Zware versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Zware versterker

Beste forumleden,

Tot nu toe hebben we onze subs eigenlijk nog nooit volledig voluit kunnen gooien (hoewel we daar soms wel behoefte aan hebben). Het probleem: versterker vermogen.

Onze subs zijn per kant 1 KW RMS.

Wat we eigenlijk willen, is een goede, zware versterker, die niet nieuw hoeft te zijn. Ik wil op de PA-markt kijken naar wat geschikts, maar ik zou graag van te voren wel wat types/merken horen, waar ik me beter in kan verdiepen.

Gezien we genoeg vermogen willen hebben, dat we er in de toekomst ook nog wat extra aan kunnen hangen, willen we een versterker van zo'n 1500/2000 Watt per kant.

Een lokale verhuurder heeft versterkers van het merk Harrison in de verhuur. Deze leveren dit soort vermogens, deze hebben we enkele keren gebruikt en bevielen zeer goed! Hebben jullie andere ervaringen?

Merken lijstje: Crest/QSC/Labgruppen/Harrison

Hebben jullie wat types waar ik me even wat beter in kan verdiepen?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Crown macrotech ofcoarse... Is wel duur, maar built like a tank: retezware voeding (arme rug), maar die heeft wel als gevolg dat je bass net dat ietsje meer punch heeft. Andere merken hebben soms een krappe voeding waardoor die bij zware belastingen ff leeggezogen wordt.

Crown komt trouwens ook uit met de I-tech serie, die lichter, maar toch zwaarder van vermogen is (voedingen evolueren ook zeker?).

Nu zeg ik niet dat de andere merken rommel zijn e, zeker niet. Een Labgruppen, crest of Harrison heb ik nog niet aant werk gehoord, dus daar ga ik me niet over uitspreken. En van QSC hoor ik steeds zeggen dat ze een crown macrotech niet kunnen volgen (en de weinige AB vergelijken die ik heb kunnen doen bevestigen dit). Wil niet zeggen dat QSC slecht is, wil enkel zeggen dat ze bij QSC meer aan je rug denken dan aan pure power.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

tweedehands voorradig:
      Stage accompany. (ik denk wel eens dat die ooit een bouwregel in de trant van "een band dient minstens een kilo per afgegeven watt te sjouwen" hadden )
      Carvers worden nu geregeld tweedehands aangeboden.

Tweedehands Crowns zijn niet te versmaden ja. (Overigens ook als contragewicht bij het hijsen van oceaanstomers bruikbaar. )
      lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

wegens de toenmalige crown-amcrons bij First werd dit bandje al gauw de First SjouwBand genoemd...

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

ram

Wij hadden altijd de ram 3.4 op onze subs staan,ging best lekker 1700 aan 4.
          Kunnen zelfs op 2 ohm draaien.
          Stonden vorig jaar wel op de pa-markt moeten nu te krijgen zijn onder de 1000 euro.
          Succes.

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

heb nog een rack met de Master DP5000 ( 2*1750W 4ohm )

Gewicht is rond 25kg per versterker.

Als je wilt kun je hem komen testen.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Bestaat Harrisson nog? Iemand een link? Heb hier een van 1987 liggen die een beetje eigenwijs is en wil daar een oplossing voor. Dus...

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Crest 8001 wellicht een optie ? Heb er hier ook 1 en doet 't geweldig op 't laag.
                2 x 1225W/4 Ohm, tweedehands te krijgen voor ca. 1100 Euro.

ps ook te gebruiken als sleep-gewicht bij het Tractor-Pulling of een mammoettanker te verankeren ;-)

Groeten !
                Last edited by Koen van der K; 25-02-06, 19:43.
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Al veel goede reactie's, heel mooi, kan ik me nog even wat beter verdiepen.

Budget is ±€600,- uit eigen ervaring weet ik dat daar 2e hands meestal wel mee aan te komen is. Moeten we natuurlijk even naar het aanbod kijken.

Harrison bestaat geloof ik niet meer.

Blijf maar komen met reacties, hoe meer hoe beter (des te ruimer de keus).

Groeten Hugo

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Al veel goede reactie's, heel mooi, kan ik me nog even wat beter verdiepen.

Budget is ±€600,- uit eigen ervaring weet ik dat daar 2e hands meestal wel mee aan te komen is. Moeten we natuurlijk even naar het aanbod kijken.

Harrison bestaat geloof ik niet meer.

Blijf maar komen met reacties, hoe meer hoe beter (des te ruimer de keus).

Groeten Hugo
                    een kwalitijds amp tweedehand die dit vermogen leverd ga je niet redden voor 600euro, als je iets fatzoenlijks wilt hebben moet je met je buget toch echt richting de 1000euro, de meeste dingen daaronder zijn buget eindtrappen.groeten arjan

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

Wat een lekkere amp is voor vet laag is de QSC EX4000 of wel de JBL MPX1200 2x1200 watt aan 4 ohm van 20hz -20khz, voor een prijs tegen de 1000 euro moet dat wel lukken, is zeker geen miskoop.

Of toch de lab gruppen FP6400, die gebruik ik zelf voor 2x1000watt 8ohm subs per kanaal die gaat echt als de brandweer maar ja is ook 2 x 2400 watt @4ohm van 20hz-20khz.
                      Maar gezien het budget niet echt passend.

grtz michel

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Hmmz, zat zelf ook al richting een Labgruppen te kijken, maar dat mag dan ook iets als een fp3400 zijn.
                        Is 2x 1800 @ 4Ohm en ook meer als voldoende. Zag deze nieuw voor $2000,- dus 2e hands moet daar wel ver onder zitten.

Ik noemde €600,- even als richtprijs 2e hands, kan ik altijd nog wel iets van afwijken. Maar een €6000,- zit er bijvoorbeeld echt niet in, gewoon even een beetje onderscheid maken.

Wat ik wel wil is kwaliteit, ben wel een beetje zat van d(r)ap audio! Hoeft ook niet perse het nieuwste van het nieuwste te zijn, we hebben nu een Yamaha P2200 voor op de top, dus ook oud maar werkt ook nog prima.

In ieder geval al bedankt voor de reacties (maar meer is zeker welkom), ben ik in ieder geval al beter voorbereid!

Groeten Hugo

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

Ikzelf gebruik een QSC PL 4 en ben er zeer tevreden over. Volgens je reacties is dit niet echt naar jouw budget. Dan zou ik naar een RMX van QSC gaan. Wordt ook nogal es gebruikt op het laag en is een stuk goedkoper.

Comment

• purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

@Hugo:
                            de lab gruppen fp3400 is 1700 watt per kanaal @2 ohm
                            maar zonder meer kwaliteit qua prijs moet je 2ehands al snel denken aan 1300/1400 euro excl btw.

grtz michel

Comment

• deurklink

Originally posted by hugovanmeijeren
                              Hmmz, zat zelf ook al richting een Labgruppen te kijken, maar dat mag dan ook iets als een fp3400 zijn.
                              Is 2x 1800 @ 4Ohm en ook meer als voldoende. Zag deze nieuw voor $2000,- dus 2e hands moet daar wel ver onder zitten.

Ik noemde €600,- even als richtprijs 2e hands, kan ik altijd nog wel iets van afwijken. Maar een €6000,- zit er bijvoorbeeld echt niet in, gewoon even een beetje onderscheid maken.

Wat ik wel wil is kwaliteit, ben wel een beetje zat van d(r)ap audio! Hoeft ook niet perse het nieuwste van het nieuwste te zijn, we hebben nu een Yamaha P2200 voor op de top, dus ook oud maar werkt ook nog prima.

In ieder geval al bedankt voor de reacties (maar meer is zeker welkom), ben ik in ieder geval al beter voorbereid!

Groeten Hugo
                              Hmm vergis je niet! Labgrubben blijven erg veel geld waard! Ook 2de hands! Maar 't zal er ongetwijfeld eronder zitten maar erg ver eronder vraag ik me af!

Comment

Working...