Clipmontage SM57 op snare?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

idd niks aan de toms of snares is nog het beste. ik snap trouwens wat je bedoeld met die rims plaatsing. kan idd knap lastig zijn, bij een set als die van noble en cooley (de rolls royce onder de drumstellen) heb ej dat probleem gelukkig niet. Daar zitten de rims onderaan de spanbokjes.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• peternotermans
      • Oct 2003
      • 156

Originally posted by DidierB
      misschien ligt het aan mij, maar heb regelmatig wel eens problemen met de montage van zowel een sennheiser E604/E904 als die shure a56 klem op toms die een ophanging hebben aan de rim...
      Van het weekend ook zo eentje gehad, maar als je de drummer (netjes) vraagt om de ketel ff uit de ring te tillen kun je de e-604 zo erop klikken. Als-ie weer op z'n plek zit past alles netjes. Bovendien doe ik die e-604 altijd "andersom" in hun eigen klemmetje schroeven; dan zijn ze veel compacter en worden ze minder snel geraakt..

Ik had trouwens als test het klemmetje A56D van Shure gekocht, en die bevalt uitstekend! Omdat de beugel van metaal is heb ik wel rubber plakstripjes erin geplakt om beschadigingen aan de drums te voorkomen. Hier ga ik er nog 2 van bestellen; hij paste ook op de kick en op de gitaarversterker van een band waar ik veel mee samenwerk.

Anyway: allemaal bedankt voor de tips.
      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

dan heb je geluk, denk niet dat veel drummers dat zullen doen, aan hun stemschroeven draaien voro een optreden. weet iemand heo ik een mic kan bevestigen aan een standaard lp claw zonder zon speciale mic stang?

is t trouwens geen idee om de klemmen van bijv. senn, shure, dap, lp en k&m op de rimms te bevestigen ipv op de rim.. heb je niks op de ketel, en dus lekekr vrije resonantie.
        Last edited by MusiQmaN; 15-01-07, 11:24.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

is t trouwens geen idee om de klemmen van bijv. senn, shure, dap, lp en k&m op de rimms te bevestigen ipv op de rim.. heb je niks op de ketel, en dus lekekr vrije resonantie.
          Denk dat ik begrijp wat je bedoeld, maar je omschrijft iets wat niet kan
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

hoezo niet, rimms zijn net zo breed als spanrand rims. dus moet toch gewoon passen?

rims:

rim (met mic):
            Last edited by MusiQmaN; 15-01-07, 12:47.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

capice!...dank voor het leermoment!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jazzprr
                • Nov 2006
                • 72

Ik zou niks op de snare zelf monteren, tenzij je E604 gebruikt.

Wanneer ik mn snare versterk door een sm57 dan gebruik ik mn hhstand of boomstand als houder van het onderstaande hulp armpje.

Zo doe ik het ook met mijn conga's via het standaard omdat de clips niet goed blijven zitten.

Live at night,sleep at day...

Comment

• Funkmaster
                  • Dec 2004
                  • 204

Originally posted by MusiQmaN
                  dan heb je geluk, denk niet dat veel drummers dat zullen doen, aan hun stemschroeven draaien voro een optreden.
                  ik denk dat peter hetzelfde bedoelt als jij. Heb ik ook nog meegemaakt met een gretsch waar ik niet direct een klemmetje op kon hangen. De drummer haalde de tom uit de ring/rimm/hoe je het ook noemt, de ophanging als het ware, en kon ik makkelijk de clip monteren.
                  It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

om die rim los te halen moet je de spanbouten los halen, en dus opnieuw stemmen, een btje drummer doet dat niet vlak voor een optreden maar uim van te voren omdat je niet alleen de tijd hebt maar ook met mede mensen gaat spelen die ook tijd nodig hebben. de meeste drummers (als ze al stemmen van te voren) stemmen alleen fijn vlak voor een optreden. meestal hebben ze dan de vorige avond goed gestemd en soms vellen vervangen. Het duurt na,elijk erg lang om een goed geluid te krijgen uit je kit (en dat is toch waar de soundpeeps om vragen, een goed gestemde kit )

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Originally posted by MusiQmaN
                      ik zou al helemaal geen metalen klemmen gaan gebruiken op rims. over resonantie en ontstemming gesproken..
                      De bevestiging is natuurlijk met rubbers hè...
                      Zouden veel drummers niet vrolijk van worden als jij met je metalen schroef even een paar diepe krassen op hun mooie drumstel gaat maken...
                      Is natuurlijk wel over nagedacht...

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...