Yamaha LS9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by appleknockers flophouse
    het format is misschien op de m7-cl..maar de pre-amps klinken veel minder.
    Uit eigen ervaring ondervonden..
    En wat zijn uw argumenten daarvoor meneer appelklopper....

Ik kan het hier namelijk niet mee eens zijn (kan ze hier ook 1 op 1 vergelijken)
    d&b Audiotechnik

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

er zijn nogal veel rolandeigenaars bijgekomen de laatste tijd. Tenminste, dat verklaard voor mij de fanatieke yamaha-bashing door mensen die normaal geen posts bijdragen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er rolandverkopers onder meerdere pseudoniemen aan het posten zijn gegaan.
      lekker belangrijk!

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Ach, ieder z'n feestje. Toch?

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

...zo is dat Outline

M400 of LS9....met beiden zeer goed te werken, zelfs met de 01v96 als je een beetje aan het gepriegel op het schermpje gewend bent.

Maar de M400 klinkt nou net ff wat beter wat het mixen van een band(je) weer fijner maakt... maar een beetje bevooroordeeld ben ik inmiddels wel na een tijdje M400 gebruiker te zijn.

de digitale snake scoorde trouwens wel veel punten in het selectieproces. Kleinere klussen doe ik vaak alleen en dan is een 50 meter 36parige analoge rakker wel een blok aan het been :-)

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by showband
            er zijn nogal veel rolandeigenaars bijgekomen de laatste tijd. Tenminste, dat verklaard voor mij de fanatieke yamaha-bashing door mensen die normaal geen posts bijdragen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er rolandverkopers onder meerdere pseudoniemen aan het posten zijn gegaan.
            Ik denk dat jij hier een zeer juiste snaar hebt aangeraakt!

De meeste (grote) PA bedrijven die ik ken, kiezen direct voor de LS9.
            Dat de klankkwaliteit minder zou zijn geloof ik geen snars van. Nog een andere opmerking "het zijn goedkopere ADDA converters op de LS9" Van waar komt die onzin?

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by appleknockers flophouse
              het format is misschien op de m7-cl..maar de pre-amps klinken veel minder.
              Uit eigen ervaring ondervonden..
              Welke onzin toch???
              Het zijn dezelfde preamps als hun andere tafels...(MLA8 Mic Preamp)

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Originally posted by frederic
                Dat de klankkwaliteit minder zou zijn geloof ik geen snars van.
                dit is eenvoudig vast te stellen in een 1 op 1 vergelijk....moet je eens doen.... je schrikt wel van het verschil

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by purplehaze
                  dit is eenvoudig vast te stellen in een 1 op 1 vergelijk....moet je eens doen.... je schrikt wel van het verschil
                  En deze vergelijk heb je ook gedaan met de dezelfde PA/Geluidsset in dezelfde ruimte met hetzelfde afspeelapparaat/mic met dezelfde bekabeling etc,.....
                  Een goede 1 op 1 vergelijking moet wel eerst plaatsvinden in plaats van mensen die gaan roepen dat bijv een M7CL beter klinkt dan een LS9 terwijl ze in verschillende situaties en setups een beetje pre amp klank aan het vergelijken zijn
                  Bij mijn weten idd dezelfde preamp. Enige grote verschil softwarematig tussen de LS9 en de M7 is de centralogic software. Maar de EQ processing zou gelijk moeten zijn. Ook het testen van sec de preamp zou ik doen met een neutrale EQ stand.

Misschien komen deze uitspraken wel van mensen die balen dat ze te veel geld hebben uitgegeven aan een M7 terwijl ze ook een LS9 hadden kunnen kopen waarmee ze in hun behoeften zouden kunnen voorzien...
                  Last edited by MusicSupport; 06-01-09, 13:34.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

[quote=MusicSupport;495681]En deze vergelijk heb je ook gedaan met de dezelfde PA/Geluidsset in dezelfde ruimte met hetzelfde afspeelapparaat/mic met dezelfde bekabeling etc,.....
                    quote]

Yep precies zoals je beschrijft, enige verschil was de tafel, oja en in het geval van de LS9 standaard xlr-touwtjes in plaats van de RSS digisnake naar het amp-rack.
                    dus het was een kwestie van omprikken:
                    cd-speler - LS9 - 2x xlr-touwtjes - amprack
                    en dan omprikken:
                    cd-speler - M400 - digisnake - amprack
                    ..enzo ook met micro.

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

[quote=purplehaze;495683]
                      Originally posted by MusicSupport
                      En deze vergelijk heb je ook gedaan met de dezelfde PA/Geluidsset in dezelfde ruimte met hetzelfde afspeelapparaat/mic met dezelfde bekabeling etc,.....
                      quote]

Yep precies zoals je beschrijft, enige verschil was de tafel, oja en in het geval van de LS9 standaard xlr-touwtjes in plaats van de RSS digisnake naar het amp-rack.
                      dus het was een kwestie van omprikken:
                      cd-speler - LS9 - 2x xlr-touwtjes - amprack
                      en dan omprikken:
                      cd-speler - M400 - digisnake - amprack
                      ..enzo ook met micro.
                      Dat is duidelijk. Dat is het verschil tussen de M400 en de LS9. Ik geloof graag en gelijk dat daar verschil in zit. En welke mijn voorkeur krijgt kan ik niet zeggen want ik heb de M400 nog nooit gehoord.

Maar uit jou reactie dacht ik te kunnen opmaken dat het eens was met het verschil tussen de M7 en de LS9. En dan in negatieve zin voor de LS9. Maar je reageerde op frederick en niet op frederick zijn reactie op appleknockers en ik heb dit verkeerd gelezen. Het was me meer te doen om een 1 op 1 test onder bovengenoemde omstandigheden tussen de LS9 en M7. Maar dat doe ik zelf wel een keer.

Volgens mij hoort de discussie tussen de M400 en de LS9 echter in het M400 vs. LS9 topic en niet hier.
                      Last edited by MusicSupport; 06-01-09, 14:32.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

je hebt gelijk, LS9 vs M400 hoort hier eigenlijk niet thuis

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat het klankverschil tussen een LS9 en een M7CL is.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Even een ander vraagje over de Yamaha LS9 (in dit geval de 16 versie).

Hoe is de betrouwbaarheid van de ingebouwde MP3 speler. Ik heb binnenkort een productie waar ik eigenlijk wat inputs te kort kom. Ik heb zoals in een eerder topic gezegd al een geschikte pre-amp aangeschaft om twee extra kanalen via SPDIF binnen te halen.

Als ik nu de inloopmuziek, 1 track tijdens de show, en uitloopmuziek via de USB MP3 speler zou kunnen afspelen kan ik twee inputs vrijmaken die ik nu ingepland heb voor de CD/MD speler.

Ik moet er dan alleen wel 100% zeker van zijn dat de MP3 speler zijn werk goed doet. Ik heb deze optie zelf nog niet echt gebruikt en weet dus niet of deze zijn werk altijd perfect doet.

Iemand ervaring hiermee ??

Ik weet dat een grotere mixer een betere optie is, maar helaas is daar bij dit project geen budget voor. Er wordt door mij ook al voldoende gesponsord dus extra inhuur is echt niet mogelijk. Ik zal het dus echt met de LS9-16 met uitbreiding moeten doen en proberen daar het maximale uit te halen.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

wij hebben we eens wat opgenomen gehad via een USB-stik uitgang. Ging op zich erg goed.

Maar stond wel in een andere snelheid (samplefrequentie fout denk ik) dan mijn windows player gewend was. Dat zal je vast kunnen aanpassen maar moet je dan wel even rekening mee houden.
                            lekker belangrijk!

Comment

• Gitarist 62
                              • May 2006
                              • 278

[QUOTE=MarkRombouts;498002]Even een ander vraagje over de Yamaha LS9 (in dit geval de 16 versie).

Hoe is de betrouwbaarheid van de ingebouwde MP3 speler. Ik heb binnenkort een productie waar ik eigenlijk wat inputs te kort kom. Ik heb zoals in een eerder topic gezegd al een geschikte pre-amp aangeschaft om twee extra kanalen via SPDIF binnen te halen.

Als ik nu de inloopmuziek, 1 track tijdens de show, en uitloopmuziek via de USB MP3 speler zou kunnen afspelen kan ik twee inputs vrijmaken die ik nu ingepland heb voor de CD/MD speler.

Ik moet er dan alleen wel 100% zeker van zijn dat de MP3 speler zijn werk goed doet. Ik heb deze optie zelf nog niet echt gebruikt en weet dus niet of deze zijn werk altijd perfect doet.

QUOTE]

AL verschillende optredens met kinderkoor op deze manier mee gedaan; alle tracks als mp3, dus niet eens voor 'niks aan de hand-muziekje' maar echt voor de show. werkt echt 100% kan je evt ook nog eens mee proggen als je per nummer een andere instelling van je tafel hebt (in ons geval wel: per nummer staan kinderen zo ongeveer achter een andere mike; ander galmpje per nummer neem je ook mee etc...)
                              ~Clearsound~

Comment

• AMX_Pete
                                • Mar 2008
                                • 79

Originally posted by MarkRombouts
                                Even een ander vraagje over de Yamaha LS9 (in dit geval de 16 versie).

Ik weet dat een grotere mixer een betere optie is, maar helaas is daar bij dit project geen budget voor. Er wordt door mij ook al voldoende gesponsord dus extra inhuur is echt niet mogelijk. Ik zal het dus echt met de LS9-16 met uitbreiding moeten doen en proberen daar het maximale uit te halen.
                                Misschien had je er al aan gedacht, maar als je fysiek analoge ingangen te kort hebt voor een CD/MD speler (op een 16 kan ik me dat levendig voorstellen), kan je ook de S/PDif ingang gebruiken.

Anderzijds werkt het prima om muziek vanaf een USB stick af te spelen. Waar je moet op letten is dat de MP3's maximum 16bit-192k zijn en best ook ALLE MP3's dezelfde biterate/samplerate. Op zich is er geen bezwaar om grote capaciteit sticks te gebruiken om af te spelen. Om op te nemen mag de gebruikte stick maar maximum 2Gb groot zijn. Dat is een beperking van de LS-9 en alleen in opname. Op het eerste zicht werkt de opname wel met grotere capaciteit sticks, maar na een tijd (variabel) krijg je "USB error" en stopt de opname ermee.
                                Praktisch om mee te werken in playback, doe ik het volgende... ik maak 4 user defined keys : play/pauze, stop, track forward en track rewind. Dat werkt superhandig, net alsof je een CD speler bediend.
                                Nog wat om te weten ( als je het al niet wist ) de MP3's moeten in de map "Songs" die op z'n beurt in de map "YPE" zitten zodat de LS9 ze kan gebruiken. Het makkelijkst is om de bedoelde stick een keer in een LS9 te stoppen, de LS9 maakt automatisch die mapstructuur aan en dan kan je er in eender welke PC mee aan de slag. Onder de knop "Recorder" op de LS9 kan je de MP3 tracks vinden in een lijst en het is best de songs geen te lange naam te geven om nog leesbaar te blijven.

Comment

Working...