Ervaring en betrouwbaarheid van Actieve systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crash
    • Sep 2004
    • 88

Originally posted by sis
    Ik ben het beu om versterkers e.d te sleuren
    Hoe is de betrouwbaarheid van actieven systemen ?
    Al enkele jaren is er van alles op de markt .
    Zijn er hier forumleden die met bepaalde systemen, merken ( gepowerde kasten dus ) problemen hebben gehad ? uitval enz...
    Dit is mijn vraag: kwa degelijkheid en VOORAL betrouwbare systemen .
    Ik zit namelijk te denken aan de nieuwe NT series van EAW
    Alvast bedankt
    sis
    Ik werk nu zelf enige tijd met mijn ADX set van HK (3,2kW) en moet zeggen dat de set tot nu boven verwachting bevalt. Ik heb begrepen dat jezelf muzikant bent en dus op veel verschillende lokaties komt. Het grote voordeel van de set vind ik dat je dan makkelijk de configuratie kan aanpassen en afstemmen op de situatie. Je neemt zodoende nooit te veel mee. Alles is mogelijk met de set, van 2 toppen zonder/met 1 a 2 subs tot 2 toppen met 4 subs. In te stellen via de 56 bits interne ddo controller. Enige waar ik aan moest wennen bij de overgang van passief naar actief was het hogere ruisniveau op de full-range toppen. Dit komt echter door de breedbandigheid i.c.m. met een hoog vermogen (80Hz-19 kHz/ 600W RMS per top) waardoor de voorversterker wordt getriggerd. Qua betrouwbaarheid kan ik pas over een jaar of 2 iets zinnigs zeggen maar qua gebruikersgemak kan ik je melden dat ik dit veel eerder had moeten doen.

Comment

Working...