Uw favoriete geluidssysteem...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Ik denk dat Mac bedoelt luidspreker systemen waarvan er een minimale oplage van 2000 stuks van de fabriek band is afgerolt. Geen zelfbouwsystem enz dus..
    lala..

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by MacGyverSounds
      Heren, dames ook, de vraag was Systemen, niet een vracht bij-eengeboende houten-platen-in-een-doos-met-een-driver-erin. Zullen we een minimum oplage van 2000 stuks afspreken, voordat er weer alerlei hobby-kastjes opkomen>??
      is hier al een zelfbouwsysteem langsgekomen? en volgens mij zijn van die Synco-kasten ook geen 2000 stuks in omloop...

Comment

• sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

Originally posted by GoTMoRe
        Onderbouw dat eens goed, gezien dit mij wel een héél interessante mening lijkt.

Dat je uit Skytec geen fatsoenlijke geluid zult krijgen, ala. Maar een merk wat zich zeker bij de beteren, al dan niet top(?), mag meten wordt ik wel heel erg benieuwd.
        die keer dat ik sp4 gehoord heb was ik juist wel onder de indruk.
        en als je ziet hoeveel AED er van in de verhuur heeft...

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik heb zelf 2 keer met SP4 gedraaid, een keer met een live band en een keer met een tapeartiest, vond het beide keren ruk...De 2de keer ben ik eens gaan rondlopen om te luisteren hoe dat systeem zich gedraagt. Na 10 meter was de druk van het laag echt weg...en de top vond ik niet echt lekker klinken. Dat was een SP4 met 1 bass en 1 top per kant. Het schijnt als je 2 bassen per kant hebt, dat het beter gaat, maar ook dat heb ik wel eens gehoord en toen leek het meer een soort D&B B2 bass...Te hard, inverhouding met de top en teveel sub achtige dingen. Van dat geluid werd ik iig moe...was dus ook zo vertrokken van die tent...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Ik denk dat Mac bedoelt luidspreker systemen waarvan er een minimale oplage van 2000 stuks van de fabriek band is afgerolt. Geen zelfbouwsystem enz dus..
            correct, soort van homologatie uit de autosport dus...

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Wat ik erg lekker vind klinken is zijn mijn eigen Meyer UPA1c topjes met 650 subs, maareuhh ook de JBL Array 14"/1,5" tops zijn echt niet te versmaden.
              In beide gevallen een enorm open geluid met gruwelijk veel definitie :-)

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by sjoerd
                die keer dat ik sp4 gehoord heb was ik juist wel onder de indruk.
                en als je ziet hoeveel AED er van in de verhuur heeft...
                AED heeft idd niet voor niets bijna 100 van die kastjes staan..

En daarom wacht ik ook nog steeds op een iets onderbouwdere mening van Mike Manders, gezien hij wel erg gruwelijk slechte ervaringen heeft met SP..

Ik zal zelf nog eens wat meer proberen op te letten op verschillende PA systemen.

Nou schiet me er ook net eentje te binnen, paar maand geleden stondt Ampco hiero in Assen op de Havenkade, waar Di-rect speelde. Natuurlijk even wezen kijken, en was van het geluid ook wel érg onder de indruk! Alleen nou weet ik niet wat Ampco gebruikt.. ( begin me nou wel af te vragen of dit ook daadwerkelijk Ampco was.. )
                lala..

Comment

• jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

AED heeft idd niet voor niets bijna 100 van die kastjes staan..

En daarom wacht ik ook nog steeds op een iets onderbouwdere mening van Mike Manders, gezien hij wel erg gruwelijk slechte ervaringen heeft met SP..

Ik zal zelf nog eens wat meer proberen op te letten op verschillende PA systemen.

Nou schiet me er ook net eentje te binnen, paar maand geleden stondt Ampco hiero in Assen op de Havenkade, waar Di-rect speelde. Natuurlijk even wezen kijken, en was van het geluid ook wel érg onder de indruk! Alleen nou weet ik niet wat Ampco gebruikt.. ( begin me nou wel af te vragen of dit ook daadwerkelijk Ampco was.. )
                  Di-rect zit bij pruplesound. Die zijn sinds kort overgegaan op Synco.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Als je naar prijs/prestatie kijkt vind ik dat er nog wat dingen ontbreken aan de onderkant van de markt.

Als je kijkt wat 750euri kopen aan geluidsdruk en kwaliteit vind ik eigenlijk een eon een extreem goede koop. Daar kan weinig aan tippen.

Ik heb van heel veel zelfbouw systemen erg genoten. (onze verhuurder werkt bijvoorbeeld met zelfbouw) Maar dat komt volgens mij ook omdat verantwoord zelfbouwende verhuurders net iets meer inzicht in de plaatsing en het gedrag van de set hebben dan de bemiddelde "kastenstapelaar".

Er teleurgesteld ben ik in het veel opgehemelde D&B zoals C1. Waarschijnlijk heb ik pech, maar 1 op de twee keer klinkt het niet. Zeker niet als het zacht moet. Maar dat kan aan de operators liggen natuurlijk. Laatst nog gehad dat naast de gehuurde stereo 2x6Kw zelfbouwset een (1) stack C1 werd geplaatst. WAT een drama.

Ik heb een zwak voor EV bij bandjes omdat het zo fijn klinkt. Niet "recht" of "hifi" maar vaak echt lekker. Maar goed met het bandje heb ik aan wat goede microfoons in de koffer en een goede geluidsman al snel voldoende. Meestal blijven al die mega setups nog gewoon een oud SM57/58 setupje plaatsen. Op dat moment boeit het mij al niet meer of ze een mooie frontset plaatsen. Dan zal het nooit tot de toppen gaan.
                    lekker belangrijk!

Comment

• sd_2
                      • Dec 2005
                      • 134

[quote=GoTMoRe]AED heeft idd niet voor niets bijna 100 van die kastjes staan..

Oke, ze hebben inderdaad veel van die kastjes staan. Maar, is het desbetreffende bedrijf wel een Dry-hire bedrijf, die gewoon in elke prijsklasse een groot aanbod hebben. Je ziet in hun verhuurbestand net zo goed beghringer eq's en comrpessors, alto monitoren, en budget tafeltjes van grotere merken staan. Wat SP betreft is het gewoon het goedkoopste PA wat ze je daar kunnen aanbieden, en ze hebben daarom niet voor niks ook nog L'Acoustics ARCS, V-Dosc, dVdosc en EAW KF850 serie.

Maar goed, nu terug on-topic...

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

uitleg soundprojects: ik weet de type nummers niet, maar die nieuwe serie line array heb ik vorig jaar een keer op gemixt toen Focus het op proef had. Ergens hier een theater hebben een paar bananen van diezelfde serie hangen maar dan de kleine kastjes. Bovenin op de tribune klinkt het nog redelijk, maar de onderste 8 rijen hoor je alleen maar onduidelijk midlaag wat je niet weg kan krijgen. Dan heb ik onlangs nog ergens gestaan en volgens mij was dat SP nog wat, en dat zag er mooi gestackt uit, mooie lokatie, maar je had er muzikaal gezien niks mee te vertellen.

Wat betreft Synco, hoeveel kasten daar van zijn weet ik niet, maar wellicht meer dan 2000. Het is in 5 landen een erg populair systeem.
                        En ik zou het geen zelfbouw willen noemen. Het is een doorontwikkeling van Renkus Heinz. Grappig is dat ik daarmee dan weer geen goeie ervaringen heb.

Maar nogmaals: het is nog steeds afhankelijk wie het neerzet/inhangt etc etc. etc. Misschien is dat een leuk topic?

Comment

• Gitarist 62
                          • May 2006
                          • 278

Pas nog in Oisterwijk op dit setje gedraaid:
                          (quote tech lijst theater)
                          Versterkers:
                          3x Soundprojects SP2600 tbv line array
                          Processor DBX 480
                          Luidsprekers:
                          6x Soundprojects SP-10 line array vastgevlogen
                          Meegevlogen SP-15 sub
                          Front fill tbv eerste rijen 2x Sound Projects X-act
                          Monitoren
                          4x Soundprojects X-act
                          op monitor 1 en 2 31-bands EQ BSS

qua klank niet slecht maar de spreiding in de zaal (oplopende tribune) is echt bagger.. Achter de tafel hoor je geen laag, pas als je halverwege de tribune hoor je dat weer..
                          ~Clearsound~

Comment

• joe
                            • Jan 2003
                            • 446

Originally posted by Gitarist 62
                            qua klank niet slecht maar de spreiding in de zaal (oplopende tribune) is echt bagger.. Achter de tafel hoor je geen laag, pas als je halverwege de tribune hoor je dat weer..
                            Hmm... Dit klinkt meer als een afstel/plaatsing probleem dan dat het aan de speakers kan liggen.

Comment

• Bazeman
                              • Apr 2004
                              • 112

Het systeem in oisterwijk is ongeveer 1 maand geleden vervangen voor een conventioneel systeem bestaande uit SP3-60 en SP2-15 van Sound Projects.
                              Het probleem van de spreiding is te wijten aan de combinatie zaal/systeem. Ten tijde dat het systeem werd aangeschaft was een line-array 'the magic word' (En is dat vaak 'helaas'nog steeds onder mensen die er weinig van af weten) De ambtenaren die een besluit moesten maken over de uitgave van een systeem, wilde hoe dan ook een line-array in de zaal, terwijl het advies niet direct richting die optie ging. Ook omdat de zaal is bedoelt voor multifunctionele toepassingen is het eigenlijk onmogelijk om daar een systeem neer te hangen die alles kan en onder alle omstandigheden hetzelfde presteert.
                              Zoals iedereen nu wel ervaren heeft die met 'echte' line-source gewerkt heeft en in mindere mate met 'curvelinear' / line-array systemen, levert het gebruik van een 'echte' line-source zoals de SP10 die amper 1M in hoogte is meer nadelen op als voordelen. Het wegvallen van het laagfrequente deel heeft domweg te maken met de lengte van het array. Ook de overdreven aanwezigheid van het mid voorin kan aan de hand hiervan worden verklaart. Het hoog is valt buiten de verticale spreiding direct weg, maar het mid deel is daar dus nog wel aanwezig.
                              Zoals een vorige technicus al eerder aangaf staat of valt een systeem vaak door de aanwezige systemtech die alle ins en outs van het systeem al dan niet gecombineerd met specifieke eigenschappen van de zaal. Het is dan ook eigenlijk onmogelijk om een systeem te beoordelen op een zichzelf staande klus. Lang verhaal maar hoop dat het hier iets duidelijker mee wordt

Comment

• maranta
                                • Sep 2002
                                • 113

Originally posted by showband
                                Er teleurgesteld ben ik in het veel opgehemelde D&B zoals C1. Waarschijnlijk heb ik pech, maar 1 op de twee keer klinkt het niet. Zeker niet als het zacht moet. Maar dat kan aan de operators liggen natuurlijk. Laatst nog gehad dat naast de gehuurde stereo 2x6Kw zelfbouwset een (1) stack C1 werd geplaatst. WAT een drama.

.
                                d&B heeft C3, C4, C6 en C7 , bedoel je Q1 of B1??, C1 ken ik niet en bestaat volgens mij niet.
                                Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

Working...