Ervaring en betrouwbaarheid van Actieve systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

Wat ik het voordeel vind van actieve systemen is toch wel geluidskwaliteit!!
    Moest laatst inprikken bij een setje waar een stuk of 3 delay lijnen hingen... daar zaten tussen de amp en de speaker toch zeker een metertje of 60 speakon tussen... nou ik zeg je het verschil hoor je absoluut !!!! Daar bovenop ruiste de PA ook nog eens als een debiel...

Werk al weer wat jaartjes met meyer systemen (ook met Milo's etc.) en de enige keren dat ik een kapotte amp ben tegen gekomen was in een array dat midden in de regen hing en niet goed was afgeschermt tegen weersinvloeden!!!!

Groeten

Steven
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Een van de Tegen-opmerkingen gaat meestal over hete extra gewicht, maar :

1 ik pak liever 1 x iets zwaars dan 2x
      2 de totale gewichtsbesparing is natuurlijk interessant, want geen amprack meer (ook in de ruimte in je bus scheelt dit)
      3 de nieuwe generatie versterkers zijn stukken lichter dan de ouwe ringkern-amps

En als grootste voordeel : altijd de juiste versterker op de juiste speaker. En dat scheelt ook weer in de scheidingsfilters enzo.

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

Hoi,

Ik ben zelf ook eens aan het rekenen gegaan maar actief is echt zo gek nog niet, buiten de voordelen die het bied wat hier voor allemaal is benoemd is het natuurlijk oook zo dat het financieel ook helemaal zo gek nog niet is.Ik ben zelf is gaan rekenen wat mij de tweedehands das audio set tot nu toe inc versterkers heeft gekost, hier kun je tweedehands een even groot systeem van Bijfoorbeeld meyer sound van kopen (en ja dan is de keuze natuurlijk niet zo heel moeilijk meer, meyer heeft dan toch een stuk meer naam en zal volgens velen ook b eter klinken.)ASls er hier ooit weer een keer wat nieuws zou moeten komen zal ik zeker actief overwegen.Ik denk met name voor zo'n toepassing waar jij het voor gebruikt zeer goed toepasbaar is, het is sneller lichter en je hebt minder plek in de bus nodig.groeten en succes Arjan

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Bovenstaande begint ook voor mij te tellen.
          Ik zit alleen op een mooie stekker van mr Neutrik oid te wachten waarmee je 220 en lijnsignaal in een keer kunt koppelen.

Iets alla powercon, maar dan met nog drie pennetjes dr bij.
          Dan de luidspreker fabrikant deze nog in/aan/op de kasten monteren en we hoeven dan maar 1 stekker aan te sluiten, in plaats van een 220V en een lijnsignaal.

(ik heb ooit iemand gezien die daar Speakon-8 voor gebruikte, zal absoluut niet legaal zijn....?)

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ik zit alleen op een mooie stekker van mr Neutrik oid te wachten waarmee je 220 en lijnsignaal in een keer kunt koppelen.
            Die kabeltjes zijn er gewoon hoor.
            Ik zal hier geen link plaatsen want dan wordt Mac weer boos....

Mail me anders maar even.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by bones2001
              Nee, hoor, zolang je ze zelf maar niet te koop aanbiedt.
              Sjonge, deze week gaat de geschiedenis in als de week van de lange tenen.

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

Originally posted by jakkes72
                Bovenstaande begint ook voor mij te tellen.

Iets alla powercon, maar dan met nog drie pennetjes dr bij.
                Dan de luidspreker fabrikant deze nog in/aan/op de kasten monteren en we hoeven dan maar 1 stekker aan te sluiten, in plaats van een 220V en een lijnsignaal.

(ik heb ooit iemand gezien die daar Speakon-8 voor gebruikte, zal absoluut niet legaal zijn....?)
                Die stekkertjes bestaan al hoor. Je kan ze vinden bij harting. Daar kan je stekkers op maat laten maken. Het enige probleem is de kabel die er tussen moet. Je signaal en je stroom moeten in feite van elkaar gescheiden worden. ANders kan je bij kabelbreuk eens 230V op je versterkeringang krijgen... En willen we dat

voor meer info:
                Last edited by driesmees; 19-03-06, 09:10.
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by bones2001

Mail me anders maar even.
                  Zonder lenge tenen dan maar
                  hebben we het over zoiets

sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Jasper Ravesteijn
                    • Aug 2004
                    • 39

Zoiets?? Het kan legaal en goed.
                    Last edited by Gast1401081; 19-03-06, 13:25.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Die heb ik dus zelf ook, van tasker-zelf gesoldeerd weliswaar, en de XLR-aders ff een 20 cm langer dan de powercon. Blijft de trekontlasting van de Powercon nl. het meeste werk doen, terwijl de dunne XLR-draadjes er ontspannen bij hangen.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Ik zat al te wachten op die kabels, maar dat zijn alleen maar de kabels.
                        Het gaat mij om het stekkermateriaal. Zoals de VEAM oplossing van Jasper.

Die HARTING lijkt ook wel goed, maar zelf houd ik meer van de vergrendeling van ILME.(daar maar eens gaan kijken)

Maar goed, blijft het feit nog staan dat je eigenlijk zou willen dat er een standaard aansluitmethode zou moeten zijn?

Comment

• Jasper Ravesteijn
                          • Aug 2004
                          • 39

ik begrijp niet echt waarom mijn mailtjes toch steeds gezien worden als te commercieel. Als ik verwijs naar een informatieve link....foei ! als ik iemand aanbied telefonisch contact op te nemen...fout !
                          is het recht dan enkel voorbestemd voor een moderator om mensen op de koffie uit te nodigen (zoals ******** al meerdere keren gedaan heeft).
                          Ikke nie begrijpuh.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Jasper Ravesteijn
                            ik begrijp niet echt waarom mijn mailtjes toch steeds gezien worden als te commercieel. Als ik verwijs naar een informatieve link....foei ! als ik iemand aanbied telefonisch contact op te nemen...fout !
                            is het recht dan enkel voorbestemd voor een moderator om mensen op de koffie uit te nodigen (zoals ******** al meerdere keren gedaan heeft).
                            Ikke nie begrijpuh.
                            Je kunt nog steeds klikken op de tekst, en dan kom je bij de VEAM-pagina die je bedoelt.
                            Zouden die 10 letters die er voor de .com staan live in beeld blijven, dan krijg ik een enorm topic en een bak mail over me heen waar andere mensen zich afvragen waarom die 10 letters wel mogen blijven staan, en die van hunzelf niet.

Kort en goed : dealers en importeurs mogen niet verwijzen naar hun eigen merk. Wel naar dat van een concurrent, natuurlijk...gevolg van de vernieuwde regels die onlangs zijn ingegaan. En dat geldt dubbel voor mn eigen merk.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Mac, is het deze kabel die je gebruikt ?

sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

ben daar niet ingelogd, maar het is 3x1,5 en 2 x 2 x 0,25 uit mn hoofd.
                                dus 1 x 220V en 2 x gebalanceerd signaal

Comment

Working...