AKG C430 als overhead (ja of nee)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

AKG C430 als overhead (ja of nee)

Ik heb meermalen de AKG C430 gehoord t.b.v. Hi-hat versterking (prima).

Mijn vraag is of deze ook goed gebruikt kunnen worden voor algemene overhead ?

Heel concreet: ga ik veel verschil krijgen als ik AKG C430 (2 maal) als overhead gebruik t.o.v. bijvoorbeeld AKG C1000 ?

Ik weet dat de C1000 een beetje defactor standaard is (in zijn prijsklasse).

Prijsverschil tussen C430 en C100 is pakweg 70 Euro. Ik vraag me af wat ik voor die 2 keer 70 Euro meer krijg als ik de C100 keis boven de C430

PS: Ik weet dat C451 beter is, maar daar heb ik de pegels niet voor (over)
    It\'s the inside that matters
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Beste allemaal...

Het forum is geen verlengde van marktplaats.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

C451's zijn idd een van de standaard overheads voor livewerk. zelf vind ik ze een beetje koud en dun klinken. Luister eens naar de oktava MC012's, erg betaalbaar en mooi.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem

me drumkit verder is op en top vin ik zelf maar een paar goede oh ken ik nog niet betalen

ik heb een paar goedkope stageline's gekocht en om mee te hobbyen bevallen die me best

deze gebruik ik dus ook voor de hihat

maar is de c430 werkelijk zo goed voor een hihat??
        ik ben totaal onbekent met deze mic maar heb er wel eens over nagedacht om me er wat meer in te gaan verdiepen....om me heen is eigenlijk niemend die hem gebruikt dus echt makkelijk testen of iets heb ik nog niet mogen ondervinden...

net als de topic starter: ik hoor het graag ...anders toch maar eens proberen

Comment

• Guus
          • Oct 2003
          • 104

Originally posted by Balsan
          Ik heb meermalen de AKG C430 gehoord t.b.v. Hi-hat versterking (prima).

Mijn vraag is of deze ook goed gebruikt kunnen worden voor algemene overhead ?

Heel concreet: ga ik veel verschil krijgen als ik AKG C430 (2 maal) als overhead gebruik t.o.v. bijvoorbeeld AKG C1000 ?

Ik weet dat de C1000 een beetje defactor standaard is (in zijn prijsklasse).

Prijsverschil tussen C430 en C100 is pakweg 70 Euro. Ik vraag me af wat ik voor die 2 keer 70 Euro meer krijg als ik de C100 keis boven de C430

PS: Ik weet dat C451 beter is, maar daar heb ik de pegels niet voor (over)
          Hoi Balsan,

de AKG C430 is een perfecte condensatormocrofoon.
          Op hihat heb je geen EQ nodig. Is gelijk goed. Hij haalt vanaf 5kHz het gebied op.

Ook als overhead heb ik goede resultaten. Tip, niet te hoog plaatsen.Je zult er geen spijt van hebben.
          de Guus

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by Guus
            Hoi Balsan,

de AKG C430 is een perfecte condensatormocrofoon.
            Op hihat heb je geen EQ nodig. Is gelijk goed. Hij haalt vanaf 5kHz het gebied op.

Ook als overhead heb ik goede resultaten. Tip, niet te hoog plaatsen.Je zult er geen spijt van hebben.
            c430 is idd een ideale mic voor je hihat,

en als je em als overhead voor je koperwerk wilt gebruiken en er verder niks mee op wilt pikken kun je em natuurlijk ook underhead miken, hoef je ook niet de hoogte in en staat ook nog wel netter
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Balsan
              • Oct 2005
              • 77

Originally posted by shure-fan
              c430 is idd een ideale mic voor je hihat,

en als je em als overhead voor je koperwerk wilt gebruiken en er verder niks mee op wilt pikken kun je em natuurlijk ook underhead miken, hoef je ook niet de hoogte in en staat ook nog wel netter
              Ik wil ook mijn toms meenemen via de OH, is die C430 dan minder geschikt ?

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

ik heb de 430 nog nooit gehoord om OH en toms tegelijk mee te versterken dus daar kan ik verder geen antwoord op geven

terwijl ik voor toms en OH wel goede ervaringen heb met de km184 van neuman (maar dat zal wel buiten je budget liggen)

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

je kan voro toms En oh ook eens kijken naar een md421 die pakt boven en onderkant van de mic op waardoor je zowel de onderkant van de cymbals als de boven kant van de toms pakt.
                  Drummer en techniek freak.

Comment

• Balsan
                    • Oct 2005
                    • 77

Voor OH heb ik uiteindelijk de Oktava MK12-MSP2 gekocht.

Voor Hi-hat ga ik de C430 aanschaffen

Bedankt voor alle reactie

Comment

• Roel_CX
                      • May 2006
                      • 49

Ik zit met een kapotte OH, dus het wordt tijd de goedkope exemlaren alletwee te vervangen door iets deftig.
                      Ik was van plan voor de rode NT5 te gaan, voornamelijk omdat ik zeker ben dat deze goed aanvaard worden door de bands. (het zal voornamelijk zijn voor gebruik als drum-OH)
                      Nu zag ik deze oktava MK012 al geregeld opduiken, enze lijken me een mooi alternatief. Maar, zal ik bands die AKG, rode, ..., geregeld ook Neumann, op hun technische fiche staan hebben, kunnen overtuigen met deze mic's?

alvast bedankt

Roel

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

met neuman km184 is volgens mij iedereen blij, dan natuurlijk wel een stereo paartje

Comment

• Roel_CX
                          • May 2006
                          • 49

de km184 zou mooi zijn uiteraard, maar daar is helaas het budget niet voor.
                          ikben meer op zoek naar een kleinmembraancondensatorin de prijsklasse van 150-200€ per stuk.
                          en ik vraag me nu af hoe er naar de oktava's gekeken wordt, met een prijs van ongeveer 300€ voor een paartje.

groeten!

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

misschien is het een idee om eens te informeren naar de microfoons van Se Electronics, en dan met name de se3 stereo pair,

hoorde dat ze een stuk goedkoper maar wel in de richting komen van een neumann km184

Comment

• Balsan
                              • Oct 2005
                              • 77

Originally posted by Roel_CX
                              de km184 zou mooi zijn uiteraard, maar daar is helaas het budget niet voor.
                              ikben meer op zoek naar een kleinmembraancondensatorin de prijsklasse van 150-200€ per stuk.
                              en ik vraag me nu af hoe er naar de oktava's gekeken wordt, met een prijs van ongeveer 300€ voor een paartje.

groeten!
                              Ik ga mijn nieuwe Oktava's binnen 2 weken vergelijken met de Neuman's van een kameraad van me. Als ik dat gedaan heb zal ik mijn bevindingen posten. Ze zullen het er niet helemaal bij gaan halen, maar ik weet inmiddels dat de Oktava's goed aangeschreven staan.

Dinsdag a.s. ga ik ze in de oefenruimte even uitproberen. Ook daarvan zal ik mijn bevindingen wel even posten. Misschien dat er iemand Oktava's kan meenemen naar de testdag (zie 1e topic). Ik ben ook benieuwd hoe de Oktava's zich verhouden tot Rode NT5, SE3, Sound projects etc. Allemaal in de klasse die jij noemt.

In de oefenruimte ga ik opnamen testen als Drum OH, maar ik ga ook zang en Gitaar opnemen. Ben zelf ook heel benieuwd.

Comment

Working...