Nieuwe RAM eindtrappen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #31
    Kasper, je Bose-versterker is ook 'n stiekeme Carver he!

    Maar als je Pm1.5 eruit gaat heb ik nog wel interesse...

    Comment

    • Decitech
      • Mar 2006
      • 63

      #32
      Originally posted by Outline
      Over RAM gesproken: heb vandaag nog even met ze gemaild en de S-serie schijnt ondertussen ook al bij de importeur hier te liggen. Mischien tijd om eens te gaan luisteren (hoop dat er nog een vergelijking met de oude, conventionele CB-serie). Ben namelijk erg benieuwd of er veel verschil te horen is, dit omdat ik de laatste tijd toch weer meer en meer mensen hoor die toch weer terug willen naar de 'oude' versterkers.

      Wat leuk, ik heb hier 2 ram cb2602's staan in een rackje, ik ben er erg tevreden over!
      "If you like the resonsance you're going to bounce''

      Comment

      • Pajan
        • Jun 2006
        • 12

        #33
        Ram S 3004

        Dus als ik het verhaal van Kasper begrijp heeft hij de Ram amp getest op Bose speakers ? Nu waten we allemaal dat deze veel mid produceren.
        Probleemen zijn er niet dit zijn uitdaagingen

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #34
          Zijn er ondertussen al andere gebruikers en ervaringen ?
          liefst niet op bose , vind dit persoonlijk geen goede referentie
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #35
            Ha Sis,

            ... toevallig heeft onze verhuurafdeling op m'n werk de afgelopen weken getest met een S-4000 en een S-3004. De meningen over de 4000 die ik tot dusver heb gehoord zijn dat deze in het hoog en mid meer definitie hebben en meer open klinken dan de amps (Kind amps op Seeburg Acoustic Line weergevers) die ze momenteel gebruiken.
            Overige ervaringen en meningen volgen nog.

            Over de 3004 heb ik ze nog niet gehoord ... van de week weer eens even binnenlopen.

            To be continued !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #36
              Nu weer een paar maandjes verder zijn er vast wel mensen die er meer ervaring mee hebben en er wat meer over kunnen vertellen

              Comment

              • arieO
                • Feb 2007
                • 16

                #37
                Inmiddels 2 x S serie aangeschaft. S4000, 2x 1400w/4@ en S4044, 4x1000w/4@
                De 4 weg gebruikt om klein Fohhn setje mee aan te sturen, 15" basje /4@(rcf loaded) en 12/1"topje. Gaat heel goed en klinkt voortreffelijk.
                Voorheen dit met een PM 2600 gedaan, geeft vet(dynacord) laag.
                De S serie klinkt beter, zowel in laag als in mid/hoog.
                Wat je vaak mist bij licht gewicht versterkers, Powersoft, Lab gruppen is dat ze in het laag geen body hebben, deze dus wel. Het mid/hoog klinkt veel frisser het laag gedefefiniëerder, strakker.
                De S4000 gaat op 2x 18" met een Dynacord 1153 (S3000)

                Comment

                • jack
                  • Apr 2002
                  • 1090

                  #38
                  Hoi

                  Er is nu ook een s6044
                  met 4 x 1015 watt per kanaal @8 ohm
                  Iemand al ervaring met deze versterker?
                  Is dit een digitale doos? class d?

                  Is het wat voor Nexo(ps10/15)
                  JVM sound de NEXO specialist

                  Comment

                  • jack
                    • Apr 2002
                    • 1090

                    #39
                    [FONT=Verdana]R.I.P. [/FONT]
                    [FONT=Verdana]ram s6044[/FONT]

                    [FONT=Verdana]21-12-2009[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Overleden tijdens normaal gebruik[/FONT]
                    [FONT=Verdana]2 x Nexo ps 15 / 2 x ls 1200 kopie (8ohm)[/FONT]
                    [FONT=Verdana]ps15td mkII controller[/FONT]


                    [FONT=Verdana]Nu het mooiste[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Heb de Ram aangeboden ter reparatie. [/FONT]
                    [FONT=Verdana]De T.D. zegt dat er kortsluiting is ontstaan.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Hierdoor is de versterker opgeblazen. [/FONT]

                    [FONT=Verdana]Dit valt BUITEN de garantie..[/FONT]

                    [FONT=Verdana]De versterker "stinkt" niet en is ook niet warm geweest.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]ook zit hij niet vol met stof.....[/FONT]

                    [FONT=Verdana]Heb nu een mailtje rechtstreeks naar Ramaudio gestuurd.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Even kijken wat die hierop te vertellen hebben..[/FONT]

                    [FONT=Verdana]ps versterker is nog geen jaar oud...[/FONT]

                    [FONT=Verdana]wordt vervolgd[/FONT]
                    JVM sound de NEXO specialist

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #40
                      Goed nieuws!
                      Je RAM versterker is uitgerust met dit:
                      "SSP™: SOA Sentry Protection effectively limiting the power that the amp could deliver into an incorrect load or to a direct short-circuit"
                      M.a.w.: dat ding is kortsluitvast! Als het defect gaat door een kortsluiting in de speaker dan heeft de beveiliging niet goed gewerkt! En dat is dus weer de fout van RAM!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #41
                        Zolang het ding niet op 380 V is aangesloten en er geen andere dingen mee zijn gedaan dan je bij 'normaal' gebruik doet lijkt het mij dat een zichzelf respecterende versterker fabrikant dit zonder meer als garantie geval afhandelt. Zeker bij RAM zou ik niet anders verwachten, versterkers van die klasse moeten gewoon 100% kortsluitvast zijn.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • jack
                          • Apr 2002
                          • 1090

                          #42
                          reaktie van RAM

                          [FONT=Arial]Dear Mr. Jack van Meer,[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]I am very sorry about this incidence with *****, but I cannot help you at all. We cannot see which conditions amp is and I cannot tell you if it is under warranty or not. If really it has less than 2 years and the failure is due to some manufacturing defect and not bad use of the units, ****** has to repair it under warranty, but I cannot decide it.[/FONT]
                          [FONT=Arial]I suppose you can understand me.[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]In any case, I am going to contact ******* to know what they think and why they are not repairing it without cost.[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]I hope they help you.[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]Best regards and have a nice day,[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]Monica Royo
                          Export Sales Manager
                          RAM Audio - space equipment
                          Tel. +34 96 127 30 54
                          Fax. +34 96 127 30 56
                          [/FONT]
                          [FONT=Arial].............................. en nu?????????[/FONT]
                          [FONT=Arial][/FONT]
                          [FONT=Arial]Ik heb 3 van deze versterkers gekocht[/FONT]
                          [FONT=Arial]Ik hou m,n hart vast
                          [/FONT]
                          JVM sound de NEXO specialist

                          Comment

                          • Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

                            #43
                            Originally posted by jack
                            [FONT=Arial].............................. en nu?????????[/FONT]

                            Rustig afwachten Jack ...
                            Meer is minder, minder is meer

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #44
                              Originally posted by jack
                              reaktie van RAM

                              [FONT=Arial]Dear Mr. Jack van Meer,[/FONT]

                              [FONT=Arial]I am very sorry about this incidence with *****, but I cannot help you at all. We cannot see which conditions amp is and I cannot tell you if it is under warranty or not. If really it has less than 2 years and the failure is due to some manufacturing defect and not bad use of the units, ****** has to repair it under warranty, but I cannot decide it.[/FONT]
                              [FONT=Arial]I suppose you can understand me.[/FONT]

                              [FONT=Arial]In any case, I am going to contact ******* to know what they think and why they are not repairing it without cost.[/FONT]

                              [FONT=Arial]I hope they help you.[/FONT]

                              [FONT=Arial]Best regards and have a nice day,[/FONT]

                              [FONT=Arial]Monica Royo
                              Export Sales Manager
                              RAM Audio - space equipment
                              Tel. +34 96 127 30 54
                              Fax. +34 96 127 30 56
                              [/FONT]
                              [FONT=Arial].............................. en nu?????????[/FONT]

                              [FONT=Arial]Ik heb 3 van deze versterkers gekocht[/FONT]
                              [FONT=Arial]Ik hou m,n hart vast
                              [/FONT]
                              Ik vind dit een erg nette reactie, ze lijken in elk geval de moeite te nemen de zaak nader te gaan onderzoeken.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • JVS
                                • Mar 2004
                                • 317

                                #45
                                "Kortsluiting" is natuurlijk wel een erg ruim begrip..

                                "Een paperclip die op het PCB terecht is gekomen" is ook kortsluiting...

                                Zonder duidelijkere omschrijving dus geen zinnig woord over de al dan niet correcte garantie afhandeling van de importeur te zeggen.

                                Comment

                                Working...