Remote control van Yamaha 01V96 V2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

    #31
    Zijn er alweer nieuwe ervaringen op dit gebied?

    Ben op zoek naar een draadloze oplossing voor een setup met een DM1000 en een Macbook Pro met Studio Manager - liefst zonder tweede laptop en virtual desktop.

    Heeft iemand al eens een Airport Express (heeft ook een USB poort) geprobeerd i.c.m. Studio Manager?

    LuxProDeo

    Comment

    • Draad
      • Apr 2001
      • 122

      #32
      Ff een oude koe op het droge helpen,

      Heeft iemand al een (betaalbare) oplossing voor een draadloze verbinding met een digitale mengtafel (in mijn geval een DM 1000) gevonden, die een fatsoenlijk afstand kan overbruggen?
      Laten we zeggen 30-50 meter (meer mag natuurlijk)
      Heb al gegoogled, maar ik kom niet veel verder. (Mijn fout?)

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #33
        @ draad,

        2de laptop met daarop studio manager gekoppeld aan een wlan router met externe antenne geen optie?

        die 2de laptop hoeft je niet veel te kosten als je een 2de hands van marktplaats haalt
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • Trooper
          • Aug 2006
          • 90

          #34
          oud draadje maar wel interessant,
          of ben ik ouderwets en zijn er andere technieken ondertussen.

          wil ook wel eens experimenteren met het draadloos sturen van de 01v96 met de laptop aan de regie.
          voor kleine optredens kan het handig zijn geen multi van 30m te moeten uitrollen en voor openlucht is het veiliger dat er geen voertuigen over de multi rijden.


          Is de Silex SX-2000WG nog ergens vlot beschikbaar, want ik vind er zelf heel weinig over.
          Waar ik dan nog verder aan het nadenken was:
          -er komt in mijn flightcase waarschijnlijk nog een alesis deq830,
          kan ik deze dan ook via laptop draadloos instellen ?
          -en het gebruik van DMX-sturing over een ENTECUSb-dmx convertor , gestuurd vanaf de remote layer of chamsys software is nog een extra optie.
          -muziekje vanaf laptop afspelen op FOH gestuurd van studiomanager of ....?

          als ik voor de draadloze regie-opstelling ga, wil ik dan wel alles draadloos

          Iemand die deze 3 extra toepassingen al voor mekaar heeft gekregen?
          Last edited by Trooper; 16-06-11, 13:32.

          Comment

          • BJD
            • Oct 2007
            • 771

            #35
            Mogelijk dat je zelf wat meer onderzoek kan doen in plaats van je vraag hier neerplempen en wachten op het antwoord.
            Om je toch wat op weg te helpen:
            DEQ830:
            Heeft het apparaat een interface waarmee het uberhoupt mogelijk is om remote te werken? (LAN, USB, Serieel, MIDI) Ja, MIDI
            Levert Alesis software om via midi te EQ'en? Nee, enkel om een dump te doen
            Is het uberhoupt mogelijk om via MIDI parameters te wijzigen? De handleiding heeft het er niet over
            Conclusie: niet mogelijk

            Het gebruik van DMX via een remote layer... De enige optie hiervoor is een midi naar DMX convertor. Je kan zelf uitzoeken of de Yamaha tafel zijn faderstanden kan uitsturen via MIDI. (ik meen van wel) Een echte show kun je er niet van maken, maar even het frontlicht/zaallicht aanpassen moet te doen zijn.
            Eventueel de USB->DMX convertor via de device server in combinatie met PC sturing. De vraag is of de virtuele usb verbinging snel genoeg is.

            Muziek vanaf laptop: een usb audiointerface via een deviceserver levert vermoedelijk te veel storing op, maar er bestaat hardware om via het netwerk je muziek op je stereo af te spelen. Lijkt me hiervoor prima bruikbaar.

            Comment

            • Pipping
              • Aug 2010
              • 83

              #36
              Helaa

              Werkt dit toevallig ook met een linksys prinserver ?
              Iemand hier ervaring mee ??

              Comment

              Working...