Nieuwe set ZX5 & RX118 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #31
    Originally posted by MarkRombouts
    Sis: kan je wat meer uitleg geven over het NIET klinken van de JBL MRX serie ?? Weet ik of het nog de moeite is om zelf te gaan luisteren naar deze serie.
    Ja Mark , hier gaan we dan .
    Ik heb de volgende combinatie gehoord :
    MRX 525 + de subkasten MRX 528 S JBL Pro - Portable Sound
    Dit geprossesed door een Dynacord DSP 224
    Het hoog is vrij rustig niet aggressief, mid en low-mid is vrij acceptabel maar daar houdt het ook mee op ( gewoon een disco boxje )
    De dubbele sub is één en al een drama, daar komt dus echt niks uit, temeer omdat ik EAW gebruik en ken , niet dat ik dit merk naar voor wil schuiven.
    De sub was gecrossed op 75 Hz en dat was het dus.
    2 subkastje van EAW SB150r gaat lager, dieper en hogere spl dan deze dubbele 18 " sub
    Dat is dus iets wat ik totaal niet snap, echt niet
    OK er is natuurlijk een prijsverschil maar toch .
    Geloof me vrij ik heb oren aan mijne kop en weet wel hoe iets moet klinken .
    Maar goed , mijn eisen zijn zeer hoog, voor anderen misschien niet ?
    Dus de keus is aan iedereen om voor zichzelf te beslissen
    Misschien nog een tip, kijk eens naar HK audio DX, daar heb ik onlangs naar geluisterd op locatie met band en dat gaat zeer goed
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #32
      Originally posted by crash
      Is het geen idee om gewoon een Actor DX set erbij te kopen. Wordt je enorm flexibel door. Klussen tot ca. 300/400 man zijn dan met de Actor DX te doen en moet het net even groter zet je de PX ook in. Voor de kleiner klussen kan je beide sets toepassen in verschillende configuraties.
      Heb jij ervaring met de actor DX ?

      Van de ELIAS PX zeggen ze dat je tot 300 man zou kunnen draaien, dat haal je dus nooit met die set.

      Van de Actor DX zeggen ze dat je 500 man zou kunnen draaien, wat is realistisch met deze set ??
      Is de set klankmatig vergelijkbaar met de ELIAS PX ??

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #33
        zelfde tijd gepost, niet te geloven
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • crash
          • Sep 2004
          • 88

          #34
          Originally posted by MarkRombouts
          Heb jij ervaring met de actor DX ?

          Van de ELIAS PX zeggen ze dat je tot 300 man zou kunnen draaien, dat haal je dus nooit met die set.

          Van de Actor DX zeggen ze dat je 500 man zou kunnen draaien, wat is realistisch met deze set ??
          Is de set klankmatig vergelijkbaar met de ELIAS PX ??
          Dat van die aantallen waar ze bij HK over spreken zit mij wel gebakken. Ik hanteer de vuistregel van 9/10W per persoon (gaat natuurlijk niet overal op), dan kom je op ca. 350 man uit en dit is wel mogelijk. Zelf bezit ik een Actor DX setje en weet nog wel dat ik in het begin behoorlijk onder de indruk was van de dynamiek en hoge gelijkmatige geluidsdruk die dit setje produceerd. I.c.m. je al in bezit zijnde PX setje kan je dan de grotere klussen wel klaren. Klankmatig vind ik de set redelijk vergelijkbaar met de PX-set met dien verstande dat het laag bij de ADX set meer in verhouding ligt. De set gebruik ik voornamelijk voor tape-acts maar heb hier recent weer eens een band mee uitversterkt (ca.300 man) en dan ging als een trein.

          Comment

          • zjeten
            • Mar 2003
            • 331

            #35
            hay
            Ik was ook op de demo en vond het ook een beetje flauwtjes.
            over die mrx reeks was ik inderdaad ook heel teleurgesteld.
            Uit die dubbele 18 inch kwam er totaal geen sub.
            Ik had zelfs de indruk dat de subkast niet aangeloten was.
            Volgens mij,Als je een demo wil denk ik toch dat je beter af bent bij de importeur.Die mensen kennen hun product optimaal. De kleine vrx vond ik wel goed.Klonk heel helder en er was niets aan de toonregeling gedaan.
            Alleen cross over ingesteld . Versterkers waren xti 2000.
            Is inderdaad wel prijzig. Ik denk dat je best voor iets grotere dingen 3 topkastjes mag nemen en een dubbele 18 inch srx er onder legt.
            vriendelijke groeten
            Jeffrey

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #36
              Originally posted by zjeten
              hay
              Ik was ook op de demo en vond het ook een beetje flauwtjes.
              over die mrx reeks was ik inderdaad ook heel teleurgesteld.
              Uit die dubbele 18 inch kwam er totaal geen sub.
              Ik had zelfs de indruk dat de subkast niet aangeloten was.
              Volgens mij,Als je een demo wil denk ik toch dat je beter af bent bij de importeur.Die mensen kennen hun product optimaal. De kleine vrx vond ik wel goed.Klonk heel helder en er was niets aan de toonregeling gedaan.
              Alleen cross over ingesteld . Versterkers waren xti 2000.
              Is inderdaad wel prijzig. Ik denk dat je best voor iets grotere dingen 3 topkastjes mag nemen en een dubbele 18 inch srx er onder legt.
              vriendelijke groeten
              Jeffrey
              zjeten, de dubbele sub was wel degelijk aangesloten, ik had ook eerst de indruk dat hij niet aangelosten was, maar ik heb hem achteraf appart gehoord, echt een ramp of er was iets grondig mis met de cross. instellingen ???
              De VRX is inderdaad leuk , maar 9000 euro inclusief 2 XTI 2000 ex. BTW dat vind ik toch een beetje teveel van het goede , en grotere feestjes ( +/- 200 man )met deze 4 topjes en 2 basjes doe je niet daarvoor is de spl veel te laag.
              Voor 9000 euro bestaan er veel betere alternatieven
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • Vincent2407
                • Mar 2007
                • 14

                #37
                Hi,

                Gister even een demo gehad van een setje RX118 2x per kant en 1 setje 212.. aangestuurd door de CP3000 op het laag en CP2200 op het hoog.. AC 0ne ertussen.

                Ook nog een XA2 set als vergelijking.. Moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de EV echt een superstrak geluid ook tot zeer hoge volumes duidelijk en helder.. zeer strakke diepe bass echt helemaal top.. Denk dat het deze set ook gaat worden voor mij . Ook makkelijk uit te breiden en nog zeer compact ook..

                De XA2 was in het hoog nog wat mooier wat meer spreiding en het klonk wat ruimtelijker. Maar de overall sound vooral in het mid en sublaag was erg vettig .. Niet zo strak als de EV.. En daar komt bij dat voor kleinere toepassingen de XA2 niet echt geschikt is ..

                Mijn keus dus de RX van EV .. kan je je geen buil aan vallen..

                Grtz

                Vincent

                Comment

                • erikdrnl
                  • Jan 2003
                  • 134

                  #38
                  Jbl mrx

                  Geen sub op de laagkasten van de Jbl mrx???
                  Ik heb van de week een demo gehad bij f..bk.
                  En die knul had zijn eigen amprackje meegenomen.
                  2x crown macrotech 3600 en dbx controller.
                  ZEER HELDER in klank en toch goed door duwen
                  in het laag.
                  Erik
                  erik

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #39
                    Erik...waneer was je daar dan...toevallig afgelopen vrijdag.....voor de koninginnendag ?

                    Ben er toen ook geweest ( ff vanuit Edam naar Rotterdam )en heb een demo gehad, maar vond het inderdaad goed klinken en hard gaan !

                    Had de set al ergens hier in de regio gehoord en ben zelf uitgeken op mijn Hk Pr setje want mis het heldere hoog.

                    Moest een reparatie ophalen en nog wat bijkopen voor de koninginnedag, samen met een demo was het ritje toch niet voor niks.

                    Nu nog ff sparen maar over 2 maanden komt de MRX set toch, alhoewel er ook een PRX serie is met ingebouwde verterkers dus ook die moet ik nog eens ff beluisteren.
                    your light !

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #40
                      Originally posted by erikdrnl
                      Geen sub op de laagkasten van de Jbl mrx???
                      Ik heb van de week een demo gehad bij f..bk.
                      En die knul had zijn eigen amprackje meegenomen.
                      2x crown macrotech 3600 en dbx controller.
                      ZEER HELDER in klank en toch goed door duwen
                      in het laag.
                      Erik
                      Nou dan hebben wij wel een heel slechte demo gehad, niet echt bevorderlijk voor de MRX reeks
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

                        #41
                        Originally posted by MarkRombouts


                        Wat zijn eventueel mogelijkheden binnen SoundProjects ? ET of SP2 set ??Zijn er hier mensen die daar wellicht ervaring mee hebben ?
                        Oe.. SP2..

                        Maar 400man met een SP2 set (enkele top per kant, en enkele SP15-2 sub) Is 400man wel kiele.. Ik ben zelf op het moment aan het kijken naar SP2 toppen omdat ik toch niet tevreden ben met de X-acts (tjah..het blijft een monitor en zal nooit wat anders worden)

                        Met de ET heb ik geen ervaring, met de SP2/SP2-15 set wel. Keurig geheel, drukt hard, érg hard. (maar zal never nooit niet als een enkel SP4 systeem klinken)

                        Een top met een definitie in het mid en hoog waar je U tegen zegt, blijft klinken, en blijft kalm. Hoe hard je ook uitstuurt. En natuurlijk zo HiFi klinkent als maar kan. (dus écht geen EV/JBL klank)

                        Alleen meer dan 400man moet je met dit setje écht niet doen, ga dan kijken naar SP3 of een dubbele SP2 per kant. (qua spreiding hoef je je geen zorgen te maken met een enkel systeem, alleen de SPL gaat je tekort schieten)

                        Een top die ik wel naast een Nexo PS15 durf te zetten. (En dan weet ik wel wie er gaat winnen)

                        Ik wil trouwens binnenkort toch nog een keertje de SP2 aan de tand voelen, voordat ik definitief besluit hem aan te schaffen, mischien kunnen we wat regelen?
                        lala..

                        Comment

                        • Reemski
                          • Dec 2001
                          • 690

                          #42
                          Originally posted by GoTMoRe
                          Oe.. SP2..
                          Een top die ik wel naast een Nexo PS15 durf te zetten. (En dan weet ik wel wie er gaat winnen)

                          Ik wil trouwens binnenkort toch nog een keertje de SP2 aan de tand voelen, voordat ik definitief besluit hem aan te schaffen, mischien kunnen we wat regelen?
                          Je weet welke er gaat winnen? Maar je moet de SP2 nog wel aan de tand voelen ?? Vrij knap.

                          Maargoed. En eerst was je helemaal hotel-de-botel van de X-act, en nu niet meer ?

                          Comment

                          • Husss
                            • Jul 2003
                            • 220

                            #43
                            Origineel gepost door GoTMoRe
                            Oe.. SP2..
                            Een top die ik wel naast een Nexo PS15 durf te zetten. (En dan weet ik wel wie er gaat winnen)

                            Ik wil trouwens binnenkort toch nog een keertje de SP2 aan de tand voelen, voordat ik definitief besluit hem aan te schaffen, mischien kunnen we wat regelen?






                            De SP2 naast een Nexo PS15. ben benieuwd wat jou idee hier over is.
                            De ET naast een Nexo PS15/LS1200?? misschien ook een leuke vergelijking.

                            Laat eens weten wat jij denkt dat de uitkomst is.
                            Last edited by Husss; 04-05-07, 12:31.

                            Comment

                            • GoTMoRe
                              • Aug 2005
                              • 350

                              #44
                              Originally posted by Reemski
                              Je weet welke er gaat winnen? Maar je moet de SP2 nog wel aan de tand voelen ?? Vrij knap.

                              Maargoed. En eerst was je helemaal hotel-de-botel van de X-act, en nu niet meer ?
                              Ik heb nu 3keer met deze SP2 setup gewerkt, kan er al redelijk veel over zeggen. Voor mijn eigen vergelijk wil ik nog een demo regelen met meerdere kasten, omdat ik daarmee met de X-act de fout in gegaan ben.

                              Het is een prima kastje, alleen gebouwd als monitor, klinkent als een monitor, hé verrek.. Het is een monitor... Alleen met de handigheid hem ook te kunnen gebruiken als zaal speaker, waar hij dus niet opgebouwt is. (en dat ga je na verloop van tijd merken, vooral in het mid/hoog) Voor 100man wil het makkelijk, maar 200 ga je er niet mee doen. (en dat is nou net mijn doelgroep..)

                              Originally posted by Husss
                              De SP2 naast een Nexo PS15. ben benieuwd wat jou idee hier over is.
                              De ET naast een Nexo PS15/LS1200?? misschien ook een leuke vergelijking.

                              Laat eens weten wat jij denkt dat de uitkomst is.
                              De PS15/SP2 zullen érg gewaagt aan elkaar zijn, wat mijn voorkeur is verklap ik niet. Ik weet nog wel dat we eens een X-act klankmatig a/b vergeleken hebben met een PS10. (ten nadele van de PS10)

                              Je vergeet dat bij de ET er geen SP2 bovenhangt, maar een 'ander' 10"/1" topje, wat ook een héél ander klankbeeld gaat geven. De sub is zoals hij wel doet vermoeden ook geen SP2-15. Ook hier weer een compleet ander ontwerp, op een andere basis.

                              Kan daarbij geen zinnig woord over die vergelijking zeggen, omdat ik de ET niet ken.
                              lala..

                              Comment

                              • Husss
                                • Jul 2003
                                • 220

                                #45
                                Originally posted by GoTMoRe
                                Ik heb nu 3keer met deze SP2 setup gewerkt, kan er al redelijk veel over zeggen. Voor mijn eigen vergelijk wil ik nog een demo regelen met meerdere kasten, omdat ik daarmee met de X-act de fout in gegaan ben.

                                Het is een prima kastje, alleen gebouwd als monitor, klinkent als een monitor, hé verrek.. Het is een monitor... Alleen met de handigheid hem ook te kunnen gebruiken als zaal speaker, waar hij dus niet opgebouwt is. (en dat ga je na verloop van tijd merken, vooral in het mid/hoog) Voor 100man wil het makkelijk, maar 200 ga je er niet mee doen. (en dat is nou net mijn doelgroep..)



                                De PS15/SP2 zullen érg gewaagt aan elkaar zijn, wat mijn voorkeur is verklap ik niet. Ik weet nog wel dat we eens een X-act klankmatig a/b vergeleken hebben met een PS10. (ten nadele van de PS10)

                                Je vergeet dat bij de ET er geen SP2 bovenhangt, maar een 'ander' 10"/1" topje, wat ook een héél ander klankbeeld gaat geven. De sub is zoals hij wel doet vermoeden ook geen SP2-15. Ook hier weer een compleet ander ontwerp, op een andere basis.

                                Kan daarbij geen zinnig woord over die vergelijking zeggen, omdat ik de ET niet ken.
                                De PS15 en SP2 liggen niet zo heel dicht bij elkaar.
                                De SP2 is met zijn 1"en 12" een stuk frisser maar kan niet tippen aan de geluidsdruk van de PS15. De PS15 is wat meer rock en roll.

                                Als je praat over functionaliteit is de PS15 door zijn behuizing breder inzetbaar zowel monitor of als top.
                                Ook wanneer het nog een beetje ballen moet hebben, zonder sub, kun je met de PS15 beter uit de voeten.
                                Ik heb echter de SP2floor ook al gezien met een "custom made" statiefflens.

                                Het 10"1" topje uit de ET set is niets anders dan de mid hoog unit uit SP4diamond.
                                Het ET setje heeft aan alle kanten net iets meer als de PS15/LS1200 combi. Door het hoorngeladen topje kom je vooral in het gebied van de vocalen maar weinig te kort. Het eerste waar de ET set op vast loopt is het sublaag.

                                PS 2 X-acten icm sub voor 100 tot 200 personen .
                                Het is een capabel kastje maarja... het is niet vreemd dat je hier mee tekort komt. Zou het niet aandurven.

                                Comment

                                Working...