Compacte passieve monitors gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by Pulse
    Of de Ak-audio Mpro12 kastjes van AED met Beyma componenten.
    12incher met grote slag zodat er ook nog wat bas uitkomt (12LX60) en forse 1 incher (CP380M) in een compacte behuizing.
    Licht wegen ze wel niet (geen neodium)
    Met alle respect, die AED kastjes zien er misschien mooi uit (zoals alles bij AED ), maar mooi klinken vind ik ze écht niet hoor !!

Vanaf blijven als je het mij vraagt.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik heb toch de HK Premium PRO 12M's genomen.

Na een luistertestje met ook de Dynacord M12 en nog een JBL (weet niet meer precies welk type) vond ik deze toch de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

Ik heb ze ondertussen al enkele malen ingezet en ze bevallen prima. Goede weergave van de stem en weinig last van feedback. Klankmatig sluiten ze goed aan bij mijn wensen. De HK klank past denk ik goed bij mijn idee van hoe het zou moeten klinken.

Ik heb ze enkele malen gebruikt met de Crown XLS602D's die ik van een kennis tijdelijk kon gebruiken. Ik merk echter dat de amps veel sneller aan hun max zitten dan de speakers en zou dus wat anders willen. Ik zou natuurlijk de XLS802D kunnen nemen, maar die wordt wel wat zwaar vind ik.

Ik zat dus te denken aan twee XTI2000's hebben ook wat meer vermogen dan de 602D's en met de ingebouwde DSP zijn wat standaardinstelling ook goed mogelijk.

Zijn er al meer mensen die de XTI's gebruiken als amps voor monitoring ??

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Afgelopen weekend heb ik de HK PR:O 12 m's met de Crown XTi2000's gebruikt bij de open dag van de muziekschool en aansluitend een optreden van een Blues/Soul band ter ere van hun 20-jarige bestaan en het 20-jarige bestaan van de Blues Promotion organisatie.

Vooraf had ik de amps al aan de pc gehangen om een instelling te maken voor de monitoren. Ik heb een 80Hz Highpass filter ingesteld en een klein dipje in de EQ op 2.5kHz.

Tijdens de gehele dag geen last gehad van enige feedback over de monitoren, terwijl deze (vooral 's avonds) toch behoorlijk aan stonden. Ook de muzikanten gaven na twee uur aaneengesloten te hebben gespeeld aan dat het podiumgeluid zeer prettig was.

Ik ben dus zeker tevreden met mijn aankoop en verwacht hiervan nog lange tijd plezier te hebben. (alleen nog even mijn laptopje upgraden naar XP om de software voor de amps te kunnen draaien)

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Tsja, daar ben ik weer over monitoren.

Na enkele jaren mijn HK PRO12M gebruikt hebben wil ik toch een stapje verder gaan. De HK's zijn nog steeds in prima staat en ik denk er dan ook eerder aan om eerst wat te gaan uitbreiden, voordat ik mijn HK monitors ga verkopen. Ik heb nu 4 monitors en zou uiteindelijk naar een set van 6 of 8 gelijke monitors willen. De eerste aankoop die ik dus zou willen doen is 2 of eventueel 4 nieuwe monitors.

Ik heb 2 Crown XTI2000's die me zeer goed bevallen en die zou ik dus ook graag met de nieuwe monitors willen blijven gebruiken.

De monitors die ik wil moeten in elk geval breed geaccepteerd zijn, aangezien ik de laatste tijd ook wat grotere producties doe en ze ook daar zou willen inzetten. Ook zeker geen actieve monitors, vind ik echt niet handig. Wel graag nog enigzins compacte monitors, die ik op een kleiner podium ook nog kwijt kan.

Wie heeft tips voor me op dit gebied ?

Ik dacht zelf aan JBL MRX512M of D&B Max12's, andere ideeën heb ik nog niet, ga zeker op zoek. Maximale budget is rond 1000 euro ex btw per stuk.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Ik wou eigenlijk reageren op je post uit 2007 maar ik zie dat het weer actueel is.

Max 12. Staat er 2e hands wel een aantal te koop. Vanwege de 90 graden coaxiaal lekker makkelijker en soms ongericht te gebruiken. (Max15 is 60 graden rondom) Niet te zwaar. En je hoeft er maar een ampje van 500W RMS @ 4 Ohm aan te hangen (ze zijn 250W @ 8Ohm en meer dan 2 hang je er niet snel aan)

Stevig genoeg voor het ruige rockwerk, kunnen hard genoeg (missen iets wat body t.o.v een 15" ;maar het moet compact dus is dit je eerst en enige compromis) en chique genoeg voor de kleine bruiloft en gala bandjes/acts/presentaties/etc.

Wij hebben er inmiddels heel veel en zijn er erg blij mee!
            d&b Audiotechnik

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Max12 vind ik inderdaad zeker een heel goede kanshebber. Max15 vind ik persoonlijk klankmatig niet echt fijn, ook heel anders dan de 12" versie in mijn ogen.

Mijn crown XTI2000's zijn dus prima geschikt voor de kleine D&B maxen ?

Iemand toevallig al ervaring met de EV ZX3 ? Ik heb ook een stel ZX1 speakers die me erg goed bevallen, dus wellicht is dat ook een goede kandidaat. Ook nog eens als front speaker te gebruiken indien nodig, altijd handig.
              Last edited by MarkRombouts; 15-04-09, 21:02.

Comment

• pimpert
                • Mar 2007
                • 9

Uit ervaring (evenals Olaf) kan ik je aanraden de CM210 van KS eens te proberen. Wij gebruiken ze op zowel kleine als grotere podia met zeer grote tevredenheid. Regelmatig positieve berichten van muzikanten en dan vooral omdat hij "er zo lekker doorheen prikt". Klein van formaat, ogen netjes en verbazend veel geluid voor het formaat.
                1 groot nadeel, althans voor jou, ik kan enkel aanraden deze speakers te gebruiken met KS versterkers (CA4U) vanwege de processing in de versterker.
                Altijd welkom om ze eens te komen beluisteren.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

De KS c210 stonden inderdaad ook op mijn lijstje. Erg fijne monitor, compact, goed geluid.

Echter door de "verplichte" aanschaf van de versterker vind ik het toch een te dure optie, aangezien ik al over andere goede versterkers beschik.

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Originally posted by Pulse
                    Of de Ak-audio Mpro12 kastjes van AED met Beyma componenten.
                    12incher met grote slag zodat er ook nog wat bas uitkomt (12LX60) en forse 1 incher (CP380M) in een compacte behuizing.
                    Licht wegen ze wel niet (geen neodium)
                    ...van deze kastjes dan wel de "goede" versie kopen met aangepast filter. Scheelt een pak qua klank!

Comment

• Peeterss
                      • Mar 2009
                      • 66

compacte monitor

Ik zou eens gaan kijken naar de LAN M5 of St646. Perfecte monitor, sprankelend en frisse sound. LAN M5 gebruiken wij erg veel als zang monitor en muzikanten monitor ( m.u.v. Drums) Klinken echt waanzinnig. Daarnaast het voordeel dat ze schakelbaar zijn in 4ohm en 16ohm en prijs technisch vallen ze zeker binnen je budget. Ik zal als ik je mag aanraden zeker eens gaan luisteren. We gebruiken ze soms ook voor een kerk als full range speaker tot max 300 personen. Qua compactheid. Je kan er b.v. 4 in een kratje meenemen. 2x 5" en een dome. We hebben ook deelnemers van de X-factor ermee gedaan en die waren laaiend enthousiast over het geluid en de compactheid.
                      Voordat er een conclussie getrokken worden zou ik zeggen lusiter eens en je zult verbaasd staan. Neem daarbij een 4 kanaals amp van bv KIND kan je met één versterker je FOH aansturen en eventueel één of twee monitor groepen. Hoe compact wil je het hebben?? hierbij de link Esprolite Licht & Geluid - LANAUDIO
                      Tevens een voordeel door zijn compactheid en het gewicht niet op een speaker statief maar op een microfoon statief plaatsbaar!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Ik kwam deze ook nog tegen : Turbosound product

Iemand daar ervaring mee?

Dingen zijn namelijk erg goed betaalbaar...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

De Max12 blijft toch een van mijn favorieten, alleen nieuw wat te duur.

Nu zijn er ook vergelijkbare modellen op de markt uiteraard. Heeft iemand ervaring met de KMT CM12 monitoren ? Qua looks vrijwel identiek aan de D&B's, maar de prestaties zijn bij mij onbekend ??

Iemand ervaring met de KS CM210's zonder de KS versterkers ??

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

KMT CM212 das dezelfde speaker als de D&B minimax.
                            Is echt een fijn monitortje, niet te groot en gaat hard genoeg tot de middelgrote podia.
                            (ff me verhaaltje gekopieerd)

En volgens de nederlandse importeur is de D&B monitor een kopie van KMT.....

Comment

• DJ-AT-WORK
                              • Mar 2009
                              • 5

X act

Ik heb goede ervaring met de X-act van soundprojects. Zeer compact en licht met een zeer groot vermogen en helder geluid bij elk volume. Kosten wat, maar dan heb je ook wat

Succes.
                              DJ AT WORK

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Originally posted by Hansound
                                KMT CM212 das dezelfde speaker als de D&B minimax.
                                Is echt een fijn monitortje, niet te groot en gaat hard genoeg tot de middelgrote podia.
                                (ff me verhaaltje gekopieerd)

En volgens de nederlandse importeur is de D&B monitor een kopie van KMT.....
                                Bijna....

KMT is een doorontwikkeling van de patenten van D&B door een van engineers die destijds bij D&B heeft gewerkt en mede patent eigenaar is.
                                Ook de line array kasten zijn een cloontje van de Q1 kasten. En eigenlijk geld dit voor alles van KMT. Waarschijnlijk zitten er in de KMT 'maxen' dezelfde B&C speakers als in de 'echte' Max12.
                                Gelukkig mogen ze de D12/D6 niet namaken

Verder geen ervaring mee. Je zou een A/B vergelijk moeten doen.

Weet wel dat D&B de speaker in de Max (B&C speaker) heeft getuned en aangepast zowel hardwarematig als met een filter dus verschil zal er zeker zijn.

(Mark neem ff contact met me op )
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...