Nieuwe RAM eindtrappen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #16
    Volgens de RAM-site is het nog steeds Maarssen....

    KIjk maar eens in het lijstje:

    Comment

    • Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

      #17
      en een importeur van een A merk speakers zou daar omdat hij banden heeft met een merk versterkes (die zoals hier gespeculeerd "slecht" zouden zijn) mindere versterkers bij verkopen ?

      Dan moet je toch echt eens een set bij een importeur gaan kopen. Dan laat hij je de verschillen gewoon horen (net als bij EAW )

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #18
        Het zou niet de eerste keer zijn... Want waarom zou je je klant voor de versterkers naar een ander laten gaan als je zelf ook versterkers verkoopt? Uiteindelijk draait het voor zo'n bedrijf nog steeds om de omzet! (bedrijven leven nog steeds voor en van de winst. ken jij er die het voor niks doen? hoor het graag!) En wat als de speakerfabrikant niks specifieks voorschrijft of verplicht of eigen versterkers levert?...

        De lokale geluidsboer hier heeft er ook een handje van! Wel andersom, maar let op:

        Ze verkopen je Dynacord P-serie (L-serie met processor), een JBL/EV/Dynacord-speakerprocessor en Ramsa (Panasonic) speakers. Op zich is hier nog wel wat van te maken, maar als je vervolgens de processor op de Dynacord niet gebruikt, de JBL/EV/Dynacord-speakerprocessor verkeerd inregelt en alleen op het laag gebruikt, het vervolgens niet klinkt en je klant alles opblaast en zegt dat het aan de klant ligt...

        Nee, maak niemand zwart maar dat is hier gewoon de realiteit! Den Bosch hangt er voor 3/4 vol mee, maar steeds meer klanten stappen over naar andere bedrijven die voor veel minder geld wel een installatie leveren die veel beter klinkt en veel beter werkt!

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #19
          >Outline is er (weer) gefrustreerd van. Is namelijk niet de eerste keer dat Outline hoort dat het weer ergens mis is gegaan en dat die klant maar weer even een paar 1000 euro mag ophoesten om alles te fixen/reconen!<

          Dit noemen we overigens gewoon de laagste en goedkoopste manier om jezelf van omzet te voorzien en deze ook te houden!

          >Ja meneer de kroegbaas, die DX38 is toch al wel verouderd! Als u nou een DBX Driverack 4800 koopt, kunnen we nog wel iets regelen met die DX38 en dan komt dit NOOIT meer voor!< Stond er naast! Dit voor 4 topjes en 2 subjes!

          Maar goed....

          Comment

          • Stefke
            • Sep 2003
            • 259

            #20
            Originally posted by Outline
            >Outline is er (weer) gefrustreerd van. Is namelijk niet de eerste keer dat Outline hoort dat het weer ergens mis is gegaan en dat die klant maar weer even een paar 1000 euro mag ophoesten om alles te fixen/reconen!<

            Dit noemen we overigens gewoon de laagste en goedkoopste manier om jezelf van omzet te voorzien en deze ook te houden!

            >Ja meneer de kroegbaas, die DX38 is toch al wel verouderd! Als u nou een DBX Driverack 4800 koopt, kunnen we nog wel iets regelen met die DX38 en dan komt dit NOOIT meer voor!< Stond er naast! Dit voor 4 topjes en 2 subjes!

            Maar goed....
            En dat heeft wat met Ram audio te maken?

            Ondertussen blijken de eerste S-series in de Belgische markt te zitten, maar heb nog geen feedback over de testen.
            ah zo dan

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #21
              Heeft er helemaal niks mee te maken! Op z'n hoogst zijdelings met de koppel-verkoop van Speaker-merk A met Versterker-fabrikant B bij importeur C.

              Het was voornamelijk frustratie van iets wat ik die middag weer eens meemaakte hier in de regio. Soms zou je mensen wel willen... Geloof me als ik zeg dat ik er naast stond en moeite had om even niks te zeggen! Je weet wel, het lip-verbijt-syndroom.

              Over RAM gesproken: heb vandaag nog even met ze gemaild en de S-serie schijnt ondertussen ook al bij de importeur hier te liggen. Mischien tijd om eens te gaan luisteren (hoop dat er nog een vergelijking met de oude, conventionele CB-serie). Ben namelijk erg benieuwd of er veel verschil te horen is, dit omdat ik de laatste tijd toch weer meer en meer mensen hoor die toch weer terug willen naar de 'oude' versterkers.

              Als het meezit, komt er hier nog een (2de-hands-Syrincs SPS3-set bij. Alleen zitten daar geen versterkers bij en de originele Hertz Linear-versterkers zijn ook nergens meer te krijgen... En daar de set met de niet originele versterkers gecombineerd moet kunnen worden met een vol-originele set...
              Last edited by Outline; 03-07-06, 19:43.

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #22
                Ha heren,

                ... 't zat er al even aan te komen maar heb 'n verse S-3004 op de testbank gehad, leek me wel aardig dit nog even te posten.

                Best een mooie amp, SMPS (voeding) met class AB endstage, doet wat de specs beloven, goede beveiliging en handig en snel te configureren (DIP's op rear panel).

                Slechts een aantal kleine min-puntjes (oa stevigheid / constructie behuizing, reactie amp op DC, geen binding posts) maar daar zal wellicht nog aan gewerkt worden.

                Voor geinteresseerden die meer details willen; mailtje sturen.

                Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #23
                  Originally posted by Koen van der K
                  Ha heren,

                  ... 't zat er al even aan te komen maar heb 'n verse S-3004 op de testbank gehad, leek me wel aardig dit nog even te posten.

                  Best een mooie amp, SMPS (voeding) met class AB endstage, doet wat de specs beloven, goede beveiliging en handig en snel te configureren (DIP's op rear panel).

                  Slechts een aantal kleine min-puntjes (oa stevigheid / constructie behuizing, reactie amp op DC, geen binding posts) maar daar zal wellicht nog aan gewerkt worden.

                  Voor geinteresseerden die meer details willen; mailtje sturen.

                  Groeten !
                  Hallo Koen , kan je de details hier plaatsen , dan kunnen wij er allemaal van genieten en dan hoef je niet constant naar iedereen te mailen !
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #24
                    Ha Sis, van dergelijke metingen maak ik altijd een meetverslagje met bijhorende meet-plots, een beetje te groot om hier te posten.

                    Gezien dit soort meetgegevens een indicatie zijn waarvan niets kan en mag worden gebruikt in het kader van "DE specificaties" van dit type apparaat is het mijn inziens niet zinvol alle technische details op een forum als dit te posten.

                    Daarbij zeggen de metingen niets over de praktische prestaties zoals het subjectieve "duwen in het laag", "strak klinken" etc. en zouden door sommigen verkeerd geinterpreteerd kunnen worden.

                    Mocht je toch de details willen dan hoor / lees ik 't wel in m'n mailbox ;-)

                    Groeten !
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    • Kasper
                      • Jul 2004
                      • 171

                      #25
                      Ik heb een RAM 3004 uitgebreid geprobeerd A/B met de te vervangen Carver 1.5 Ik heb ook A/B vergeleken met een QSC Powerlight 1.4 en een Bose 1800 VI (=Carver). Het positieve van de RAM is de handelbaarheid, gewicht,vermogen, 4 kanaals en de prijs valt ook wel mee. Tegenvallen vind ik de geluidskwaliteit. met name het mid en hoog zit dicht, is niet sprankelend. De belevenis van de beluisterde CD muziek is duidelijk minder dan bij de drie andere amps.
                      Ik denk dan ook niet dat deze amp het voor mij gaat worden maar mogelijk dat de RAM voor live muziek of een ander type luidsprekersysteem wel voldoet dus eenieder moet zelf oordelen. Het is zeker een serieus product.

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #26
                        Op welke speakers heb je dit getest ?
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • Kasper
                          • Jul 2004
                          • 171

                          #27
                          SIS, Bose 802 Bose 302 (laagweergever)

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #28
                            Originally posted by Stefke
                            Ram is heel goed in het maken van versterkers, maar ze snappen helemaal niks van marketing en verkoop. Da's de grote reden waarom Ram nog steeds ondergewaardeerd wordt en je ze dus minder ziet dan Crown of Labgruppen.

                            Verder lijken veel bedrijven getrouwd met een of ander merk, waarom weet niemand.

                            Ik hoor veel mensen klagen over een heel bekend merk. Uitbranden, regelmatig uitvallen, maar toch bestellen die kerels opnieuw dat merk. ?? ik begrijp er ook niets van.

                            In elk geval durf ik gelijkaardige Ram-series met vergelijkbare Crown, QSC, Labgruppen,... best eens naast elkaar zetten, je zou nog kunnen opkijken!

                            Zet een QSC PL4.0 maar eens naast een Ram DQX 4.0, je hoort zo het verschil en ziet het verschil in je clip lampjes
                            Dus jij zegt dat zo'n RAM DQX 4.0 beter is dan zo'n QSC PL 4.0? Heeft die RAM dan meer vermogen?

                            Comment

                            • Kasper
                              • Jul 2004
                              • 171

                              #29
                              Sis, bedankt voor je mail heb het met interesse bekeken. Vanavond nog uitgebreid getest met de RAM A/B Bose 1800VI. Ik weet nu zeker dat de RAM het niet wordt. Behoorlijk verschil van kracht en diepte in het laag. Wil voor andere geinteresseerden nog wel even duidelijk zijn dat dit getest is op een Bose 302 met CD en toongenerator. Blijft dat mogelijk op andere luidsprekers en live muziek andere ervaringen onstaan. De RAM is zeker de moeite van het proberen waard. Vind bv de ICL goed werken. idd kan de mechanische kwaliteit me ook niet overtuigen maar dit heeft mogelijk ook met gewicht te maken.
                              met vr. groet Kasper

                              Comment

                              • Kasper
                                • Jul 2004
                                • 171

                                #30
                                Moet natuurlijk wel Koen bedanken Sorry hoor
                                groeten Kasper

                                Comment

                                Working...