Master Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik zou eerst kijken wat er bij jou in de buurt makkelijk bij te huren is.

Dat vindt ik erg belangrijk zeker als je moet bijhuren of met een bedrijf bij jou in de buurt zou moeten samenwerken.

Ook zou ik kijken naar de acceptatie van het merk ( zeker als je serieus gaat werken in de verhuur )

Je kunt best investeren in een Amerk maar je moet je wel bedenken of je er jaren geld mee kunt verdienen.

Is het voor eigen gebruik is het een ander verhaal. Dan is de keus bij jezelf ( ben jij er tevreden over wie let jou dan om het niet te kopen )

Het is hier al vaker gezegd dat met Master weinig acceptatie is en dat dit in de toekomst niet veel zal veranderen.

Dat vindt ik het belangrijkste punt als je zo een set aan zou kopen. Zeker als je verhuur in gaat.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Originally posted by Ferry34
      Wat is jullie mening hierover?
      Master audio
      Van geluid heb ik geen verstand, en ook al niet van bankieren of verzekeren,
      maar ik weet wel een klein beetje van rigging.
      En als ik op die link dan zo'n afbeelding van een cluster zie,
      met voor de rigging aan de bovenkant een gebogen gatenstrip
      (roest-vast-stalen? restant van de gestanste 'appelmoespotjesdeksels' ?],
      vraag ik me af welke ontwerper?/constructeur? daarover heeft nagedacht.
      Dat is dan misschien niet 'geleend' van een ander merk, maar misschien hadden deze "Masters" dat toch beter wel kunnen doen.
      Want de gedachte achter deze rigging-plakjes "Emmenthaler kaas (pardon: staal") ontgaan mij helemaal.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Ik snap het niet dat MASTER niet geaccepteerd wordt in de Pro wereld, door wie dan niet??
        Ik heb op TV redelijk vaak RSL met hun MASTER Audio voorbij zien komen..
        Ok, het is al weer een paar jaar geleden, maar ze hadden veel werk, ook op Aruba en Curacao, met MASTER Audio.

Ik heb geen ervaring met dit merk, maar een artiest 'accepteert' snel een systeem hoor..

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

ik heb ook de pech gehad om een aantal keren met master audio te moeten werken, wat was dat slecht zeg. de actieve line array van Master was niet echt al te best. het verhuurbedrijf had ten eerste het systeem van vier kasten per kant zo hoog hangen dat men meer muziek voor de duiven aan het maken was... overal in de zaal klonk het anders. De meeste herrie kwam van de infill en de exta monitor die men maar op de subjes had gezet.. en dan nog niet al te best. dat mid-hoog is naar mijn mening zeer agressief.

het sub was de eerste dag ook niet oké. de tweede dag had men voor een andere configuratie gekozen van subs stapelen waardoor er een overkill aan sub was. veel te veel druk waardoor (het waren tapeshows die dag) het er niet beter op werd.

Nee mijn ervaringen met masteraudio zijn niet al te best. Ik schaal het graag in onder het kopje: Hoog, hard en wiet.. zoals we dat dan zeggen.. Geef mij dan maar EAW, Meyersound ed.
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Originally posted by flash-a-new-generation
            ... het verhuurbedrijf had ten eerste het systeem van vier kasten per kant zo hoog hangen dat men meer muziek voor de duiven aan het maken was...
            Maar die duiven konden dan wel leuk kruip-door-sluip-door-spelletjes doen in die Emmenthaler rigging-strips...
            En zolang ze op die kasten kakten kakten ze niet op je kop.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

De klussen op aruba enzo was in opdracht van Chiel van Praag Entertainment.

Ook deze contracten zijn vroegtijdig beeindigt door omstandigheden tussen beide partijen.

Vindt het toch knap als dit soort bedrijven van Chiel van Praag ( met goede projecten op lokatie zoals Amstel live Staatsloterij op lokatie Dayzers on tour diverse drive in shows noem maar op ) kwijtraken en nu met flinke sponsoring de lokale Omroep Brabant hebben kunnen overhalen.

RSL heeft een berg meuk staan van Master nu ja omdat er diversen Rentals alles terug hebben gebracht en verder zijn gegaan met ander systemen of van kopers die het systeem retour brengen omdat ze na een paar x gebruik niet tevreden zijn.

De echte klussen hebben ze niet meer sinds Master Rent uiteengevallen is alleen veel lokale klusjes die RSL klanten zelf kwijtraken omdat ze onder de prijs werken.

Dat is een van de redenen dat ik geen moeite meer neem voor RSL terwijl ik er een kleine 20 jaar van ochtend tot in de avond rondliep.

Heb RSL vrij vanaf het begin meegemaakt en zien groeien maar in een veel kortere tijd is het weer terug naar af gegaan.

Ik zeik hun niet af want ik heb veel te danken aan RSL maar ik ben eerlijk dat ik met mijn eigen weg verder ben gekomen dan in die tijd met Master Rental.

Ook de bedrijfjes die nu meer zelfstandig werken zijn er op vooruitgegaan. Zo ook de techniekers die er werkten nu voor zichzelf werken of bij een andere verhuur frima's
              Last edited by Rolandino; 05-06-10, 10:04.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• nightline
                • Oct 2002
                • 1001

Originally posted by Rolandino
                De klussen op aruba enzo was in opdracht van Chiel van Praag Entertainment.

Ook deze contracten zijn vroegtijdig beeindigt door omstandigheden tussen beide partijen.

Vindt het toch knap als dit soort bedrijven van Chiel van Praag ( met goede projecten op lokatie zoals Amstel live Staatsloterij op lokatie Dayzers on tour diverse drive in shows noem maar op ) kwijtraken en nu met flinke sponsoring de lokale Omroep Brabant hebben kunnen overhalen.

RSL heeft een berg meuk staan van Master nu ja omdat er diversen Rentals alles terug hebben gebracht en verder zijn gegaan met ander systemen of van kopers die het systeem retour brengen omdat ze na een paar x gebruik niet tevreden zijn.

De echte klussen hebben ze niet meer sinds Master Rent uiteengevallen is alleen veel lokale klusjes die RSL klanten zelf kwijtraken omdat ze onder de prijs werken.

Dat is een van de redenen dat ik geen moeite meer neem voor RSL terwijl ik er een kleine 20 jaar van ochtend tot in de avond rondliep.

Heb RSL vrij vanaf het begin meegemaakt en zien groeien maar in een veel kortere tijd is het weer terug naar af gegaan.

Ik zeik hun niet af want ik heb veel te danken aan RSL maar ik ben eerlijk dat ik met mijn eigen weg verder ben gekomen dan in die tijd met Master Rental.

Ook de bedrijfjes die nu meer zelfstandig werken zijn er op vooruitgegaan. Zo ook de techniekers die er werkten nu voor zichzelf werken of bij een andere verhuur frima's

Zo te lezen ben ik niet de enige die er zo overdenkt, als zie en hoor hoe RSL hier in Prinsenbeek de markt verziekt door overal en altijd apparatuur voor een habbekrats weg te zetten, niet of slecht in te regelen.
                Een line array in een tent hangen met een sub er boven, waardoor de onderste kast ongeveer 1,20mtr van de grond af hangt, en de onderste 3 kasten ook ieder nog maximaal achterover tippen, en vervolgens beweren dat dit berekend is .

RSL is gewoon een dozen schuiver, en daar past het product Master prima bij.

Mvg

Jack