Fantoom absorbsie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

    #16
    Originally posted by vasco
    Een serieuze condensator wil je juist voeden met fantoom en een serieuze dynamische microfoon zal geen last van de fantoom hebben dus gewoon op de XLR prikken. Wat is nog meer een dillema?

    Of begrijp ik het nu toch verkeerd?
    Je wil namelijk de fantoom eraf halen voor microfoons maar als je serieuze gebruikt is dat totaal overbodig.

    ik bedoel met serieuze micro's (condensator), dingen als een Neumann TLM.
    De phantom voeding van die DAP is niet sterk genoeg.
    hoop dat ik nu wat duidelijker ben

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #17
      idd, gewoon ff de spanningkies opmeten , en daar een elcootje in proppen. Die haalt de dc keurig weg..Uit mn hoofd ( maar pin me er niet op vast? ) 63V, 10µF.

      Luister dan ook naar de dokter alstie wat zegt.

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #18
        Of koop twee goeie trafo'tjes en een aluminium "bimbox"
        2 XLR-female en 2 XLR male, het zooitje inbouwen en presto, een galvanische scheiding voor je tape setje, geen phantoom meer op je tafel, en ook geen aardlussen meer.
        Is voor minder dan € 100,00 klaar en werkt hier al een jaartje of 20 heel goed.

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #19
          ... wonderbaarlijk hoe lang men kletsen, debateren en speculeren als 't antwoord al gegeven is;

          Citaat onzer Dokter :
          "je kan toch gewoon een kabeltje maken met koppelceetjes?
          met pull-down weerstandjes ivm ontlading bij het aansluiten.
          De ceetjes moeten wel groot van waarde zijn ivm lage impedanties (mic input)"


          ... maak er ontkoppelC'tjes van en daarmee is dan toch alles gewoon gezegd ?

          Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          • dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

            #20
            Originally posted by Koen van der K
            ... wonderbaarlijk hoe lang men kletsen, debateren en speculeren als 't antwoord al gegeven is;

            Citaat onzer Dokter :
            "je kan toch gewoon een kabeltje maken met koppelceetjes?
            met pull-down weerstandjes ivm ontlading bij het aansluiten.
            De ceetjes moeten wel groot van waarde zijn ivm lage impedanties (mic input)"

            ... maak er ontkoppelC'tjes van en daarmee is dan toch alles gewoon gezegd ?

            Groeten en succes !
            ik zat gewoon te testen of het iemand opviel dat er koppel stond ipv ontkoppel hoor
            knoppen en waarden :)

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #21
              Originally posted by dokter dB
              ik zat gewoon te testen of het iemand opviel dat er koppel stond ipv ontkoppel hoor
              koppeling = negatieve ontkoppeling, en en plusminnetje begrijpen we wel...

              Originally posted by macgyversounds

              Luister dan ook naar de dokter alstie wat zegt.

              t leven is niet zo moeilijk

              Comment

              Working...