Originally posted by sis
LabGruppen Fp+ series
Collapse
X
-
Denk het niet, volgens de heren van Lab Gruppen blijven de "oude" serie gewoon verder gemaakt worden, voornamelijk om de duizenden gebruikers verder te kunnen voorzien van dezelfde modellen.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS -
ha Peter , terug van weg geweestOriginally posted by Peter VanhoveDenk het niet, volgens de heren van Lab Gruppen blijven de "oude" serie gewoon verder gemaakt worden, voornamelijk om de duizenden gebruikers verder te kunnen voorzien van dezelfde modellen.
Ik bedoelde eigenlijk meer zoiets van, dat er PA firma's gaan zijn die overschakelen naar de nieuwe FP reeks en zodoende het gevolg zou kunnen zijn dat de huidige FP reeks vervangen wordt .
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Wat bedoel je met de grens van een elektrische groep??Versterkerbouwers lopen waarschijnlijk nu al tegen de grens aan van wat een (elektrische) groep aankan
Ik heb ergens gelezen dat de FP6400 bij zware belasting zijn vermogen gaat terugschroeven om ervoor te zorgen dat een 16A automaat niet zou uitvallen.
Dit vind ik nogal idioot, waarom een versterker niet meer stroom laten trekken als 16A? Op de evenementen waar je zulke toestellen inzet, is er toch meer beschikbaar als een groepje van 16A?
Of gaan we nu ook 16 parren 500W op een groepje van 16A gooien en dan de hele avond op 40% dimmen, toch idioot niet?Comment
-
Helemaal niet weggeweest, elke dag wel eens komen loeren, maar mij bewust onthouden van commentaar na teveel ergenissen over sommige mede forumenaren of "ex" moderatoren.Originally posted by sisha Peter , terug van weg geweest
Ik bedoelde eigenlijk meer zoiets van, dat er PA firma's gaan zijn die overschakelen naar de nieuwe FP reeks en zodoende het gevolg zou kunnen zijn dat de huidige FP reeks vervangen wordt .
sis
Ook heb ik als geluidstechnicus met een overvolle agenda niet altijd de tijd en/of goesting om 's nachts nog wat op mijn pc te zitten rammen.
Wat de Fp's betreft heb ik op de Plasa een interessant gesprek gehad met de Lab-Gruppen boys. Zoals al gezegd blijven de gekende FP modellen gemaakt worden. De nieuwe Plus reeks is een verdere ontwikkelling die het mogelijk maakt grotere vermogens te bekomen, de klank nog ietsjes te verbeteren en het stroomverbruik te verminderen. Het topmodel zit volgens hem aan het eind van het technische mogelijke met de huidige technologie. Indien er nog grotere vermogens nodig zijn moeten ze (terug volgens hem) naar andere voedingvormen gaan kijken, zoals 3-fazen en/of PFC correctie.
Ik zie niet meteen iedereen zijn FP's verkopen, ook al omdat er in de nieuwe modellen (nog) geen kleine vermogens te verkrijgen zijn voor BVB hoogdrivers te sturen.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Dit heet AFS, Automatic Fuse Save, en grijpt praktisch nooit in. Je krijgt dat eigenlijk alleen voor elkaar op een dummyload.
Je kan een FP6400 gerust lostrappen op een vrije 16A groep.
Laatste keer 2 stuks op 2 ohm ging alleen niet. Dat ging heel even heel hard.
Originally posted by Davy GabrielsWat bedoel je met de grens van een elektrische groep??
Ik heb ergens gelezen dat de FP6400 bij zware belasting zijn vermogen gaat terugschroeven om ervoor te zorgen dat een 16A automaat niet zou uitvallen.
Dit vind ik nogal idioot, waarom een versterker niet meer stroom laten trekken als 16A? Op de evenementen waar je zulke toestellen inzet, is er toch meer beschikbaar als een groepje van 16A?
Of gaan we nu ook 16 parren 500W op een groepje van 16A gooien en dan de hele avond op 40% dimmen, toch idioot niet?SR20DETComment
-
Klopt, staat zelfs in de handleiding dat bij Lab Gruppen nog geen 1 geval bekend is dat tijdens NORMAAL gebruik de AFS is ingeschakeld.Dit heet AFS, Automatic Fuse Save, en grijpt praktisch nooit in. Je krijgt dat eigenlijk alleen voor elkaar op een dummyload.
Je kan een FP6400 gerust lostrappen op een vrije 16A groep.
Laatste keer 2 stuks op 2 ohm ging alleen niet. Dat ging heel even heel hard.
Zelf ook nog nooit meegemaakt alleen een defect model had er eens last van, deze is in Zweden gerepareerd en geen last meer van gehad.Comment
-
Dit zijn vooralsnog de prijzen van de nieuwe fp+ serie versterkers.
Het gaat om bruto prijzen ex btw.
fp+7000 2x2800w @ 4 ohm € 4003,50
fp+13000 2x4400w @ 4 ohm € 4921,50
fp+6000Q 4x1250w @ 4 ohm € 4437,00
fp+10000Q 4x2100w @ 4 ohm € 5074,50
Je kunt natuurlijk altijd informeren bij de importeur, Holland PA in Amsterdam.SR20DETComment
-
Comment
-
Deze kreeg ik net door :Originally posted by Freek FokkerDit zijn vooralsnog de prijzen van de nieuwe fp+ serie versterkers.
Het gaat om bruto prijzen ex btw.
fp+7000 2x2800w @ 4 ohm € 4003,50
fp+13000 2x4400w @ 4 ohm € 4921,50
fp+6000Q 4x1250w @ 4 ohm € 4437,00
fp+10000Q 4x2100w @ 4 ohm € 5074,50
Je kunt natuurlijk altijd informeren bij de importeur, Holland PA in Amsterdam.
FP 13000 = 4.687 euro
FP 7000 = 3.813 euro
FP 10000Q = 4833 euro
FP 6000 Q = 4226 euro
Alles brutto maar wel met een ferme korting ........ %
Freek , dat is nog wat anders hé
sisLast edited by sis; 29-09-06, 12:55.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment




Comment