Mic voor Kick

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Is het aan te raden om een Red dot MKE-2 te gebruiken?
    Iets minder signaal zou bij deze niveau's niet erg zijn.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Gisteren ook een MKE-2 gebruikt.
      Verrasend resultaat.

In de kick zat en gemonteerde zwanehals, met daar in een Beyer mic, gewoon aan de clip daaraan gemaakt, klaar.
      (mede omdat ik een draadloos diende te gebruiken: ik heb geen adapter om die via XLR aan te sluiten).

Heeft iemand misschien een idee of het mogelijk is om de MKE-2 direct op een XLR-3 te solderen is?????
      Last edited by jakkes72; 09-04-06, 21:19.

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Iemand een idee waarom Sennheiser geen max.SPL opgeeft? Of waar ik deze kan vinden? e602 - e902

Comment

• Frans Ockeloen
          • Apr 2006
          • 7

Ja het is mogelijk om een MKE2 of welke andere mcirofoon dan ook, aan te sluiten op een speciaal verloopje. Deze zijn te koop bij Sennheiser. (Nee Wim, ik heb geen aandelen Sennheiser ).
          Aan de ene kant is xlr pen en aan de andere kant een lemo connector voor een MKE2, zo'n zelfde als op een sk50 belt. Deze zet de 48V fantoom om in een geschikte spanning voor het mosfetje in de microfoon. (Ja, er zit echt een versterkertje direct achter het kapsel)
          Ik gebruik zelf de MKE Platinum. De geluidsdruk staan gewoon vermeld in de specs, maar die heb ik nu niet even bij de hand.

Comment

Working...