Mic voor Kick

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koert
    • Nov 2002
    • 86

Waarom huur je niet gewoon een dag alle bekende kick-microfoons en probeer je ze allemaal uit?
    - 52 Beta
    - 91 Beta
    - PL20 / RE20

En de Audio-Technica AE2500 miste ik nog! Dit is een microfoon met zowel een dynamisch en een condensator element. Er komen dus ook 2 Xlr-en uit. Dus de 52/91 combi in één microfoon.

En misschien ook niet de microfoon in de ketel plaatsen maar in een gat in het voorvel. Is al eerder door shure-fan uitgelegd waarom...

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Als je een out-of-the-box goed bassdrumgeluid wil
      moet je echt de Audix D6 proberen, zeer diep geluid met prettige click. Echter alleen gebruiken met een fatsoenlijk FOH-systeem anders mis je het aanzienlijke sub wat deze mic uitspuwt.

Comment

• Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

Ik heb hier zowat alle kickdrum microfoons liggen van D-112 tot Beta-52 en alles wat zichzelf kickdrum mic mag noemen daartussen.
        Mijn absolute favoriet is de Sennheiser E-902 eventueel in combinatie met een E-901 voor diegene die er graag een PZM bijhebben.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• marc61
          • Mar 2006
          • 8

Allen bedankt. Ik heb de Audix D-6 besteld. Ik ga het hier voorlopig mee proberen. Ik kon nergens een bedrijf vinden die ze had liggen om te proberen.

Comment

• Frans Ockeloen
            • Apr 2006
            • 7

MKE2 microfoon voor in de kick

Als er de kick voorzien is van een voorvel met zo'n rond gat er in voor de microfoon, moet je eens een omni proberen. De basedrum is van binnen een soort drukcabine, dus is het ook logisch om een drukmicrofoon te gebruiken. Een omni is per definitie een druk microfoon, terwijl de D112 en al die ander microfoons in het laag het moeten hebben van het drukverschil. Aangezien dat aan beide kanten van het membraan gelijk is, kan de microfoon alleen de deeltjessnelheid meten. Als de druk het hoogst is, is de deeltjessnelheid minimaal. Dat verklaart ook waarom een niermiccrofoon, zoals een D112, minder laag weergeeft als die diep in de ketel wordt geplaats. Zelf gebruik is vaak een MKE2 van Sennheiser. Ja, zo'n super klein microfoontje. Omdat het een drukmicrofoon is krijg ik zomaar een octaaf extra laag er bij. En de tik? Dat zit ook wel goed. Het blijft een misvertsand dat het kleinste membraan geen lage tonen zou kunnen opvangen. En juist door het geringe oppervlak, kan die ook een geweldige geluidsdruk aan. Probeer maar eens uit. Let op: je collega's zullen je uitlachen, tot dat ze het resultaat met open mond hebben gehoord .

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Ha Frans!

Leuk dat je ons forum komt versterken.
              Kijk nu al uit naar meer bijdragen van je.
              De MKE2 ga ik zeker eens proberen in de kick.

Paul Misset
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

hey wat leuk!
                Deed jij niet heel vroeger geluid voor doe-maar? of een ander ned-talig bandje (goede doel oid)? heb vlgns mij nog wel eens stukjes van je in music maker gelezen! Welkom!
                Maar wij doen toch hetzelfde met de pzm mics als jij met de MKE2?
                knoppen en waarden :)

Comment

• Frans Ockeloen
                  • Apr 2006
                  • 7

Ja klopt, ik deed vroeger het zaalgeluid voor Het Goede Doel en heb jaren gewerkt voor Ampco. Daarna veel producties in theaterland en sinds 1993 vooral druk met geluidsopleidingen bij het IAB.
                  In de cursus Sound Reinforcement onderzoeken we wel vaker dingen. Erg leuk om te doen. We hebben dan lekker de tijd en de middelen om er eens goed in te duiken.
                  Tot later, groet Frans.

Comment

• Wim Siebelink
                    • Jul 2001
                    • 51

hahaha, dat is een grapje zeker, zo'n revers microfoontje in de bassdrum. Jij hebt zeker aandelen Sennheiser of zo. Nou, die leven echt niet lang in een bassdrum hoor. I.i.g. niet bij de drummers die ik ken.

groetjes, Wim
                    Last edited by Wim Siebelink; 06-04-06, 09:27.

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Audio Technica ATM-25 is ook ERG leuk in een Bassdrum.
                      Is lekker compact (dan een B52 of D112) en heeft veel punch, komt ook lekker laag.
                      Ik vind de ATM25 erg goed !
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

ik zie idd dat de opgegeven maxspl wat laag is (130dB@1kHz), maar dat hoeft niet te zeggen dat het niet gaat.
                        Een andere site geeft 142dB aan: http://www.mmproductions.co.uk/mke2.html

Hetgene wat de maxspl begrensd is vaak de electronica die kan clippen....
                        Het kapsel kan vaak meer hebben...

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Dat van die mke2 had ik al s eerder gehoord, en is dus geen aprilgrap.

Maar ik flikker er met hetzelfde gemak een sm57 of 58 in. Gaat ook prima, kan ik melden..

Comment

• Frans Ockeloen
                            • Apr 2006
                            • 7

Als je een jazz combootje versterkt, met zo'n gesloten bassdrum, is zo'n druksensor (MKE2 of DPA'tje) ook erg handig. Je laat het microfoontje gezwoon zakken door het luchtdrukcompensatie gaatje en klaar is kees. (Oke, even een gaffertje op het draadje).
                            Scheelt een hoop overspraak.

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

ik ga morgen deze proberen

http://www.fullcompass.com/Products/...910/index.html

Comment

• bones2001
                                • Aug 2003
                                • 741

Jaaaaaaaa, das een gaaf ding.
                                Loop al een tijdje met het plan om er zelf een te bouwen.
                                Laat snel horen hoe die klonk !!
                                Mixen is net als schilderen.
                                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...