Zware versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

geloof dat de ouwe lab 1300C nog steeds rond de 1000 euro blijft doen...

maar vanwaar fp's?
    voor t kleinere werk doet de Ip het ook prima, denk ik...

Comment

• EVfreak
      • Jan 2006
      • 146

Originally posted by Tofke78
      Ikzelf gebruik een QSC PL 4 en ben er zeer tevreden over. Volgens je reacties is dit niet echt naar jouw budget. Dan zou ik naar een RMX van QSC gaan. Wordt ook nogal es gebruikt op het laag en is een stuk goedkoper.
      Hallo,

Ik gebruik op mijn EV MTL2-subs met zeer grote tevredenheid de QSC RMX5050 versterker,deze geeft op 4 ohm 2X1600Wrms.Ik vind hem zeer warm klinken op het laag,zeker zo goed als de EX/MX-series van QSC vroeger,en op grote vermogens wordt hij ook niet warm.Het gewicht moet je erbij nemen +-32kG
      Ik wil hier mee zeggen dat je gewoon zeer goed materiaal krijgt voor je geld.kost iets rond de 1400 à 1500€

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

hee een 3400 voor 1300euro ex, dan wil ik er ook wel 3 een paar, denk niet dat dat gaat lukken voor dat geld, moet je toch echt eerder aan 1700/1800 gaan denken.groeten arjan

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Misschien zijn deze dan wel interresant...??

[LEFT][FONT=ArialMS]LAB 4000 C 2 x 2100 W 4 ohm [/FONT][FONT=ArialMS][/FONT][FONT=ArialMS]1.750,00
          LAB 3400 2 x 1400 W 4 ohm ( binnenkort pas leverbaar
          [/FONT][FONT=ArialMS][/FONT][FONT=ArialMS]1.750,00
          LAB FP 6400 2 x 2100 Watt 4 ohm
          [/FONT][FONT=ArialMS][/FONT][FONT=ArialMS]2.250,00[/FONT]

Camco DL 3000 P 2 x 1500 watt 999,00

[FONT=ArialMS]Staan gewoon op het www, en nog in de buurt ook.[/FONT]
          [FONT=ArialMS][/LEFT]
          [/FONT]
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

weet ik die staan bij Mega in almeloooooooo..... daar komen er waarschijnlijk binnenkort ook een paar van onze kant op.In iedergeval bedankt voor de tip.Even back on topic:

Ik denk niet dat een labgruppen financieel haalbaar is (tenminste of het buget moet ver drie dubbelen).lijkt mij inderdaad een goede crest of qsc een goede oplossing.Bijfoorbeeld crest ca 12-ca18 qsc mx3000,5050,en als je het echt lekker VET wilt doen crest pro 8001 of 9001, heb nog nooit weer eerder een eindtrap gehoordt die zo ontiegelijk vet klinkt, jammer dat die bakken niet meer gemaakt worden en veel ste zwaar zijn.succes er mee groeten Arjan

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by arie
              weet ik die staan bij Mega in almeloooooooo..... daar komen er waarschijnlijk binnenkort ook een paar van onze kant op.In iedergeval bedankt voor de tip.Even back on topic:

Ik denk niet dat een labgruppen financieel haalbaar is (tenminste of het buget moet ver drie dubbelen).lijkt mij inderdaad een goede crest of qsc een goede oplossing.Bijfoorbeeld crest ca 12-ca18 qsc mx3000,5050,en als je het echt lekker VET wilt doen crest pro 8001 of 9001, heb nog nooit weer eerder een eindtrap gehoordt die zo ontiegelijk vet klinkt, jammer dat die bakken niet meer gemaakt worden en veel ste zwaar zijn.succes er mee groeten Arjan
              Denk dat ik eens naar die Crest Pro 9001 ga kijken, nog meer goede ervaringen daarover?

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

crest 9001 moet je een beetje geluk mee hebben deze versterker is nog steeds zeer geliefd bij veel mensen en dus bijna nooit tweedehands te koop, 8001 daar in tegen zie je vaker (zijn er ook veel meer van).succes groeten Arjan

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Alweer een tijdje geleden dit topic, maar wou toch nog even mededelen, PA-MARKT niets op versterker gebied te vinden...

Hebben wel een P3500 van Yamaha meegenomen om het rackje even af te maken.

Heb nu net een Crest Audio CA 6 versterker gekocht (Yup m'n eerste échte versterker ), en pfoeh WAT EEN GELUID. Mensen die zeggen je geluid hangt van de versterker af, die hebben zéker gelijk.

Crestje klinkt ook erg leuk op onze kleine subs (wordt trouwens wel een versterker voor de toppen), dus het gaat zeker een Crest versterker worden voor op de grote subs. (Wellicht een CA 12 of een CA 18, met wat geluk).

Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor de informatie.

Groeten Hugo

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

... hartstikke mooi, en nog goed betaalbaar ook zo'n CA-6. Overigens heeft de CA-12 hetzelfde eindblok als de Pro 8001. De CA-12 is wat lastiger te vinden tweedehands (8001 regelmatig te vinden rond de 1100 Euro) maar gaat ook als de brandweer op 't sub !

Veel SpaB met je nieuwe aanwinst !
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• LJmalcolm

wij hebben hier ook een aantal racks staan met crest ca-6 op het hoog en ca-12 op het laag van onze hk audio r stack en klinkt best lekker

Comment

• WinterS
                        • Jun 2006
                        • 102

op 't www => Crown 2402 versterker: 1300 euro

maar is die goed voor in het laag te gaan?
                        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

Crown MA-2402 gaat op het laag prima. Alleen vind ik de prijs van 1300 euro wat aan de hoge kant. Kijk ook eens naar Crown MA-2400 en 2401. Op een paar details na helemaal identiek aan de MA-2402. Qua performance iniedergeval geen merkbaar verschil tussen de MA-2400/2401/2402.

Comment

• GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

Originally posted by hugovanmeijeren
                            Heb nu net een Crest Audio CA 6 versterker gekocht (Yup m'n eerste échte versterker ), en pfoeh WAT EEN GELUID. Mensen die zeggen je geluid hangt van de versterker af, die hebben zéker gelijk.
                            Als je een ECHT vreselijk goed klinkende versterker wilt hebben probeer deze dan eens

De Crest is er niets bij^^ ( no offence to the crest )
                            lala..

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Originally posted by GoTMoRe
                              Als je een ECHT vreselijk goed klinkende versterker wilt hebben probeer deze dan eens

Ziet er erg leuk uit, de specs ook; maar denk dat het prijskaartje iets te hoog is voor het zakgeld van een 15 jarige...

Nee, ben zeer tevreden over de Crest, alle locale verhuurders gebruiken hier ook Crest dus dat is dan ook wel weer handig.

Groeten Hugo

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

Originally posted by GoTMoRe

En waarom zou deze beter zijn dan Crest etc.? Kan er zo nog een hele lijst aan vast plakken! Versterker-bouwers genoeg hoor!

@Hugo: Even goed rondsnuffelen, er staan zat Crests her en der op internet.

Comment

Working...