backup powersupply mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

backup powersupply mixers

Hallo allen,

Bij verhuurbedrijven is het meer regel dan uitzondering mixers met een dubbele powersupply uit te rusten. Dit vanwege de bedrijfszekerheid.

Persoonlijk heb ik zelf nooit langer dan een paar weken met dezelde tafel gereisd of een exemplaar heel erg vaak gebruikt over een langere periode. Inmiddels heb ik al weer 8 jaar met allerlei mengtafels te maken en het enige issue dat ik ooit ben tegengekomen is dat 1 van de lijnen niet opkomt als ik de voeding niet met de schakelaar uitschakeld had. Dit was eenvoudigweg op te lossen door even aan en uit te schakelen. Maar de situatie dat 1 voeding faalde en de ander het overnam heb ik in die tijd nooit meegemaakt. Aan de andere kant heb ik meer storingen dan me lief zijn meegemaakt die zeker weten of op het eerste gezicht niet voeding-gerelateerd waren

Nu vraag ik me af: Heb ik domweg geluk gehad?
    Heb ik niet lang genoeg dezelfde tafel meegemaakt?

Ik neem aan dat een dubbele voeding standaard is geworden omdat een sparetafel bij je hebben onhandig en duur is. Maar... die tweede voeding is ook niet goedkoop....
    En dus wil ik graag wat input hebben van mensen die zelf mixers met externe PSU bezitten of mensen die iets van een half jaar of langer met dezelfde tafel hebben gereisd.

Hoe vaak is het je nu gebeurd dat die tweede voeding nodig was?
    Last edited by sparky; 13-11-06, 13:16.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

1x meegemaakt dat de mengtafel op foh uitgevallen is (zekering in de voeding was gesprongen)

we hadden nog een extra voeding mee die in de zelfde kist zit als de andere voeding dus aansluiten was een paar seconden.....

Zou wel mooi zijn als mengtafel fabrikanten met een soort redunante voeding zouden komen, valt de ene uit switcht ie probleemloos over op de ander, en dit i.c.m meerdere voedingen zou wel ideaal zijn (hierbij heb ik het niet over gewicht / kisten / ruimte die het inneemt en dergelijke) maar puur het redunante gedeelte
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Om wat voor tafel ging het hier? en hoevaak heb je em gebruikt?
      Die redundancy is heel gebruikelijk hoor, kom je ook op een K2 al tegen.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

tafel is een gl4 32 kanaals, en is al een aantal jaren in gebruik, ding word zeker wel wekelijks ingezet dus zeker 1 a 2 keer per week

en kwa die redunancy loop ik dus gewoon achter blijkbaar

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by shure-fan
          1x meegemaakt dat de mengtafel op foh uitgevallen is (zekering in de voeding was gesprongen)

we hadden nog een extra voeding mee die in de zelfde kist zit als de andere voeding dus aansluiten was een paar seconden.....

Zou wel mooi zijn als mengtafel fabrikanten met een soort redunante voeding zouden komen, valt de ene uit switcht ie probleemloos over op de ander, en dit i.c.m meerdere voedingen zou wel ideaal zijn (hierbij heb ik het niet over gewicht / kisten / ruimte die het inneemt en dergelijke) maar puur het redunante gedeelte
          zelfs bij de kleine midas venice een optie... intern gevoed, en een externe los ernaaast aansluitenm en klaar is klara

Comment

• neeltje
            • Apr 2003
            • 295

Voor de zwaardere tafels is een dubbele voeding echt wel een must. Dit omdat de voedingen worden berekend op het aanleveren van een constante stroom naar de tafel, bij normale omstandigheden.
            Wij gebruiken deze echter live-wat inhoud dat de stroom aankomt op de psy na 100 meter kabel te hebben doorboort, dat we op weinig constante stroomgroepen zitten en al van dit fraais meer. In realiteit komen we dikwijls in situaties waar we op FOH nog maar een dikke 200 volt overhouden. Als je dan op 1 PSU zit te draaien gaat deze wel echt hard moeten werken, + neem je echt wel grote risico's.
            Indien je een full option Midas H3000 laat draaien, kan hij het zelfs niet trekken op 1 voeding.Dat volstaat gewoon niet. Als je dan nog minder stroom trekt> maar amperage moet leveren, dan is het hek helemaal van de dam.
            Last edited by neeltje; 13-11-06, 15:37.
            "En Go"

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

Originally posted by MacGyverSounds
              zelfs bij de kleine midas venice een optie... intern gevoed, en een externe los ernaaast aansluitenm en klaar is klara
              misschien is dat dan ook nog te proberen bij de gl2200 die heeft hetzelfde (intern gevoedt met mogelijkheid voor extern)

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by neeltje
                Voor de zwaardere tafels is een dubbele voeding echt wel een must. Dit omdat de voedingen worden berekend op het aanleveren van een constante stroom naar de tafel, bij normale omstandigheden.
                Wij gebruiken deze echter live-wat inhoud dat de stroom aankomt op de psy na 100 meter kabel te hebben doorboort, dat we op weinig constante stroomgroepen zitten en al van dit fraais meer. In realiteit komen we dikwijls in situaties waar we op FOH nog maar een dikke 200 volt overhouden. Als je dan op 1 PSU zit te draaien gaat deze wel echt hard moeten werken, + neem je echt wel grote risico's.
                Indien je een full option Midas H3000 laat draaien, kan hij het zelfs niet trekken op 1 voeding.Dat volstaat gewoon niet. Als je dan nog minder stroom trekt> maar amperage moet leveren, dan is het hek helemaal van de dam.
                Okee, e.e.a. zal dan ook van je framesize afhangen? oftewel een 56-kanaalstafel komt sneller in de problemen dan een 24-kanaals?

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by shure-fan
                  misschien is dat dan ook nog te proberen bij de gl2200 die heeft hetzelfde (intern gevoedt met mogelijkheid voor extern)
                  Kost wel iets van 1100 euro...?!
                  Bijna de helft van een complete GL2200-24.

Belachelijk toch.. als je ziet wat laptopvoedinkjes kunnen leveren en niet meer dan 60 tientjes kosten....

Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

Originally posted by SPS
                    Kost wel iets van 1100 euro...?!
                    Bijna de helft van een complete GL2200-24.

Belachelijk toch.. als je ziet wat laptopvoedinkjes kunnen leveren en niet meer dan 60 tientjes kosten....

Paul.

nou, ik vind 60 tientjes nogal duur voor een laptop voeding

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met het uitvallen van voedingen bij mengtafels

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1086

Als je dan op 1 PSU zit te draaien gaat deze wel echt hard moeten werken, + neem je echt wel grote risico's.

Indien je een full option Midas H3000 laat draaien, kan hij het zelfs niet trekken op 1 voeding.Dat volstaat gewoon niet
                        Ehm, begrijp ik dan goed dat als je met deze configuratie redundantie wilt bereiken, dat je dus in feite drie voedingen op je mixer moet kunnen aansluiten? Want als een van de psu's uit bovengenoemde situatie de geest geeft, zal de andere ook vrij snel ermee ophouden.

Kan dat een derde voeding op dit soort mixers?

@lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• neeltje
                          • Apr 2003
                          • 295

Zie maar eens naar de H3000 rack's van ampco: allemaal met 3 voedingen, die je gewoon aan elkaar koppeld.
                          "En Go"

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

Zie maar eens naar de H3000 rack's van ampco: allemaal met 3 voedingen, die je gewoon aan elkaar koppeld.
                            Niet eerder gezien. Mooi systeem! Maar je daisy-chaint dus de voedingen en sluit uiteindelijk maar eenkabel op je tafel aan? Wat nou als Murphy in dezaal zit en precies die kabel rot is (en je er dus tijdens je show pas achter komt)? Of bestaat er ook de mogelijkheid om twee kabels naar je mixer te laten lopen?

Anders ding: ik ben bezig met aanschaf van een PSU waarop ik mijn Yamaha DM1000 en Compulite Spark op aansluit. Heb op mijn Racklight (op de V-meter) al vaker onrustbarende spanningen gezien (onder de 200V). Nadeel van dit soort apparatuur dat het allemaal onder een OS opereert en stroomuitval dus resulteert in rebooten... Geen optie met een theatershow! In dat soort apparatuur wordt niet voorzien in redundantie.

@lex
                            Last edited by @lex; 14-11-06, 00:23.
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• martijn verkerk
                              • Nov 2005
                              • 300

Originally posted by @lex
                              Anders ding: ik ben bezig met aanschaf van een PSU waarop ik mijn Yamaha DM1000 en Compulite Spark op aansluit. Heb op mijn Racklight (op de V-meter) al vaker onrustbarende spanningen gezien (onder de 200V). Nadeel van dit soort apparatuur dat het allemaal onder een OS opereert en stroomuitval dus resulteert in rebooten... Geen optie met een theatershow!

@lex
                              er zijn meerdere bedrijven die digitaal met een psu draaien die een 20min spanning blijft leveren als de spanning eruit knalt (dit zijn meestal standaard psu die in een computerwinkel te krijgen zijn)

redudency psu voor tafels zijn idd een heel normaal ding
                              zelf wel meegemaakt dat er voedingen uit knallen en over het algemeen pakt de 2e voeding het over
                              of door te switchen of omdat alebij/drie spanning leveren
                              een 2e psu kabel heb ik nog nooit gezien maar is evt wel te maken gewoon 2e multiconn achter op de tafel en parralel aan de 1e
                              groot nadeel als er een kabel met een twist in zit fik je alles in 1x uit
                              kapotte kabel kom je meestal tijden soundcheck wel achter
                              is idd wel aan te raden altijd een spare kabel in je psu rack te hebben liggen

Comment

Working...