Originally posted by arie
K&F Access
Collapse
X
-
-
Tja, K&F acces, ik zou zeggen: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Ik heb zelf zo'n 4 'a5 jaar mogen touren met een dubbele T5/B5-combi en heb eigenlijk altijd een goed resultaat gehaald, zonder moeilijkheden. Met dit setje ook grotere zalen regelmatig van een fijn geluidje mogen voorzien (bv grote zaal Central Studio's, Utrecht), waar ik enkel een paar 1215 kastjes voor delay invloog.
Zelf heb ik de acces-set altijd liever gehoord dan bv het hier genoemde MSL-4 of bv d&B.
Een paar maanden terug moet ik met een bandje inprikken in een disco in het Oosten van het land en tot mijn aangename verassing stond daar zo'n set, aangevuld met een B10 per kant in het zwart.
Het was weer een prettig weerzien-horen.
Het K&F acces is m.i. een set met een zeer hoog rendement in verhouding tot z'n afmetingen (= truck-ruimte) en de specs zijn echt niet "gelogen".
De spraakverstaanbaarheid is erg hoog, dus je kunt met weinig moeite "vocals on top" mixen. Toegegeven, met de B10 subwoofer eronder is de set pas echt af...In Nederland wordt het volgens mij door de importeur met QSC geleverd, en in Duitsland was dat toendertijd met Carver, nu:
???
De poster gaf aan met 2 b5 / 1 T5 per kant te gaan werken.
Deze combi kan zeker. Alleen, het werd al gezegd, houdt rekening met de horizontale spreiding, die is maar 50 graden. Moet je breder, dan zul je moeten in- cq out-fillen. Indien je dat ook met K&F spullen doet dan zul je merken dat ook andere kastjes mooi aansluiten op de acces zet, waardoor je makkelijk een homogeen klankbeeld kunt creeren.
Wil je het echt compleet maken: Per kant 1 B10, 2 B5, 2 T5 met de juiste amps,en je kunt een forse zaal tot aan zo'n 1000 (live band) of 1250 pax (disco) wel draaien.
Hoop dat je er wat aan hebt, ennuh NEE!!! het is niet vergelijkbaar met EAW 850 (brrhh....) gelukkig niet zeg....
Tja...Comment
-
Een aantal jaren geleden hebben wij met de band voor het eerst (aangenaam) kennis gemaakt met een volledige set K&F Access. In Dancing De Radstake in Heelweg/Varsseveld hing toen een inprikset en die klonk als een klok. Als ik me niet vergis betrof het hier per kant een B5 op de grond en in de lucht hingen gebroederlijk naast elkaar nog een B5 en een T5. Waarom die tweede B5 daar vloog is me onduidelijk, maar het setje was geweldig. Voor de volledigheid: Er hangt daar een trosje Crown/Amcron Macrotechs achter.
Wij draaiden toen (en nog steeds) zelf met een Axys '98 set van zes kastjes per kant, aangevuld met twee 2x18" subs. Destijds kwam het sublaag uit twee D&B B2's, maar toen we de kans kregen hebben we die vervangen door twee Kling & Freitag B10's in combinatie met twee K&F processors en een LabGruppen eindtrap. Persoonlijk vind ik B2's iets strakker en netter, maar die B10's zijn echte R&R-kasten; Ze gaan harder en verder, maar matchen ook beter met het Axys spul. Kortom, voor ons een goeie aanvulling op het HiFi-karakter van de rest van de PA.
We hebben in het verleden ook wel met dubbel 12" tops van K&F in combinatie met de B10's getest, maar dit was geen succes. Wel heb ik de T5's en T9's vaak gehoord en die zijn absoluut de moeite waard.Comment
-
Zal ik eens wat leuks vertellen... Volgens mij is het dat setje dat nikosfm op het oog heeft.Originally posted by Robert HEen aantal jaren geleden hebben wij met de band voor het eerst (aangenaam) kennis gemaakt met een volledige set K&F Access. In Dancing De Radstake in Heelweg/Varsseveld hing toen een inprikset en die klonk als een klok. Als ik me niet vergis betrof het hier per kant een B5 op de grond en in de lucht hingen gebroederlijk naast elkaar nog een B5 en een T5. Waarom die tweede B5 daar vloog is me onduidelijk, maar het setje was geweldig. Voor de volledigheid: Er hangt daar een trosje Crown/Amcron Macrotechs achter.
Comment
-
Ik heb op de wat grotere klussen regelmatig een Access set neer laten zetten, puur vanwege het feit dat het echt lekker klinkt voor dj's. Live-bands doe ik er niet over, ik mis laag. Ik vind het laag van K&F (B5, B10) nou niet echt bepaald opwindend, doe mij maar de BR kastjes van GAE eronder, dat blaast net wat lekkerder.
Het hoog/mid van K&F blijft me echter verbazen, en hier ben ik zeer over te spreken. Zoals Paul aangaf, de Line serie klinkt errug helder, maar ook de Access serie is errug lekker. Sub blijft me toch tegenvallen, had meer verwacht van de B10 icm 2 B5.
Setje zoals ze weggezet waren, was 1x B10, 2x B5, 2x T5 per kant. Gevoed door QSC amps, met K&F processor. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.Comment
-
haha, toevallig weet ik dat de importeur een access set kocht toen ie zn 850 kwijt was....Originally posted by soep........... ennuh NEE!!! het is niet vergelijkbaar met EAW 850 (brrhh....) gelukkig niet zeg....

enne smaken verschillen, ***zijdank... access blijft imitatie-msl4 bij mij..
verder had ik ooit het genoegen een stel line-212 s te mogen schuiven, nadat dat bandje de week ervoor op mn eigen set was gedaan. Helaas, vooral het kooorwerk was weer ouderwets duwen op de faders...Last edited by Gast1401081; 25-05-07, 00:42.Comment
-
de disco in het oosten is overgegaan op EAW.
Geluid was daar altijd heel maar dan ook heel erg hard, knetterhard, schreeuwerig en veel stuk gespeeld daar, lag vaak niet aan de set echter geen orginele processors, macrotech amps erachter en dj's die rood een erg mooie kleur vinden op de mixer.
B10 van HOR is zekers lekker rock en roll, daarnaast dansende bierbekers gegarandeerd!!
JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
To soep , mag ik even vragen welke ervaring jij hebt met de EAW 850 serie ???
en welke ? amps? procc. enz...
Want vergeet niet dat dit systeem, mits goed ingeregeld nog altijd tot de top behoord in het( de ) PA wereldje , en dan bedoel ik dan op wereld niveau
graaag een reactie , want je schopt tegen mijn tenen
sisLast edited by sis; 25-05-07, 20:54.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
lol..Originally posted by moderatorMag zijn Sis, stalen neuzen op de werkvloer is hier wel heel normaal!
...
zonder gein, EAW, Nexo, KF, Martin, turbo, allemaal merken die een lekker geluid produceren, (vooral Nexo-Alpha-Zonder-E)...
Maar de grote tour-firma's die deze systemen en masse in hun programma hebben kijken verder dan een lekker geluid. Ze kijken naar inzetbaarheid, transportkosten, afschrijving, onderhoud, gewicht, en vooral verkoopbaarheid na een aantal jaren on the road. En dan kome er ineens heel andere systemen in the picture..
Verder is het ook een modetrent, mede afhankelijk van de korting die een importeur/dealer wil geven op een systeem, etc.
Of, zoals iemaand het laatst uitdrukte : als KF 50 kasten per maand verkoopt gaat de vlag uit, als JBL geen 500 kasten per week verkoopt gaat de vlag halfstok...Comment
-

Comment