Clipmontage SM57 op snare?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peternotermans
    • Oct 2003
    • 156

Clipmontage SM57 op snare?

Omdat ik het aantal statieven rondom het drumstel wil verminderen ben ik op zoek naar een geschikte montagemethode om een SM57 op een snare te kunnen "klikken", zoals je bv een e-604 op een tom monteert. Het gaat trouwens om topmiking.

Ik heb een aantal klussen geëxperimenteerd met het kunststof clipje van de e-604 met daarop de standaard SM-57 houder en dat ging op zich heel goed, maar omdat de SM57 toch stukken zwaarder is dan de e-604 zwiebert de mic nogal heen en weer als de drummer opstaat en de houthakker gaat zitten (meestal in de laatste set)

Er zijn vast wel mensen die goeie ideeën..
    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--
  • Funkmaster
    • Dec 2004
    • 204

ik meen me te herinneren dat er metalen varianten bestaan van die clipjes?

gevonden: Shure - Accessories - A56D Microphone Drum Mount
    It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

LP: Product Showcase: Online Catalog: Claws & Brackets

Deze werkt ook ok.

Comment

• peternotermans
        • Oct 2003
        • 156

Originally posted by Funkmaster
        ik meen me te herinneren dat er metalen varianten bestaan van die clipjes?

gevonden: Shure - Accessories - A56D Microphone Drum Mount
        Die heb ik bij als freelancer wel eens gebruikt bij een verhuurder, maar dacht dat-ie zelf gemaakt was omdat-ie nogal versleten was . Die werkte inderdaad uitstekend.

Dat wordt 'm dus. Bedankt voor de info.
        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Wij gebruiken deze van K&M: MICROPHONE HOLDER FOR DRUMS: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

Zijn ideaal, ook voor de aggressievere drummer c.q. Houthakker, blijven namelijk erg stevig zitten.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

Originally posted by hugovanmeijeren
            Wij gebruiken deze van K&M: MICROPHONE HOLDER FOR DRUMS: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

Zijn ideaal, ook voor de aggressievere drummer c.q. Houthakker, blijven namelijk erg stevig zitten.

Groeten Hugo
            goh luxe situatie ,draadloos op de snare
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

voor 9.99 bij feedbakc, k&m kopies net zo goed stukken goedkoper. in 3 verschillende lengtes of in een vaste lengte.

W&H HM 12 D

W&H HM 12 Da

W&H HM 12 a

W&H HM 25 (5.99 met mic klem)

Maar volgens mij gaat zon zware mic (plus de kabel) toch wel een sound in de weg zitten, en ook de afstand tot het midden, zeker bij 13 of 12'' snares, maa rk bij 14''

Ik denk dat je beter creatief kan zijn en bijv een stand aan de hhstand kan bevestigen. Met zon idee loop ik ook al een tijdje. Lieve rniks op de snare.
              Last edited by MusiQmaN; 09-01-07, 19:57.
              Drummer en techniek freak.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

het oude type sennheizer klem (504) gecombineerd met een akg sa41 klem werkt prima je kan de mike verder naar achter plaatsen en wiebelen doet ie niet echt. Werkt voor mij al een jaar of 6 prima.
                Ben nu echter wel overgestapt op dpa.

Comment

• Beldog
                  • May 2004
                  • 140

De K&M is gewoon super, niet twijfelen en aanschaffen. Koop ééntje om te testen, je zal na het eerste gebruik er nog aanschaffen. Ik kan ze niet meer missen bij het "opmiken" v/d drums.

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

het oude type sennheiser is juit het probleem dat ie teveel in het midden zit. bij die nieuwe zit het klemgedeelte meer naar achteren. ik heb zelf nog de oude.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by som
                      goh luxe situatie ,draadloos op de snare
                      Handig voor de fanfare

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Originally posted by MusiQmaN
                        voor 9.99 bij feedbakc, k&m kopies net zo goed stukken goedkoper. in 3 verschillende lengtes of in een vaste lengte.

W&H HM 12 D

W&H HM 12 Da

W&H HM 12 a

W&H HM 25 (5.99 met mic klem)

Maar volgens mij gaat zon zware mic (plus de kabel) toch wel een sound in de weg zitten, en ook de afstand tot het midden, zeker bij 13 of 12'' snares, maa rk bij 14''

Ik denk dat je beter creatief kan zijn en bijv een stand aan de hhstand kan bevestigen. Met zon idee loop ik ook al een tijdje. Lieve rniks op de snare.
                        dezelfde kan je ook bij DAP halen

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Originally posted by Beldog
                          De K&M is gewoon super, niet twijfelen en aanschaffen. Koop ééntje om te testen, je zal na het eerste gebruik er nog aanschaffen. Ik kan ze niet meer missen bij het "opmiken" v/d drums.
                          Klopt, en zo duur zijn ze nou ook weer niet, kosten 15 euro de stuk, dus in vergelijking met die plastic dingen, kun je beter voor die metalen K&M's gaan, blijven gewoon heel, en zijn super handig in gebruik! Heb beiden in handen gehad, en op de drums gehad, die uit plastic zitten echt een stuk minder dan die van K&M.

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

Klopt, en zo duur zijn ze nou ook weer niet, kosten 15 euro de stuk, dus in vergelijking met die plastic dingen, kun je beter voor die metalen K&M's gaan, blijven gewoon heel, en zijn super handig in gebruik! Heb beiden in handen gehad, en op de drums gehad, die uit plastic zitten echt een stuk minder dan die van K&M.

Groeten Hugo
                            ik zou al helemaal geen metalen klemmen gaan gebruiken op rims. over resonantie en ontstemming gesproken..

Comment

• DidierB
                              • May 2003
                              • 337

misschien ligt het aan mij, maar heb regelmatig wel eens problemen met de montage van zowel een sennheiser E604/E904 als die shure a56 klem op toms die een ophanging hebben aan de rim... en ik ben steeds zeer gelukkig dat ik een beta 98 mee heb waarvan de klem klein genoeg kan voor dan op die ophanging te monteren ipv op de rim. De mic verder opzijschuiven van de ophanging weg is vaak geen optie door de opstelling van de drumset, meer dan twee toms naast elkaar, cymbalen in de weg etc...

die LP claw hebben we ook en die is echt wel "built to last". Spijtig genoeg is het altijd een beetje compromissen maken qua mic positie daarmee, zeker wanneer je eens een 521 daarmee wilt vastklemmen op een floortom.

Betreft het hier een setje klemmen die vast bij dat specifiek drumstel zullen horen, of is het voor in je pa-kit? Als het bij het drumstal zal horen is het idd nog niet zo gek van korte boompjes te monteren op de cymbaal-stands e.d. of op de drumrack als die er is.

Groeten,

Didier Beghin
                              Ampli bvba

Comment

Working...