Zware versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Nou om het topic nog even helemaal af te maken:

We hebben een versterker! Het is de Crest CA-12 geworden... Met dank aan Arjan (arie).

Kunnen nu dus ons 'serieuse' rackje in elkaar gaan zetten, met;

Crest CA 6 op het hoog.
    Crest CA 12 op het laag.
    EV DX 34A processor

Het rack zelf is onderweg.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Ziet er allemaal netjes uit!

Wat ga je hiermee aansturen?

[offtopic]

Ga je ook nog eens verder komen dan Roden alleen? Kan me voorstellen dat je met je grootste set te weinig inwoners hebt daar ( ik bedoel eigenlijk meer hoe groot is de kans dat je s wat meer richting Assen komt, zou graag eens een kijkje nemen )
      lala..

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by GoTMoRe
        Ziet er allemaal netjes uit!

Wat ga je hiermee aansturen?

[offtopic]

Ga je ook nog eens verder komen dan Roden alleen? Kan me voorstellen dat je met je grootste set te weinig inwoners hebt daar ( ik bedoel eigenlijk meer hoe groot is de kans dat je s wat meer richting Assen komt, zou graag eens een kijkje nemen )
        Wat ik ermee aanstuur? Top: 2 of 4 stuks Electro Voice SX-300.
        Sub 2 stuks hoorngeladen met 18" RCF speaker.
        Voor de kleinere evenementen 2 stuks BR met 15" RCF speaker.
        Bij grote evenementen alles.

^Testopstelling... Inderdaad het is een beetje een rommelzooitje op dit moment.

--> Buren hadden gisteravond tot 2 uur nog een soort van feestje, dus ik ga er vanuit de ze er geen last van hebben dat dit even stevig getest wordt...

Op je vraag of ik ook nog buiten Roden actief ben, ja maar vooral in Groningen en omstreken hebben we nog wel eens wat klussen (ook wel veel in de stad zelf).
        Maar aan de andere kant, we zijn ook wel eens naar zwolle geweest, jaja...
        Dus misschien komen we nog eens in de buurt van Assen, als je zelf nog een keertje in de buurt van Roden moet zijn, mail me maar, spreken we iets af.

Groeten Hugo
        Last edited by hugovanmeijeren; 17-09-06, 16:49.

Comment

• TonBeljon
          • Apr 2006
          • 104

Ziet er goed uit Hugo! Heb inmiddels ook een Crest ca 6 dankzij jou tip, weet je nog?

groet, Ton uit Tolbert.

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by TonBeljon
            Ziet er goed uit Hugo! Heb inmiddels ook een Crest ca 6 dankzij jou tip, weet je nog?

groet, Ton uit Tolbert.
            Ha Ton,

Ik had inderdaad nog even geïnformeerd of je hem ook opgehaald had, en bevalt 'ie goed?

Groeten Hugo

Comment

• Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

Even dit oude topicje weer leven inblazen....
              Ik heb een soortgelijke vraag. Dit keer keer om 2x L-Acoustics SB 118 aan te sturen, wordt er door de fabrikant 1200 W(8 Ohm) aangeraden.
              Mijn keuze lijstje:
              Lab Gruppen
              QSC
              Crown
              Carver

Zou men hier een lichte amp bridgen (en dan dus 2x) of 1 zware amp nemen? Maakt soms qua prijs niet zo veel uit.
              Dacht zelf eerst aan 2 QSC PL2 236's maar ben bang dat de voedingen te licht zijn. 1 PL 6.0 is duurder dan 2 PL2's. Of toch maar Crown of Lab gruppen dan maar? tips en ervaringen welkom....

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

de pl236 (a) is absoluut te licht voor subs te sturen, idd door de voeding/vermogen verhouding. Dat ding gaat er al onder door bij een jbl 2226h (600w) laagdriver bij ons... Bridgen zal waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben denk ik, maar hou ook de impedantie in de gaten: gebridgd op 8 ohm draaien is meestal niet ok dacht ik (of haal ik nu dingen door elkaar?).

Een PL4 of PL6 is idd meer geschikt voor subs te sturen, al heb ik daar persoonlijk geen ervaringen mee (enkel lab fp6400 op subs eigenlijk, en vroeger nog de qsc MX3000) maar anderen die ik ken en waarschijnlijk ook sommigen op het forum hier wel.

De carvers en crowns hoor ik altijd heel veel goeds over, maar geen enkele ervaring mee. Wat het ook wel zeeer goed doet zijn MC² versterkers, maar van het prijskaartje daarvan word je ook niet bepaald vrolijk...

Groeten,

Didier Beghin
                Ampli bvba

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

[quote=DidierB]Bridgen zal waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben denk ik, maar hou ook de impedantie in de gaten: gebridgd op 8 ohm draaien is meestal niet ok dacht ik (of haal ik nu dingen door elkaar?).
                  /quote]

Dat was toch:

Bridgen op 4ohm is eigenlijk 2ohm 'normale' last.

Dus als je versterker niet 2ohm stabiel is en wel volgens t papiertje 4ohm bridge kan draaien je érg op moet passen ( liever nog helemaal niet doen )
                  lala..

Comment

• Lennartsound
                    • Dec 2006
                    • 269

Originally posted by DidierB
                    de pl236 (a) is absoluut te licht voor subs te sturen, idd door de voeding/vermogen verhouding.
                    Bridgen zal waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben denk ik, maar hou ook de impedantie in de gaten
                    Dat leek mij dus ook. Ik heb wel eens van een electronica fanaat begrepen dat van bridgen je versterker onstabiel wordt. Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat b.v. een oude Quad 303 met slechts zo'n 35 Watt maar gigantische Elco's en een enorme voeding een behoorlijk grote speaker met gemak aanstuurt. Vermogen zegt dus niks over de kracht van een versterker idd.

Lab gruppen spreekt mij qua specs wel aan maar weet ook niet of die echt geschikt is voor het zware werk.
                    Iemand een ervaring kunnen meemaken tussen een Crown en een LabGruppen?

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Bridge 8 ohm is dus een belasting van 4 ohm per kanaal, dus bridge 4 ohm is dus 2 ohm per kanaal. Verder zit er volgens mij geen verschil in of je nou je versterker met 2 keer 4 ohm belast, dus stereo. Of dat je nou bridge 8 ohm gebruikt. Komt qwa belasting op hetzelfde neer.
                      M.v.g. Sander
                      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Husss
                        • Jul 2003
                        • 220

Originally posted by Lennartsound
                        Even dit oude topicje weer leven inblazen....
                        Ik heb een soortgelijke vraag. Dit keer keer om 2x L-Acoustics SB 118 aan te sturen, wordt er door de fabrikant 1200 W(8 Ohm) aangeraden.
                        Mijn keuze lijstje:
                        Lab Gruppen
                        QSC
                        Crown
                        Carver

Zou men hier een lichte amp bridgen (en dan dus 2x) of 1 zware amp nemen? Maakt soms qua prijs niet zo veel uit.
                        Dacht zelf eerst aan 2 QSC PL2 236's maar ben bang dat de voedingen te licht zijn. 1 PL 6.0 is duurder dan 2 PL2's. Of toch maar Crown of Lab gruppen dan maar? tips en ervaringen welkom....
                        @ lennartsound
                        Voor de grotere Systemen van L-acoustics zijn de bijgeleverde amps ook van Lab gruppen. Zijn Oem Lab's. LA24 en LA48 respectievelijk fp3400 en fp 6400.

De FP3400/lab2002 zijn dus zeer zeker goede opties!

Comment

• Lennartsound
                          • Dec 2006
                          • 269

Originally posted by Husss
                          @ lennartsound
                          Voor de grotere Systemen van L-acoustics zijn de bijgeleverde amps ook van Lab gruppen. Zijn Oem Lab's. LA24 en LA48 respectievelijk fp3400 en fp 6400.

De FP3400/lab2002 zijn dus zeer zeker goede opties!
                          Aha, ik vond ze er al op lijken idd.... ook qua prijs Vraag me af of ze in de LA amps nog iets L-Acoustics-achtigs" hebben toegevoegd. Kan niks ontdekken.....

Comment

• René
                            • Oct 2000
                            • 126

Nee hebben ze niet behalve dan de lettertjes op de behuizing.. Op de printen staat ook gewoon Labgruppen..
                            René

Comment

• J@N
                              • Oct 2006
                              • 26

Deze versterkers werken ook zeer aardig op L'Acoustics :

- MC2 Audio - E45 Introduction
                              - MC2 Audio - E25 Introduction
                              - MC2 Audio - E15 Introduction
                              "Without music, life would be a mistake."

Comment

Working...