van een 868 gaat de vloer beven.

S.
                Oke.

En hoe zit het met de Sennheiser E901? Die heb ik een kaar gebruikt bij een opname van een metal band, vond hem erg fijn vergeleken met dezelfde uit de 600 serie. Ik heb nog niet zo veel ervaring met bandjes, dus ik heb ook nog niet zoveel microfoons vergeleken.

Comment

• gifschijter
                  • Dec 2005
                  • 13

Zie in een ander topic dat ook de Shure beta 91 een goede "kick"
                  microfoon is.
                  Zoek vooral een microfoon met méér Sub (laag) weergave dan mijn huidige
                  AKG D112.
                  De meningen over de Audix D6 verschillen nogal.
                  Ook is de Audix niet overal te koop. De huidige importeur (Iemke Roos) schijnt dit merk niet meer te vertegenwoordigen??

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

vorige week is hier nog rechtstreeks van imkeroos af een audix d6 binnen gekomen dus denk wel dat ze het nog importeren, gr arjan

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by gifschijter
                      Zie in een ander topic dat ook de Shure beta 91 een goede "kick"
                      microfoon is.
                      Zoek vooral een microfoon met méér Sub (laag) weergave dan mijn huidige
                      AKG D112.
                      De meningen over de Audix D6 verschillen nogal.
                      Ook is de Audix niet overal te koop. De huidige importeur (Iemke Roos) schijnt dit merk niet meer te vertegenwoordigen??

Een B91 is heel mooi om een gedetaileerde kicksound weer te geven, maar voor veel sub ben je bij deze mic aan het verkeerde adres.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

Originally posted by gifschijter
                        Audix heeft de afgelopen tijd meer van importeur gewisseld dan mijn ex van vriendje.. En da's best een knappe prestatie..

Iemke Roos heeft juist Audix, wat in NL helemaal op zijn gat lag(!), weer nieuw leven ingeblazen. En is tot dusver, nog zeker niet van plan deze tak op te geven. Sterker nog, ze hebben het gevoel nog maar net begonnen te zijn.
                        lala..

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by sparky
                          Een B91 is heel mooi om een gedetaileerde kicksound weer te geven, maar voor veel sub ben je bij deze mic aan het verkeerde adres.
                          Sorry, maar hier ben ik het toch niet direct mee eens. Mijn favo combi is nog altijd een B52 om de sound te maken en een B91 voor extra broekspijpen gewapper (alle hoog / geklik eruit, bult sub erbij). Als ik maar één kick kanaal heb dus een B52, mag er eentje bij, dan is een 91 een welkome aanvulling. Er komt wat mij betreft dus zeker genoeg sub uit om je sound vetter mee te maken.

Audix D6 heb ik twee keer mee gewerkt en het is toch niet écht mijn ding. Te veel hoog en niet goed gedefinieerd sub. Voor metal of zo zou ik hem best gebruiken, maar voor zo'n beetje alle andere dingen zou ik eerder voor de oude vertrouwde B52 kiezen, maar dat zal vooral een kwestie van smaak zijn. D112 kán, maar ik vind het wat te boinkie-boink, ook dat zal smaak zijn.

Ik moet je zeggen dat ik er zelf niet veel mee gedaan heb, maar ik ken mensen die buitengewoon gecharmeerd zijn van een EV RE20 in de kick. De AT2500 van Audio Technica heb ik laatst voor het eerst gehoord (dankjewel Olaf ;-) ), maar heb ik nog nooit mee gemixt, iets dat ik wel zeker een keer van plan ben overigens (schijnt ook goed te zijn op gitaar).

Al met al zijn het in dit segment allemaal goede microfoons, dus een échte bult zul je je niet vallen. Je moet je alleen goed bedenken wat je ermee wilt doen. Wil je een echte allrounder waar je zo'n beetje overal in elke situatie mee weg komt, ga dan voor een B52 zou ik dan zeggen.
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• wantsoe
                            • Sep 2006
                            • 15

ben van de ouwe stomp, vroegar gebruikte ik voor de kick beyer m88 serie met zilveren kop.wel uitkijken dat jem niet te ver in de ketel douwt anders sneuvelt tie,kweet nog dat bij EML er een verbod was om em nog te gebruiken voor dit soort doeleinden.....is nog te koop nieuwe serie met zwarte kop tevens tg series maar die klinken toch anders voor €240,- heb jem ff proberen als je kunt

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Ik heb nog nergens de Sennheiser e602/902 langs zien komen... Ik heb hier een 602 in de koffer liggen, maar heb hem nog niet op een echte basedrum kunnen uitproberen.

Volgende week vrijdag heb ik hem in gebruik, dus dan kan ik meer vertellen, maar had toch ook wel het idee dat deze wel vaker gebruikt wordt.

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...