LabGruppen Fp+ series

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

    #16
    Originally posted by sis
    Toch denk ik dat we de oude fP serie nu veel tweedehands gaan tegenkomen
    Denk het niet, volgens de heren van Lab Gruppen blijven de "oude" serie gewoon verder gemaakt worden, voornamelijk om de duizenden gebruikers verder te kunnen voorzien van dezelfde modellen.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #17
      Originally posted by Peter Vanhove
      Denk het niet, volgens de heren van Lab Gruppen blijven de "oude" serie gewoon verder gemaakt worden, voornamelijk om de duizenden gebruikers verder te kunnen voorzien van dezelfde modellen.
      ha Peter , terug van weg geweest
      Ik bedoelde eigenlijk meer zoiets van, dat er PA firma's gaan zijn die overschakelen naar de nieuwe FP reeks en zodoende het gevolg zou kunnen zijn dat de huidige FP reeks vervangen wordt .
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

        #18
        Versterkerbouwers lopen waarschijnlijk nu al tegen de grens aan van wat een (elektrische) groep aankan
        Wat bedoel je met de grens van een elektrische groep??
        Ik heb ergens gelezen dat de FP6400 bij zware belasting zijn vermogen gaat terugschroeven om ervoor te zorgen dat een 16A automaat niet zou uitvallen.
        Dit vind ik nogal idioot, waarom een versterker niet meer stroom laten trekken als 16A? Op de evenementen waar je zulke toestellen inzet, is er toch meer beschikbaar als een groepje van 16A?

        Of gaan we nu ook 16 parren 500W op een groepje van 16A gooien en dan de hele avond op 40% dimmen, toch idioot niet?

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #19
          Originally posted by Rademakers
          @SPS: 112 dB = 100% ? (excl. directivity).

          Mvg Johan
          Je hebt gelijk

          Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

            #20
            Originally posted by sis
            ha Peter , terug van weg geweest
            Ik bedoelde eigenlijk meer zoiets van, dat er PA firma's gaan zijn die overschakelen naar de nieuwe FP reeks en zodoende het gevolg zou kunnen zijn dat de huidige FP reeks vervangen wordt .
            sis
            Helemaal niet weggeweest, elke dag wel eens komen loeren, maar mij bewust onthouden van commentaar na teveel ergenissen over sommige mede forumenaren of "ex" moderatoren.
            Ook heb ik als geluidstechnicus met een overvolle agenda niet altijd de tijd en/of goesting om 's nachts nog wat op mijn pc te zitten rammen.

            Wat de Fp's betreft heb ik op de Plasa een interessant gesprek gehad met de Lab-Gruppen boys. Zoals al gezegd blijven de gekende FP modellen gemaakt worden. De nieuwe Plus reeks is een verdere ontwikkelling die het mogelijk maakt grotere vermogens te bekomen, de klank nog ietsjes te verbeteren en het stroomverbruik te verminderen. Het topmodel zit volgens hem aan het eind van het technische mogelijke met de huidige technologie. Indien er nog grotere vermogens nodig zijn moeten ze (terug volgens hem) naar andere voedingvormen gaan kijken, zoals 3-fazen en/of PFC correctie.

            Ik zie niet meteen iedereen zijn FP's verkopen, ook al omdat er in de nieuwe modellen (nog) geen kleine vermogens te verkrijgen zijn voor BVB hoogdrivers te sturen.
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #21
              Zijn er al prijzen bekent ?
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

                #22
                Dit heet AFS, Automatic Fuse Save, en grijpt praktisch nooit in. Je krijgt dat eigenlijk alleen voor elkaar op een dummyload.
                Je kan een FP6400 gerust lostrappen op een vrije 16A groep.

                Laatste keer 2 stuks op 2 ohm ging alleen niet. Dat ging heel even heel hard.

                Originally posted by Davy Gabriels
                Wat bedoel je met de grens van een elektrische groep??
                Ik heb ergens gelezen dat de FP6400 bij zware belasting zijn vermogen gaat terugschroeven om ervoor te zorgen dat een 16A automaat niet zou uitvallen.
                Dit vind ik nogal idioot, waarom een versterker niet meer stroom laten trekken als 16A? Op de evenementen waar je zulke toestellen inzet, is er toch meer beschikbaar als een groepje van 16A?

                Of gaan we nu ook 16 parren 500W op een groepje van 16A gooien en dan de hele avond op 40% dimmen, toch idioot niet?
                SR20DET

                Comment

                • bewap
                  • Jun 2002
                  • 239

                  #23
                  Dit heet AFS, Automatic Fuse Save, en grijpt praktisch nooit in. Je krijgt dat eigenlijk alleen voor elkaar op een dummyload.
                  Je kan een FP6400 gerust lostrappen op een vrije 16A groep.

                  Laatste keer 2 stuks op 2 ohm ging alleen niet. Dat ging heel even heel hard.
                  Klopt, staat zelfs in de handleiding dat bij Lab Gruppen nog geen 1 geval bekend is dat tijdens NORMAAL gebruik de AFS is ingeschakeld.
                  Zelf ook nog nooit meegemaakt alleen een defect model had er eens last van, deze is in Zweden gerepareerd en geen last meer van gehad.

                  Comment

                  • arie
                    • Feb 2003
                    • 550

                    #24
                    weet iemand toevallig al meer over de prijzen van deze dingen?groeten arjan

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #25
                      Originally posted by arie
                      weet iemand toevallig al meer over de prijzen van deze dingen?groeten arjan
                      Een paar postjes hiervoor was dit ook mijn vraag !
                      slaapkop
                      grapje
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • Freek Fokker
                        • Aug 2003
                        • 495

                        #26
                        Dit zijn vooralsnog de prijzen van de nieuwe fp+ serie versterkers.
                        Het gaat om bruto prijzen ex btw.

                        fp+7000 2x2800w @ 4 ohm € 4003,50
                        fp+13000 2x4400w @ 4 ohm € 4921,50
                        fp+6000Q 4x1250w @ 4 ohm € 4437,00
                        fp+10000Q 4x2100w @ 4 ohm € 5074,50

                        Je kunt natuurlijk altijd informeren bij de importeur, Holland PA in Amsterdam.
                        SR20DET

                        Comment

                        • arie
                          • Feb 2003
                          • 550

                          #27
                          O dat valt mij eeerlijk gezegd nogal mee, dacht dat ze kwa prijzen hoger zouden beginnen dan de oude fp serie ooit begon.gr Arjan

                          ps bedankt voor het uitzoeken,is er toevallig ook al meer bekend wanneer je ze daadwerkelijk kunt krijgen?

                          Comment

                          • Remco vd Werff
                            • Apr 2001
                            • 753

                            #28
                            Vanaf januari 2007 is de verwachting....Dat is wat ik heb gehoord van HPA.
                            Groeten, Remco

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #29
                              Originally posted by Freek Fokker
                              Dit zijn vooralsnog de prijzen van de nieuwe fp+ serie versterkers.
                              Het gaat om bruto prijzen ex btw.

                              fp+7000 2x2800w @ 4 ohm € 4003,50
                              fp+13000 2x4400w @ 4 ohm € 4921,50
                              fp+6000Q 4x1250w @ 4 ohm € 4437,00
                              fp+10000Q 4x2100w @ 4 ohm € 5074,50

                              Je kunt natuurlijk altijd informeren bij de importeur, Holland PA in Amsterdam.
                              Deze kreeg ik net door :
                              FP 13000 = 4.687 euro
                              FP 7000 = 3.813 euro
                              FP 10000Q = 4833 euro
                              FP 6000 Q = 4226 euro

                              Alles brutto maar wel met een ferme korting ........ %

                              Freek , dat is nog wat anders hé

                              sis
                              Last edited by sis; 29-09-06, 12:55.
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              • Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

                                #30
                                mm niet echt slim om je kortingen hier te presenteren!!
                                stelt de leverancier vast ook niet op prijs!!
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                                Comment

                                Working...