AKG C430 als overhead (ja of nee)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

Ik gebruik de c430 als OH (enkel cymbalen) en op de HH tot grote tevredenheid. Het is prijs/kwaliteit best een leuk condensatortje. Ik plaats soms ook nog eentje bij het ridecymbaal.

Comment

• Balsan
      • Oct 2005
      • 77

Originally posted by Balsan
      Ik ga mijn nieuwe Oktava's binnen 2 weken vergelijken met de Neuman's van een kameraad van me. Als ik dat gedaan heb zal ik mijn bevindingen posten. Ze zullen het er niet helemaal bij gaan halen, maar ik weet inmiddels dat de Oktava's goed aangeschreven staan.

Dinsdag a.s. ga ik ze in de oefenruimte even uitproberen. Ook daarvan zal ik mijn bevindingen wel even posten. Misschien dat er iemand Oktava's kan meenemen naar de testdag (zie 1e topic). Ik ben ook benieuwd hoe de Oktava's zich verhouden tot Rode NT5, SE3, Sound projects etc. Allemaal in de klasse die jij noemt.

In de oefenruimte ga ik opnamen testen als Drum OH, maar ik ga ook zang en Gitaar opnemen. Ben zelf ook heel benieuwd.
      Afgelopen weekend de Oktava's ingezet bij een live optreden. Ik heb gewerkt met een Basedrum mic (AKG D112), en 1 Oktava als overhead.

Resultaat was prima, zelfs met 1 OH. De MK012 is erg gevoelig, en pakte (op 2M hoog) alles mee.
      Nu nog eens opnemen van Drums, zang en gitaar (als ik effe tijd heb, om ook dat eens te gaan beoordelen. 1e ervaring is erg positief.
      It\'s the inside that matters

Comment

• Roel_CX
        • May 2006
        • 49

ik ga deze week de nieuwe OH's bestellen. Maar nu ben ik nog weer aan het twijfelen gegaan.
        De NT5's zouden zeker geen slechte investering zijn uiteraard, maar omdat ik zeer tevreden ben over de sennheiser zangmicrofoons die we nu gebruiken, vraag ik me toch af of de 614 geen goed alternatief zou zijn.
        deze is net ietsje goedkoper, maar het verschil is gering.

Alvast bedankt

roel

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

ik heb zelf een aantal NT-5''s en ben daarover zeer tevreden. Ook heb ik de Sennheiser e614 wel eens gebruikt. Als overhead mic voor een drumkit is deze zeker goed bruikbaar, maar voor andere doeleinden kom je toch snel wat te kort. De Rode NT-5 is wat mij betreft dus de betere keus, aangezien deze veel breder inzetbaar is.

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Een erg onderschat voordeel van de MK012 (wel de orginele kopen en niet de kopieen) is dat je een multicapsule paarttje kan nemen, dan kan je serieus experimenteren...

Met 2 wijde niertjes, een snare en een kick mic kan je eigenlijk al een bizar goeie drumsound maken...
            Als je maar 2 toms hebt en je plaatst ze er iets vanaf (even zoeken) heb je cymbals en toms tegelijk, en mijn bevindingen zijn dat je dan een veel betere tomsound hebt dan toms close miken. Voor kleine setups doe ik dit heel vaak zo, met 4 mics.
            knoppen en waarden :)

Comment

Working...