Mengtafel vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

Mengtafel vraagje

Hallo Geluidstechneuten,
    Ik ben van plan een mengtafel van 8 kanalen aan te schaffen. Liefst met Effect.

Ik zit sterk te twijfelen tussen Mackie en LEM.

Nu zullen jullie wel denken, waarom die twee??
    Nou, in eerste instantie wou ik een Mackie kopen. Vooral omdat het goede kwaliteit is. Nu heb ik van een desbetreffende Muziekwinkel aanbiedingen gekregen van LEM tafels.
    Nu ken ik daar de kwaliteit niet zo heel goed van. Ik hoor er wel goede berichten over en ik hoor dat de service die LEM levert beter is dan die van Mackie.

Nu is mijn vraag.. wat zouden jullie kiezen. LEM of Mackie.

Ik wil het gaan gebruiken om In Ear te gaan spelen. Ik krijg dan alle signalen wat ik wil hebben op de tafel binnen en ga via de tafel direct op mijn oortjes. Ik wil gewoon een degelijke tafel met een goed geluid en ook een lekkere EQ. Geen tafel van Behringer bijvoorbeeld.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Alvast Bedankt!!
  • pokkeherrie
    • May 2006
    • 3

heb je de typenummers of beschrijvingen van beide tafels? Het is dan wat makkelijker om features te vergelijken. Op basis van mijn ervaringen met beide merken zou ik voor de Mackie gaan, hoewel ik vermoed dat de Lem robuuster zal zijn voor 'on the road'.

Comment

• Steve89
      • Dec 2005
      • 120

Typenummer

De tafel van Mackie zou zijn: Mackie 1402 VLZ PRO Livemixer. Die is wel zonder effect.

De tafel van LEM zou zijn: LEM RD-122FX

Comment

• pokkeherrie
        • May 2006
        • 3

Ik zou voor de LEM kiezen. Als ik het zo bekijk heeft de LEM 3delig toonregeling met mid-sweep en 3 aux sends waarvan 2 met pre/post. Daarnaast zie ik een leuk ingebouwd digitaal effect processortje.

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Ik zou voor de mackie gaan, goeie ervaring met de grote broer.
          Met lem een paar minder prettige ervaringen gehad.
          Die effecten bakjes zijn over het algemeen niet spectaculair van kwaliteit. Hoe dat hier zit durf ik geen uitspraak over te doen.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

mackie

Heb hier een mackie liggen ter reparatie.
            En wel de cfx 16, zal wel zelfde opbouw zijn.
            Ben er niet echt kapot van faders zijn slecht en van plastic opbouw zijn zo defect, en die zijn dus vervangen.
            Toonregeling houd ook niet over.
            Lem geen ervaring.
            gr theo.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik ben nu al een tijdje bezig met de mackie ONYX 1220
              Deze EQ klinkt zeer warm + de mic - preams zijn opnieuw ontworpen en klinken uitmuntend
              Ik vind het een topper voor zijn prijs
              o ja , als galm gebruik ik een TC-M300
              werkt prima samen
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

heb hier een 1602 liggen, al een ouwetje (pak em beet een jaar of 8 denk ik.

Topding, kan niet anders zeggen.. heb hem wel altijd netjes bahandeld en weet niet of de techniek van mackie is veranderd, maar ik ben erg blij met mackie.. ook met de 32 kanaals uitvoeringen heb ik goede ervaringen..

lem weet ik niets over te vertellen
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Ik ken de kwaliteit van de LEM-tafels niet opzich, hij ziet er wel uitgebreid uit voor een tafel van rond de 350 euro. Ik vind de benaming van de subgroepen wel apart, maargoed, dat maakt niet zoveel uit.
                  Als je meer subgroepen wilt dan dit zou je ook kunnen kijken naar de Yamaha MG16/6FX ofzoiets, daar zit ook nog een 7 bands EQ voor de zaal op. Deze tafel heeft ook een 3-bands EQ met mid-sweep, iets wat voor mij persoonlijk wel grote voorkeur heeft boven de non-sweep tafels.

Bij de tafels die je hebt voorgesteld heeft de LEM voor mij de voorkeur vanwege de uitgebreidere functionaliteit.

Comment

• NIVA
                    • Apr 2004
                    • 62

Hoi Steve89,

Ik vind het een beetje vreemd dat je in je eerste bericht begint dat je op zoek bent naar een tafel met een fatsoenlijke EQ en een goed geluid. Nou wil niet zeggen dat de Behringer tafels nou zo'n fijne EQ hebben, maar je begint dan ineeens over LEM en Mackie. Nou moet ik zeggen, als ik die foto's zie, dat ik vind dat zij qua indeling en functies niet boven een Behringer-tafeltje staan. Als je een goede EQ wilt, en voor In-ear mix is dat idd wel fijn, vind ik dat je hiermee er niet echt op vooruit gaat.
                    If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 806

heb je al eens gekeken naar soundcraft? Die hebben de spirit FX8. (en nog wat aanverwanten met ingebouwd effect) Ingebouwde effecten voorzien.

Comment

Working...