heb ze beluisterd maar moet eerlijk zijn niet in ab opstelling kan dus niet een eerlijk oordeel over geven....
Yamaha M7CL!!!
Collapse
X
-
-
Vorig weekend een musical met de m7cl gedaan en ik moet zeggen dat ik erg tevreden was. Er waren 30 zenders in gebruik. Van de zomer een musical gedaan met 24 zenders op een 01v96 en dat was toch echt wel werken (de temp zat ook niet mee 30+!! )
Dus.. geef mij die m7cl maar met een musical, kwas er erg blij mee.
Ik ben toch ook wel erg benieuwd geworden naar die benchmarks.
Groeten,
MarcoComment
-
Je moet eerst studio manager installeren. Vervolgens M7CL, dan kan je via studio manager de software starten.Comment
-
Comment
-
Ik heb inmiddels één keer op een M7CL gewerkt en zal absoluut niet beweren dat het een slechte tafel is. Sterker, ik wil zelfs nog wel beweren dat het best een goede mixer is. Maar ik blijf nog steeds, ook na deze ene ervaring op de M7CL, van mening dat je zo'n tafel echt NIET wil tegenkomen op een festival of ander evenement waar je geen soundcheck kan houden met een vrij grote band. Qua snelheid haalt digitaal het gewoon niet met een analoge. Je zult altijd moeten wachten op het scherm dat ook het betreffende kanaal word weergegeven zodat je niet in de verkeerde kanalen zit te draaien.
Met mijn ervaring hielp het overigens ook niet echt dat de technicus die met de PA mee kwam niet wist waar alle FX nou terugkwamen omdat iemand daarvoor de routing nogal overhoop had gegooit.Comment
-
Ik vind de M7CL een tafel die eigenlijk wel geschikt is om in een festival/evenementen situatie in te zetten. Zorg er dan inderdaad wel voor dat er een tech bij staat die de tafel kent en zorgt dat de routings geen puinhoop worden. Maar dit geldt zeker zo goed voor een analoge tafel met rackjes randapparatuur. Als daar de FX e.d. omgestoken worden zonder dat de huistech het weet heb je precies hetzelfde probleem volgens mij.
Met het M7CL's centralogic systeem kun je 8 kanalen "gelijktijdig" bewerken. Zorg er voor dat je dus een beetje slimme kanaalindeling maakt als dat mogelijk is, zodat je altijd 8 logisch bij elkaar horende kanalen kan selecteren en bewerken. Je hebt dan in een zeer korte tijd je basis sound goed staan en kan je de rest van de tijd gebruiken om te verfijnenComment
-
Met mijn ervaring hielp het overigens ook niet echt dat de technicus die met de PA mee kwam niet wist waar alle FX nou terugkwamen omdat iemand daarvoor de routing nogal overhoop had gegooit.
Je kunt dan de volgene gasttech weer een "schone" tafel aanbieden.
Bij een analoge tafel draai je toch ook even de auxjes dicht en prik je de gates/comps/Fx terug of zoals gewenst...
Overigens is voor mij een tafel als bv de M7CL alleen acceptabel wanneer er in de tafel geen enkele instelling voor het PA-systeem is gemaakt.
Zo kan iedere gasttech z'n eigen settings laden.
Verder is het inderdaad belangrijk dat je tijdens de Change-Over naar "jouw" artiest voldoende tijd ter beschikking hebt om je settings door te nemen, een digitale tafel werkt nu eenmaal niet zo snel en overzichtelijk
als een analoge....
gr.
SoepTja...Comment
-
Overigens is voor mij een tafel als bv de M7CL alleen acceptabel wanneer er in de tafel geen enkele instelling voor het PA-systeem is gemaakt.
Zo kan iedere gasttech z'n eigen settings laden.
Verder is het inderdaad belangrijk dat je tijdens de Change-Over naar "jouw" artiest voldoende tijd ter beschikking hebt om je settings door te nemen, een digitale tafel werkt nu eenmaal niet zo snel en overzichtelijk
als een analoge....
gr.
Soep
Maar inderdaad, in geval van een festival is externe distributie van je PA makkelijker.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Ik werk als sleepkever (roady) met de LS9-32. vanuit dat standpunt is dat ding echt ideaal! lekker licht en klein dus makkelijk in je ééntje op te zetten.
ik ben nooit voorstander geweest van een digitale (yamaha) tafel, maar ik ben helemaal om! geniaal ding! de LS9 is overladen met features, zeker gezien de prijs (€9???,-). in principe zou je enkel een LS9 voor geluid op FoH nodig hebben, alles zit erin.
soms mix ik ook een stukje. persoonlijk vind ik deze tafel niks moeilijker/lastiger dan een analoge tafel. óók zonder handleiding kan elke geluidsman de weg in da ding vinden. zelfs monitor mixen is een peuleschil (channel-aux on fader mode)!
tot nu toe zijn er voor mij twee nadelen:
- 32 kanalen is niet echt super veel en de externe HA's zijn niet te betalen.
- tijdens een klus is 3x de stroom uitgevallen. sincedien start de LS9 zomaar in guest-mode op. hopelijk kan nieuwe software hier iets aan doen. de betrouwbaarheid is iets minder dus.
Dimmu-dannyComment
-
Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Als de stroom tijdens één klus drie keer uitvalt, ligt het dan aan de LS9 dat hij niet meer zo goed werkt. Probleem ligt in eerste instantie toch echt ergens anders volgens mij. Maar wel vervelend dat hij daarna niet goed meer werkt. Is daar ook een goede verklaring voor te geven ???Comment
Comment