@lifesound: om eerlijk te zijn heb ik slechts ervaring met 1 keer in-ears te mixen, en de batterij-en van de reciever waren toen zelfs plat. Maar daarentegen denk ik wél logisch na over de dingen waar ik geen praktische ervaring mee heb.
Als je lead-zang microfoon feedback veroorzaakt met eender welke monitor dan stuurt uiteindelijk die lead-zang microfoon gewoon een sinus van x Hz uit. En alle uitgangen waarop die lead-zang microfoon hoorbaar is, daar zal ook die sinus van x Hz hoorbaar op zijn. Mij lijkt me dan dat je bij gemengde systemen nog steeds moet opletten voor feedback.
Zoals berolios zegt kunnen compressors een oplossing bieden, maar soms heb je een goedkopere PA, en komt iemand van de band ineens af met zijn in-ear transmitter. Daar is dan helaas pindakaas geen compressor voor over
Als je lead-zang microfoon feedback veroorzaakt met eender welke monitor dan stuurt uiteindelijk die lead-zang microfoon gewoon een sinus van x Hz uit. En alle uitgangen waarop die lead-zang microfoon hoorbaar is, daar zal ook die sinus van x Hz hoorbaar op zijn. Mij lijkt me dan dat je bij gemengde systemen nog steeds moet opletten voor feedback.
Zoals berolios zegt kunnen compressors een oplossing bieden, maar soms heb je een goedkopere PA, en komt iemand van de band ineens af met zijn in-ear transmitter. Daar is dan helaas pindakaas geen compressor voor over

.
(is trouwens ook meestal een budgettaire kwestie --> een rack Dominators oid kost ook een kluit centen), het was maar om een idee te geven van wat het allerbeste zou zijn. De muzikanten zélf zijn oud en wijs genoeg om goed voor zichzelf en hun gehoor te zorgen, zij draaien het immers harder of zachter. Uiteraard is het wel zaak dat mensen die met oortjes beginnen daar goed in begeleid worden, want vaak kan het allemaal een stuk zachter dan het bandje denkt inderdaad.

Comment