Uw favoriete geluidssysteem...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

apogee 3x3s2 + ae15 + ae12 Ik als lichtnicht zeg: Super
    uit deze 12 kastjes komt gewoon geweldig geluid
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• soep
      • Jul 2005
      • 37

Wanneer ik als gasttech ergens langskom is de systemer meestal van grotere invloed dan het systeem vindt ik eigenlijk.
      Ik kan dan ook niet zeggen of het systeem goed of slecht is...
      Maar daar ging het hier niet over.
      Systemen waar ik zelf leuke dingen uit heb gehaald/gehoord:
      Kling & Freitag (B5/T5/T9 met B10's voor de wapper); Synco STS, zeker in ons aller bekende/wisselend geliefde feesttenten en voor R&R/pop; en zelfs af en toe met d&b.
      Heb het afgelopen seizoen een theatertour (nederhop) gedaan met C4/C7 B2 met C6(kluster) en E3(toneelrand) en dat is me over het algemeen goed bevallen. EAW heb ik eigenlijk niets mee (niet + én niet -), wordt er gewoon niet warm van.
      En voor grote zaken de arrays van vDosc, en Adamssons met Martin daaronder. d&b arrays heb ik nog niet gehoord en EV heb ik nog niet goed gehoord, maar ja, die systemer he....
      Voor alle bananen-arrays geldt eigenlijk de eerste zin van deze post nog meer.......

gr.
      Joep
      Tja...

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Soep, maw . je hebt al veel systemen gehoord en ermee gewerkt ?
        Adamssons met Martin daaronder , dit is raar !
        Is daar een reden voor , voor die combinatie ?
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• soep
          • Jul 2005
          • 37

Ik bedoelde hier meer de volgorde van favoriet. Natuurlijk niet de systemen door elkaar.... duhhh...

gr
          Joep
          Tja...

Comment

• flurk
            • May 2003
            • 409

Originally posted by stekelvarke
            Ik ben meer thuis in licht dan in geluid maar waarom een combinatie van zoveel verschillende kastjes? En niet bv enkel Xds/Xb en Xn?

XB's en XN voor wat verder/XCB en XCN voor dichtbij.Lukt aardig.
            Als je alles hangt kan je de XCN en XCB als downfill gebruiken (of infill).Multifunctioneel systeem met enorm veel kracht,een heldere klank en diep laag.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Wat mij opvalt is dat de EAW 850 serie met TAD ( toppie ) toch regelmatig voorkomt in dit topic
              NEXO ?
              Is daar te weinig ervaring mee of wordt dit weinig gebruikt
              sis

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

met de ps reeks van nexo heb ik ookwel wat ervaring, sis.

Als monitor voor dj gebruik of op een podium als drum monitors gebruiken wij regelmatig ps15 van nexo. Dit gaat zeer goed.

Verder ook al eens met dj's vanuit het midden een aantal ps15 vanuit het midden naar buiten toe laten spelen en dit gaat ook goed.

Verder zijn die kastjes zeer hufterproof met bijbehorende processor en gaan ze ongeloofelijk hard voor een simpel frontloaded kastje te zijn.

verder heb ik wel meer dingen van nexo gehoord(alpha,geo t lijn herrie ), maar dat heeft me tot nu toe nog altijd niet overtuigd.

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Bovengenoemde apogee 3x3 vond ik erg lekker klinken. De turbosound (ook hierboven genoemd)flash en floodlight is ook erg lekker.
                  Vdosc vind ik erg lekker klinken. Heel open en warm.
                  Kleine systemen vind ik van EAW perfect.
                  Op de x-array van EV heb ik de lekkerste set ooit gedraait. Andere genoemde systemen heb ik niet daadwerkelijk zelf in mijn handen gehad. Ook is het probleem een beetje dat ik heel veel kasten ken, maar de moddelen door elkaar haal.
                  Mixers:P van Philips.
                  Mengtafel: Midas.

F1 vind ik minder. Wel heel goed, alleen niet mijn smaak.
                  Last edited by Drive inn tnt; 04-09-06, 22:16.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Audio Care
                    • Jan 2006
                    • 7

Voorkeuren (geheel afhankelijk van zaal/ productie):
                    * Meyer UPA-1c +USW +Lab1300's (voor Jazz/Blues en wereld muziek)
                    * Meyer MSL3+MSL4 + 650's (non powered) + Lab's (indien geheel gevlogen nog steeds lekker voor een beetje druk, vooral rastamuziek)
                    * Axsys Source2, Target en U16 (ook voor Jazz/Blues en wereld, en top40)
                    * EAW KF850Z (om te rock'n) met o.a. Crest 9001's
                    * Turbsound Floodlight (idem, maar niet in een feestent) met Lab's of Crest

Tafels: XL3/4/200/250 (op mon) , Crest GT/X8/LMx (op mon), SC 8000/MH3

Monitor: Synco, Martin LE12, EAW SM84

Onmisbaar: TC M3000, KT DN360, SDE3000, BSS DPR 402

Wens: Hoornloos systeem, geen compressiedrivers meer maar wel een 100% regelbare spreiding. Een systeem voor ultiemme live beleving, zonder alle fase problemen. Het gevoel hebben op 11 te staan rock'n terwijl je beschaaft beneden de 105 dbA blijft. tevens dat iedereen, ongeacht waar hij.zij staat, de zelfde informatie krijgt en (wanneer het echt nodig is) iedereen het in stereo hoort. << en dan bedoel ik niet een systeem met koptelefoons>>

Het zal wel het zelfde zijn als een auto op water laten rijden....
                    Mag het licht harder?

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

mwoh, die koptelefoons lijkt me toch wel wat meteen geen last meer van geluidsoverlast, paar shakers erbij voor het 'gevoel', iemand al ervaring mee?
                      De groeten => Micha

Comment

• sd_2
                        • Dec 2005
                        • 134

Waar ikzelf toch heel erg over te spreken ben is een ARCS PA van L-Acoustics. Het liefst met SB218's eronder. Klinkt gewoon strak en erg helder in het hoog. EAW KF850 serie klinkt ook erg goed, maar het ligt er wel heel erg aan welke tech het in elkaar gezet heeft. Ik moet zeggen dat ik verder niet heel erg veel anders gehoord wat ik de moeite waard vind om hier te vermelden.

Gr, D

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

Nexo?

Het schijnt zo te zijn dat Nexo goede dingen maakt ja. Maar met die Geo spullen heb ik zeeeeeer slechte ervaringen (en ik heb er een seizoen mee getourd..., ik....als anti-linearray man). En een Alpha set begaf het een keer na 3 nummers op een festival waar ik stond te mixen, dus al met al niet veel goeds helaas voor Nexo.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Nexo Alpha moet je zonder de E hebben, das de mini, en stukken minder. De grote Alpha kan wat mij betreft met de eredivisie meedoen. In een AB-test viel de EAW-850 compleet door de mand.

lekker?
                            *UPA-2P ( idd, de smallere zijn beter dan de bredere 1P) met voldoende usw ( en daar niet op bezuinigen)
                            * M3d en Milo in de banaan. (bart hof of magu zelf ff laten inregelen, alhoewel die canadees van Rieu er ook wat van kan)..
                            *synco-latere versies, mits wederom door JW, Barney, of Hugo ingeregeld en ingehangen (heb daar ook beunhazen mee zie trekken dat het een drekzooi werd, gevaarlijk systeem dus)
                            * en Nexo-Alpha ZonderE.

Oh, die Geo-set werd 2 jaar geleden op de ET-LDI na een kwartiertje ingepakt, en weggeweest. Helaas, alle goede voornemens ten spijt, maar er hing bij de concurrenten een iets ander systeem

Comment

• Jasper Ravesteijn
                              • Aug 2004
                              • 39

Mijn favoriet.
                              Sinds vanmiddag, afgeregeld met SIM3, het systeem in het Theater aan het Vrijthof, Papyruszaal.
                              Meyer Sound M'elodie gecombineerd met 600-HP en een horizontaal M1D gevlogen middencluster.

Jawel dames en heren: volledig curvilinear array omdat sommige zalen daar nu eenmaal zeer geschikt voor zijn.

Check-it-out !
                              Jasper

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Mac en Jasper , grote fans van meyer, dat is duidelijk , raad eens waarom
                                En inderdaad, na jaren dienst met verschillende zangers en artiesten, hebben ze wel gelijk.
                                Het is bij mijn weten en ervaring, dat meyer het enigste systeem is dat na al die jaren blijft klinken als een klok, ongeacht wat ze uitbrengen .

heren , ik heb geen aandelen in meyer hoor , nope

Het is jammer dat je ze bijna niet tegenkomt, althans niet in mijn streek.
                                De reden is denk ik de prijs, die is ....

Heb ooit eens een productie gedaan in Tienen ( B ) ( studio 20 ) als ik mij niet vergis ?

Een meyer-monitor-systeem als far-field

Nog nooit zo'n klank gehoord, gewoon buitenaards ...

Toch heb ik gekozen voor EAW, om de eenvoudige reden dat dit voor mij persoonlijk handelbaar was en is ! en mijn zanger(essen ) zijn super tevreden

Maar als ik het overleef ( na ziekte ) is mijn droom een meyer PA

Sorry , ben een beetje emotioneel na mijn laatste bloedcontrole , maar OK ,we zien wel
                                sis

Comment

Working...