backup powersupply mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aameijer
    • Oct 2005
    • 67

Paar kleine opmerkingen: Een spare voeding voor een GL-2400 (tot 24 kanalen) kost € 499,- Lijkt me een heel redelijk bedrag. De vergelijking met een laptop voeding gaat inderdaad niet op. Ik zie niet zo vaak een laptopvoeding in een 19" behuizing. Los hiervan kost een voeding inderdaad relatief veel omdat er ook een aantal partijen moeten leven.

Wat betreft het uitvallen van een voeding. Ik heb dat zelf nog nooit tijdens de show meegemaakt. Wel tijdens het aanzetten van de tafel. Dat is ook het meest voor de hand liggende moment. Door transport kan er een onderdeel lostrillen oid en dan merk je dat over het algemeen vrij snel na het opstarten. In ons geval hebben we altijd een dubbele voeding dus is geen probleem. Shows doen met een tafel zonder backup PSU is gewoon dom. Gaat het fout dan is er onnodig heel veel stress en in het ergste geval geen show. Kost ongetwijfeld meer dan een extra PSU.

Grotere tafels worden tegenwoordig bijna altijd aangeboden met spare psu. In geval van de XL8 is zelfs alles redundant. Ik begrijp zelf dan ook niet dat het nog steeds voorkomt dat er grotere frame-sizes touren zonder spare. Daar heeft men dan blijkbaar bewust voor gekozen. Een bedrag van bijv. € 2.500,- besparen op een tafel van € 50.000,- is ook erg veel geld en blijkbaar de moeite waard. Net als een nieuwe porsche kopen en dan WA verzekeren. Is een keuze maar spaar dan aub even door en doe het gelijk goed.

Comment

• M'Elodie
      • Oct 2006
      • 148

Originally posted by aameijer
      Grotere tafels worden tegenwoordig bijna altijd aangeboden met spare psu. In geval van de XL8 is zelfs alles redundant.
      mmm, kijk en dit is een leuke slimmigheid van Midas... de voedingen zitten al in de tafel :-) Hetzelfde geldt voor Verona/venice en Sienna.... de 1e en 3e hebben er zelfs twee ingebouwd. Als er een stuk gaat schakelt die zelf over op de andere... dus je hoeft niet meer na te denken bij het kopen van (extra) losse voedingen. Zit al gewoon in de tafel. Klein nadeel: als de voeding stuk is, moet de hele tafel terug naar de technische dienst

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by M'Elodie
        mmm, kijk en dit is een leuke slimmigheid van Midas... de voedingen zitten al in de tafel :-) Hetzelfde geldt voor Verona/venice en Sienna.... de 1e en 3e hebben er zelfs twee ingebouwd. Als er een stuk gaat schakelt die zelf over op de andere... dus je hoeft niet meer na te denken bij het kopen van (extra) losse voedingen. Zit al gewoon in de tafel. Klein nadeel: als de voeding stuk is, moet de hele tafel terug naar de technische dienst
        Tja, en kan me ook voorstellen dat je trafo's e.d. niet te dicht bij je geluidssignalen wil hebben... Maar daar zullen ze bij Midas ongetwijfeld rekening mee gehouden hebben.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...