Welke digitale mixer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

Welke digitale mixer?

hallo,

Ik wil graag een nieuwe digitale mixer kopen, nou ben ik niet zo heel rijk (scholierenbudget) dus mag hij maximaal 700 euro kosten. Nou heb ik zelf al zitten kijken en kom ik uit op een nieuwe behringer ddx3216 of een tweede hands yamaha o1V. Welke mixer raden jullie mij aan? hij gaat gebruikt worden om een bandje mee te versterken.
    Nu wou ik ook nog van beide mixer een aantal dingen weten. Ze schijnen beide uitbreidbaar te zijn tot een bepaald aantal kanalen, maar op die kanalen die je er dan later bij maakt zitten daar dan ook pre amps op? En zijn de preamps in deze mixers een beetje van goede kwaliteit, dus beter dan die ik nu in mijn eurorack mx1804x heb zitten want van de ruis die daaruit komt word bijna doof.

Alvast bedankt
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Ik denk dat de DDX3216 van behringer dan wel iets voor u is. 32 kanalen, en zeer goed en gebruiksvriendelijk. Ik heb er zelf 1 keer een optreden met gedaan, en vond hem wel goed werken!

Comment

• Jacob
      • Jan 2006
      • 152

Mag ik vragen waarom een digitale mixer? Ik kan me wel wat bedenken, maar voor een dergelijk budget lijkt mij analoog interessanter. Dan heb je wel minder mogelijkheden, maar qua bediening en qualiteit heb je het beter voorelkaar.

Over de pre-amps, wat is goed. Afgelopen weekend stond ik in het concertgebouw met een DM2000, een hele andere prijsklasse digi tafel, best een leuk ding. Er zijn wel genoeg technici die de pre-amps maar kut vinden. Pre-amps wordt vaak als eerste op bezuinigtl. Bij een 700 euro kostende digitale tafel zal dat niet beter zijn.

En ik lees net dat de DDX3216 momenteel nogal slecht leverbaar is. Als je toch die keuze maakt, succes....

Comment

• Thur
        • Jul 2006
        • 4

De behringer ken ik niet, weet alleen dat ik over het algemeen niet weg ben van hun materiaal.

Het probleem bij de oude O1V zijn niet zozeer de pre-amps maar de converters. Beperkte dynamiek, dat hoor je in de klank terug. Maar gezien je buget heb je niet veel keus, en met die tafel heb je wel veel mogelijkheden. En in klank zou je hem moeten vergeleijken met een Behringer.
        Bediening is een kwestie van leren, tenminste als je al ervaring met geluid hebt. Voor beginners is digitaal geen optie naar mijn mening, je moet wel goed weten wat je doet.

De uitbreiding gaat met een ADAT-kaart. Die moet je nog in de Yamaha zetten overigens. Je kunt dan bijvoorbeeld van behringer, en nu wél goede kwaliteit, een 19" unit met 8 in en 8 out kopen, die gaat optisch naar de ADAT kaart. Werkt prima.

Suces,

Thur

Comment

• xxxfpnxxx
          • Jun 2006
          • 92

Ik denk dan dat ik voor een 01v ga, tweede hands wel. Is het alleen niet zo dat als die dingen een jaar of 2 oud zijn dan gaan ruisen of zie ik dat fout?
          En is het met een uitbreidingskaart nou mogelijk op deze mixer om pre amps op die toegevoegde kanalen te zetten?

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Met jouw budget en waar je het voor gebruiken gaat, zou ik zeker voor
            de DDX3216 gaan, en zeker weten niet voor een tweedehands 01V.
            De Behringer klinkt echt stukken beter !!
            Er is al genoeg gezecht over de DDX maar ik kan je verzekeren dat ik
            er in 3 jaar tijd geen problemen mee heb gehad.
            01V heb ik ook gehad maar die haalt het het niet bij de DDX,
            en dan bedoel ik geluid en bedieningsgemak.
            Heb nu sinds kort een 01V/96 erbij en die klinkt dan weer beter als de
            DDX, maar heb er gelijk ook een leesbril bij moeten nemen voor dat
            priegel display en hij is 4 x zo duur
            Kortom als je nieuw bent in de digitale wereld, ga dan voor een DDX !!
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

ik vraag mij wel af of de yamaha per se beter is.

In de digitale wereld kun je bijna stellen dat "oude" apparaten afgeschreven zijn. We gaan in een hoog tempo naar betere processing en vooral hogere samplefrequenties en woordlengtes.

Het zou best kunnen zijn dat een oude yamaha 16 bit sampelt en processed en de behringer op 24 bit werkt. (ik ken de beide modellen niet goed genoeg om dat te weten) in dat geval zou een behringer wel sterk beter kunnen klinken...

Even buiten de bedrijfszekerheid die bij yamaha nou eenmaal hoger ligt dan bij behringer. (niet voo niets zie je bij F**DB**K in de folder al digitale behringermixers als B-stock staan . Dat is dus allemaal reparatiewerk geweest)
              lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

al eens gedacht aan een Spirit 328 tweedehands?

Comment

• xxxfpnxxx
                  • Jun 2006
                  • 92

die kan ik op marktplaats alleen maar vinden voor 2000 euro, dat gaat een beetje boven mijn budget.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

dit al eens bekeken?

Comment

• xxxfpnxxx
                      • Jun 2006
                      • 92

is wel een mooi ding, maar is die echt zo veel beter dat hij die 100 euro boven mijn budget waard is, want eigenlijk is 700 echt de max.

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

misschien krijg je er 100 euro af.......

Ik ken de tafels, en het zijn echt goede tafels, en kwa klank zeker beter dan de Yamaha, de berhinger ken ik niet.

Verder heb je op de spirit meer kanalen dan op de yamaha.
                        Daarbij moet je ook niet vergeten dat een yamaha of soundcraft meer waard is na 5jaar dan een berhinger (als die de 5jaar al haalt.....)
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

voor 100 euro meer, kiezen tussen die soundcraft met 16 microfoonkanalen en een o1v of een berhinger, ik zou vlug gekozen hebben.

Comment

• Patrick_Trip
                            • Jun 2006
                            • 7

Vergeet niet dat je bij een Behringer DDX slechts 8 XLR inputs "uit de doos" tot je beschikking hebt! Je zal toch echt een ADAT interface en b.v. de Behringer ADA8000 erbij moeten kopen. 1 ADA8000 geeft je dan weer 8 kanalen.
                            Dus met ADAT interface en 2 x ADA kom je op 24 kanalen uit. Als je dan naar je budget kijkt kom je toch echt wel ver over die 700 euro uit.

Comment

• xxxfpnxxx
                              • Jun 2006
                              • 92

mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt, als ik namelijk op de behringer site kijk zie ik dat de ddx standaart 12 xlr mono kanalen heeft en twee stereo kanalen.

Comment

Working...