Nieuwe set ZX5 & RX118 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #61
    @Markrombouts,
    Ben je al wat verder, of ben je nog steeds aan het zoeken??


    Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe eindset, wat zwaarder (en compacter) dan mijn huidige (SA W-bins).

    Mijn budget ligt rond de EURO 10.000 (ex btw) inclusief amps.(2e hands voorkeur)
    Toepassing: Live en Disco, voor zowel trouwerijen (meestal disco) als ook buitenevenementen (braderie/ mini festivalletje) tot laten we zeggen MAX 1000 personen.

    Omdat ik niet voor elke toepassing een aparte set heb/kan aanschaffen wil ik een zo veelzijdig mogelijke set kopen.

    mijn idee:
    EV RX 212 met 118 (dubbele set) met evt 3e 118, Amps 1201(118 kaartje) en cp 2200
    (weet ik te koop staan)

    Voordeel ook in kleinere set-up te delen, goed geaccepteerd.

    kent iemand 4-acoustics??? ( www.4-acoustics.com) en dan de first class serie, voor dat geld een nieuwe set, is dit een veredelde DAP of wel goed/redelijk spul??
    ik heb de
    [CENTER][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]FCS-118H-PA 4000 W RMS Horn P.A.[/FONT][/CENTER]

    een keer gehoord, (solo dus geen A/B vergelijking) en dat viel me toch zeker niet tegen!!!

    andere opties??
    meyer 650r met 2 keer upa per kant (gerard??)

    eind augustus een dorpsfeestje in een tent, waar ik wil testen, begin september KERMIS dus "festivalletje" met live en DJ's.

    alvast bedankt
    Groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #62
      Ik ben nog steeds zaken aan het vergelijken en bekijken.

      Er worden op het moment redelijk wat tweedehands EV RX sets aangeboden, dus dat lijkt interessant te worden voor mij.

      Echter vraag ik me wel af of de set optimaal aan worden gestuurd.

      Veelal zie je een RX212 + RX118 aangeboden met een CP2200 en een CP3000. Daarbij wordt aangegeven dat de 2200 voor de toppen en de 3000 voor de bassen wordt gebruikt.

      Als je naar de vermogen van de versterkers t.o.v. de toppen kijkt zie je dat de toppen nog niet eens hun RMS waarde aan vermogen te verwerken krijgen. Lijkt me toch een beetje zonde eigenlijk. Als je een set hebt staan en er niet uithaalt wat er in zit.

      Is het een optie om de CP2200 gebrugd op 2 x RX118 te zetten ?
      en de CP3000 dan op de RX212's ?

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #63
        Jullie praten over de RX serie en die ken ik niet, wel de QRX van EV.
        Kan zijn dat er een andere benaming is voor deze serie in EU.

        Maargoed, de QRX212 heeft een RMS vermogen van 600W 4 Ohm.
        De QRX118S heeft een RMS vermogen van 600W 8 Ohm.
        Ik zou de CP3000 op het laag zetten en de CP2200 op de toppen dus..

        Vergeet niet dat dit al flink staat te beuken hoor!
        De QRX212 heeft van de QRX modellen de hoogste output!

        Succes!
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #64
          Ben nog steeds bezig aan mijn zoektocht.............

          Laatst weer een aantal keren gewerkt met een EV RX set en dat is niet echt meegevallen. Voor de stevigere rock-n-roll toepassingen echt een top set. Klinkt lekker fris en drukt stevig door.
          Echter als je wat subtieler wil, dan is dat er erg lastig uit te krijgen. Het neigt nogal snel wat aggressief te worden en dat is niet wat ik wil in veel situaties.

          Ik ga dus weer verder denken en zoeken. Soundprojects SP2 met bassen blijft in mijn gedachten. Ook ben ik regelmatig Meyersound UPA's tegengekomen en dat is toch wel echt top. Helder en fris, blijft mooi, ook als het wat harder moet werken. Wat voor set zou ik daarvan nodig hebben voor de eerder gegeven toepassingen ???

          Comment

          • purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

            #65
            Ik neig dan toch weer om nexo ps15's met ls1200 bassen aan te bevelen,
            klinkt erg goed en transparant als het beheerst/ subtiel moet, als het hard moet nog steeds maar dan wordt het karakter wat pittiger wat wat je juist dan echt wil hebben. Dit mis je dan weer met bv UPAtjes die te netjes blijven en te weinig in het laagmid hebben op zo'n moment. Zeg maar de overgang van 650R2 naar UPA is niet geweldig.

            Comment

            • BlackLight_Frank
              • Feb 2004
              • 143

              #66
              Originally posted by MarkRombouts
              Voor de stevigere rock-n-roll toepassingen echt een top set. Klinkt lekker fris en drukt stevig door.
              Echter als je wat subtieler wil, dan is dat er erg lastig uit te krijgen. Het neigt nogal snel wat aggressief te worden en dat is niet wat ik wil in veel situaties.
              Wat bedoel je nu ?
              Hard spelen klinkt wel goed en rustig niet, of begrijp ik het nu verkeerd ??

              EV-RX kan op standje rustig alswel volle polle toch erg mooi klinken, mits goede aansturing natuurlijk. Met CP2000 en CP3000S en DX38 en de juiste instellingen bij ons wel tenminste. Met 2 x 212 en 2 x 118 per kant is tot 600 man in een zaal disco in ieder geval prima te doen.

              Frank
              Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #67
                @ Frank:

                Ik bedoel met subtieler niet per sé zachter. Voor de uitversterking van orkesten (harmonie/fanfare) met zang wil je wel een behoorlijk volume halen, maar dan wil ik niet het agressieve wat RX nogal snel neigt te hebben. Ik heb er dat nog nooit echt uit gekregen.

                Soundprojects blijft altijd wat netter. Als het wat feller/agressiever moet krijg je er dat wel ingedraaid en dat is wat mij betreft dus een wat fijner systeem. Ook de Meyer sets kunnen echt wel knallen, is mijn beleving.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #68
                  Mischien Dynacord Variline 'ns proberen? Schijnt het beter, meer op Europese smaak gerichte broertje van Rx te zijn.

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #69
                    Variline is alleen niet echt bij te huren bij grotere opdrachten en valt daarmee dus af voor mij.

                    Comment

                    Working...