K&F Access

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikosfm
    • Apr 2005
    • 17

K&F Access

Hallo, heeft iemand ervaring met een Kling & Freitag. Bedoel hier het Access systeem, per kant 2x B5 en 1x T5. Is het zo dat ik met 1 T5 top genoeg spreiding heb of moet je zowiezo hier al 2 tops per kant gebruiken. Afstand tussen de 2 stacks is bij ons vaak 6 mtr., en er van uitgaande dat de dansvloer direct bij de stack begint. Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt?
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

best een leuk setje
    topje is 50x40 graden dus niet zo heel erg breed uitstralend
    zou wel 2x top per kant pakken voor spreiding 50 graden is niet erg veel
    ligt er dus aan wat je wilt bereiken!!

Comment

• nikosfm
      • Apr 2005
      • 17

Martijn heb je er wel eens mee gewerkt? Je ziet K&F niet zo veel in Nederland. Is het wel een "pro"systeem, vergelijkbaar met EAW KF 850 of bijv. Nexo Alpha? Lees er op internet verschillende meningen over. De sub zou niet erg strak zijn, maar dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. De versterkers die ze "voorschrijven" zijn Camco's, Vortex serie. Klinkt leuk maar heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Iemand hier ook ervaring mee of wijk ik af?

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

camco's zijn erg fijne eindtrapjes worden ook veel voor nexo gebruikt laatste tijd

k&f is een jaar of 8 geleden dat ik daar voor het laatst mee gewerkt heb vond het toen erg ok systeem maar durf niet te zeggen of ik dat nu nog zou vinden.
        zou zeggen doe is googlen op nl gebruikers (zijn er volgens mij een aantal )
        en huur eens een setje of vraag eens een demo aan....
        kun je zelf beslissen

Comment

• Steve89
          • Dec 2005
          • 120

Hallo,
          Ik werk regelmatig met de Acces set van K&F.
          Het bedrijf waar ik stage loop heeft deze set.

Ik vind het een zeer fijne set.
          Hoeveel power je ook geeft, het blijft strak en helder.
          Dat vind ik sowieso van K&F.

Als je interesse hebt mag je vast een keertje komen luisteren..

Comment

• martijn verkerk
            • Nov 2005
            • 300

Originally posted by Steve89
            Hallo,
            Ik werk regelmatig met de Acces set van K&F.
            Het bedrijf waar ik stage loop heeft deze set.

Ik vind het een zeer fijne set.
            Hoeveel power je ook geeft, het blijft strak en helder.
            Dat vind ik sowieso van K&F.

Als je interesse hebt mag je vast een keertje komen luisteren..
            daar heb je je eerste kandidaat al!!!

Comment

• nikosfm
              • Apr 2005
              • 17

Ik zie op de K&F site dat er maar 1 12" mid speaker in zit, danwel hoorn geladen, heeft 140 db in de peak, maar vraag me af of je geen mid-laag tekort komt. Zeker als er een live band over speelt. Kantelpunt met orginele processor ligt volgends mij op 130 Hrz. Gaat dit goed? Een keer een goede snare, en de hele handel ligt eruit. Hoor het wel.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by nikosfm
                Ik zie op de K&F site dat er maar 1 12" mid speaker in zit, danwel hoorn geladen, heeft 140 db in de peak, maar vraag me af of je geen mid-laag tekort komt. Zeker als er een live band over speelt. Kantelpunt met orginele processor ligt volgends mij op 130 Hrz. Gaat dit goed? Een keer een goede snare, en de hele handel ligt eruit. Hoor het wel.
                vraag niet hoe t kan , maar profiteer ervan..

de acces set is een soort imitatie msl4, met een kleine handicap : de filters zijn er passief ingezet, dus je sleept weer een enorme bak koper mee.
                verder zijn de passsieve grote filters nooit zo nauwkeurg als hun "actieve " broertjes..

ik geloof er niks van dat de 12 al bij 125 Hz. begint, volgens mij pas veel later, omdat ze de dubbel 15"er nog tussen gooien.
                De set kan redelijk klinken, maar dan wel met de goeie koppeling en looptijdcorrecties, anders wordt je er helemaal gek van.

edit : aha , ik zie t al..
                de kantelpunten zijn -10dB, ipv -3 db.,..
                sja dan haal ik ook die theoretische waarden wel..
                oh en de spl op een 1% THD ipv 0,01 %...
                sjonge
                Last edited by Gast1401081; 23-05-07, 00:11.

Comment

• Steve89
                  • Dec 2005
                  • 120

Originally posted by deurklink
                  Camco's en Vortex? Volgens mij word het meer met QSC en Labgruppen afgeleverd dan met andere versterkers! De Acces set is zeker niet slecht voor feest tenten, heel eerlijk en in combinatie met b10 (dubbel 18")(orginele processor) gaat het als de brandweer! Zelf geef ik meer de voorkeur aan de line 212 met de sw215 klinkt iets meer hifi nog...

En hier in het oosten zie je het toch regelmatig! (niet zo raar natuurlijk)
                  Klopt, wij hebben ze ook met QSC Versterkers. En ook vooral met 2x B10 eronder klinkt het echt super! Het geeft toch nét dat gevoel in je onderbuik wat lekker is!
                  De line 212 zijn ook erg leuke kasten. Ik vind ook dat die ook net ietsje meer het mid/hoog in zich hebben dan de Acces en bijv. de 15:15 topjes.

Een nadeel van K&F vind ik toch wel weer dat het loeizwaar is.. Het zijn enorme kasten wat je meezeult

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

ik vind eerlijk gezegd die toppen niet zo, enkel 12" hoorngeladen heb ik persoonlijk nog nooit vol en warm horen klinken(nu heb ik nog nooit een mls4 kast gehoord!!).Ik vind dit soort sets zeker niet beter dan het midden segment van Das of bijfoorbeeld Gae, en de prijs is toch behoorlijk hoger, ik had als ik jou was even verder gekeken,gr arjan

Comment

• nikosfm
                      • Apr 2005
                      • 17

Mac

[ik geloof er niks van dat de 12 al bij 125 Hz. begint, volgens mij pas veel later, omdat ze de dubbel 15"er nog tussen gooien.
                      De set kan redelijk klinken, maar dan wel met de goeie koppeling en looptijdcorrecties, anders wordt je er helemaal gek van.

Hallo Mac, de access top heeft toch geen 15"ers, en de B5 heeft 2x18".

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by arie
                        ik....(nu heb ik nog nooit een mls4 kast gehoord!!) .....gr arjan
                        volgens mij wel, heb ze toch bij jouw in de schuur opgesteld gehad?

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by nikosfm
                          [ik geloof er niks van dat de 12 al bij 125 Hz. begint, volgens mij pas veel later, omdat ze de dubbel 15"er nog tussen gooien.

Hallo Mac, de access top heeft toch geen 15"ers, en de B5 heeft 2x18".
                          yep, solly, ik had ze 15 gemaakt, omdat ze tot krap 500 doorlopen, volgens de spec.

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

Hoi mac, ik denk het niet want wij kennen elkaar volgens mij namelijk helemaal niet(of wel?)groeten arjan

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

In discotheek "The Bridge" in Meppen Duitsland staat (of stonden) in elkehoek van de main area een enkele B5 met T5 erboven gevlogen aan het dak.

Ik moet zeggen het klonk gewoon altijd goed en er werd op flink volume hardstyle en dergelijke gedraaid.

Comment

Working...