Mackie/A&H

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

Mackie/A&H

Maandag mijn geluidsleverancier gevraagd of hij wat Mackie mixers had staan. (1604/1642 VLZ)
    Dit had hij niet.
    Tevens rade hij mij aan om voor A&H te gaan (wizard3/PA 20) omdat deze beter zouden klinken.
    Als je alle kanalen bij bovengenoemde Mackie's zou gebruiken, zou de A&H in vergelijking veel beter klinken.
    Is dit waar? Of is dit een verkooppraatje?

P.s. Alles al afgezocht op het forum, maar hier niets van gevonden, wel van de problemen met A&H. Zijn die problemen er nog steeds of is dit inmiddels opgelost door A&H.
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

A&H maakt hele nette mixers, en ook super klinkende mixers. De problemen die er zijn zijn voor mij bekent alleen met de MixWizards van de 2e (?) serie. Hoever dit allemaal gaat staat wel in het forum, en weet ook niet of dit opgelost is..

De PA serie staat hier echter los van
    lala..

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Draad
      Maandag mijn geluidsleverancier gevraagd of hij wat Mackie mixers had staan. (1604/1642 VLZ)
      Dit had hij niet.
      Tevens rade hij mij aan om voor A&H te gaan (wizard3/PA 20) omdat deze beter zouden klinken.
      Als je alle kanalen bij bovengenoemde Mackie's zou gebruiken, zou de A&H in vergelijking veel beter klinken.
      Is dit waar? Of is dit een verkooppraatje?

P.s. Alles al afgezocht op het forum, maar hier niets van gevonden, wel van de problemen met A&H. Zijn die problemen er nog steeds of is dit inmiddels opgelost door A&H.
      Neen, die problemen zijn er nog altijd, OOK bij de PA series !
      Vorige week heb ik een PA 12 naast een ONYX mogen beluisteren .
      Mijn keuze was snel gemaakt .
      De PA serie klinkt als een ijzeren bak zonder warme EQ terwijl er ook nog problemen waren met uitvallende kanalen mooie reklame voor A&H en dit op een meeting
      Ik heb gekozen voor de ONYX , duidelijk de betere op alle gebied
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Originally posted by sis
        Neen, die problemen zijn er nog altijd, OOK bij de PA series !
        Vorige week heb ik een PA 12 naast een ONYX mogen beluisteren .
        Mijn keuze was snel gemaakt .
        De PA serie klinkt als een ijzeren bak zonder warme EQ terwijl er ook nog problemen waren met uitvallende kanalen mooie reklame voor A&H en dit op een meeting
        Ik heb gekozen voor de ONYX , duidelijk de betere op alle gebied
        sis
        Dan zul je toch echt een andere serie hebben gehad dan ik heb[]
        ( te zien aan gele ledjes bij effecten unit plaats van de groene )

En vraag me af welke probleme er waren met de PA, gezien ik de mijne nu 5maand toch wel relatief intensief gebruik zonder ook maar 1 probleem..En al helemaal geen kanaal uitval.
        Last edited by GoTMoRe; 26-04-06, 19:41.
        lala..

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Ik ben blij in jou plaats dat je een goeie hebt .
          maar het is toch weer eens een A&H die problemen heeft met uitvallende kanalen .
          Sorry hoor maar ik heb het live zien gebeuren
          sis

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Originally posted by sis
            Ik ben blij in jou plaats dat je een goeie hebt .
            maar het is toch weer eens een A&H die problemen heeft met uitvallende kanalen .
            Sorry hoor maar ik heb het live zien gebeuren
            sis
            Idd..Dat valt mij de laatste tijd ook meer op, alleen dan met de mixwizards. Ik zal de mijne voor de zekerheid ook maar eens flink stressen, kijken wat ie dan doet..

Ik laat het nog wel horen.
            lala..

Comment

• crash
              • Sep 2004
              • 88

Ik ben een zeer tevreden Mackie gebruiker. Draai nu 4 jaar (40*/j) met een 1604 vlz pro en deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Qua klank vind ik een mackie prettiger dan een van de genoemde A&H's. Ik kan dan ook niet zo goed begrijpen waarom de A&H's met de wetenschap dat er wel eens kanalen uitvallen zo veel wordt ingezet.

De opmerking:
              "Als je alle kanalen bij bovengenoemde Mackie's zou gebruiken, zou de A&H in vergelijking veel beter klinken."
              is dus wel erg dubieus. Bij de A&H's mag je zoals ik het begrijp al blij zijn als je ze allemaal krijgt!!!

Verder denk ik dat je per definitie niet moet afgaan op het advies van een verkoper die wel erg snel een bepaald merk aanprijst (omdat hij niet de gevraagde tafel heeft staan???). Laat hem dat dan maar eerst bewijzen met een passende demo waarmee jij je kunt laten overtuigen.
              Last edited by crash; 26-04-06, 20:18.

Comment

• Draad
                • Apr 2001
                • 122

Bedankt voor alle reactie's!

Dat mijn leverancier gelijk naar A&H ging is volgens mij idd een verkooppraatje, aangezien ik ook geen prijzen van Mackie op zijn site kan vinden.
                Is het overigens de moeite waard om aan de Yamaha O1V? te denken?
                En wat mag deze 2e hands ongeveer kosten?
                Last edited by Draad; 26-04-06, 21:23.

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

Originally posted by Draad
                  Bedankt voor alle reactie's!

Dat mijn leverancier gelijk naar A&H ging is volgens mij idd een verkooppraatje, aangezien ik ook geen prijzen van Mackie op zijn site kan vinden.
                  Is het overigens de moeite waard om aan de Yamaha O1V? te denken?
                  En wat mag deze 2e hands ongeveer kosten?
                  ik denk dat je qua klank en zeker qua mogelijkheden hard vooruit gaat met een o1v96 bruto rond de 2400 euro en daar zit een aardige marge op
                  een ada8000 van behringer eraan en je hebt 20mic-4line en 14 outs
                  en lekker compact
                  een oude o1v (dus zonder 96) is geen optie klinkt aardig beroerd
                  suc7

Comment

• Berend
                    • Feb 2006
                    • 85

Spontaan uitval van kanalen, gain die niet of nauwelijks reageert, veel gebrom over kanalen.
                    Veel gebrom over kanalen doet toch eerder denken aan een aardlus dan aan een slechte tafel.. Een 'slecht' klinkende tafel zal misschien wat ruis toevoegen, maar voor een echte brom zal je hoogst waarschijlijk toch ergens anders moeten zoeken.

Verder zal er van elk merk wel eens een tafel zijn met slechte kanalen, ter vergelijking, ik heb ook wel eens een bmw of mercedes langs de kant van de snelweg zien staan.. Wilt niet meteen zeggen dat de hele serie of het merk slecht is. A&H heeft een goeie naam, en dat zal niet voor niks zijn. T ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de apparatuur omgaat.......

Verkopers zijn zelden te vertrouwen, net als makelaars, autohandelaren en notarissen..
                    dusssss.........

Comment

• broerevb
                      • May 2005
                      • 32

Is het niet zo dat die mackie's intern op één bord gemaakt zijn, en de allen & heaths per kanaal een printje hebben? Dus makkelijker service... Of heb ik dit mis?

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by broerevb
                        Is het niet zo dat die mackie's intern op één bord gemaakt zijn, en de allen & heaths per kanaal een printje hebben? Dus makkelijker service... Of heb ik dit mis?
                        Eigenlijk maakt dit niks uit , ze zijn niet betrouwbaar !
                        Heb hier nog een Tascam M-1016 staan , tja , die heeft een oorlog meegemaakt en hij doet het nog steeds zonder problemen
                        Ik denk dat de fabrikanten van mengtafels niet goed bezig zijn , het is altijd wat .
                        Allemaal MIDAS dan maar , deze hebben geen problemen voor zover ik weet .
                        sis

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

@ sis:

Laatst groot Proms-concert hield de Midas H1000 van een jaar oud er toch ook mee op bij het opstarten voor de tweede voorstelling. De hele mastersectie lag er uit. Gelukkig konden we de boel nog omleiden via de matrixen, anders waren we mooi nat geweest.

Dus zeg nooit nooit....

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

laatst ook een spiksplinternieuwe soundcraft lx7-2 waarvan de voeding het tijdens een show volledig begaf . Daar sta je dan met een fabrieksfout... Eens zien als je dan nog geloof hecht aan een merk, ook al zijn het maar budget tafels....

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by ronny
                              laatst ook een spiksplinternieuwe soundcraft lx7-2 waarvan de voeding het tijdens een show volledig begaf . Daar sta je dan met een fabrieksfout... Eens zien als je dan nog geloof hecht aan een merk, ook al zijn het maar budget tafels....

mvg
                              ronny
                              En wat doe je dan op zo'n moment???
                              Paul
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...