Microwedge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • noot
    • Nov 2005
    • 37

@ Stijn: Weet uit ervaring dat de speaker WEL beschadigd kan worden door de poot van de microfoonstandaard. Het is me al een paar keer voorgekomen.
    Of de bedrading wordt beschadigd, of de speaker zelf loopt een beschadiging op.
    Ze kunnen dus wel zeggen dat het zo kan, maar ik zou het je niet aanraden. Want er wordt altijd wel gerommeld met de stand door de artiest zelf (weghalen van de stand omdat hij/zij deze op dat moment niet wil gebruiken e.d.)

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Een slimme jongen had er dus een buis in gemonteerd voor de stand, en de rest met een stuk gaas ofzo dicht gemaakt.
      Verder staat de derde poot op een verhoging, en dus het statief lekker scheef...

Comment

• djfrenko
        • Oct 2003
        • 61

@ noot,

Ik weet heus wel waar ik over praat en dat het mischien niet handig is ok, maar zoals je dus al las geven ze dit zelf op als handige tip en wat een ieder er mee doet moet hij zelf weten, ik dacht laat ik het melden voor diegene die het niet weet. want daar is immers een forum voor.

groeten Frank
        Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• sandur
          • Oct 2005
          • 85

Even nieuw leven inblazen, inmiddels is de licentie die Ratsound aan Radian Audio gegeven had verlopen en hebben ze een nieuwe licentie gegeven aan: EAW

Ze willen nu gezamelijk het ontwerp verbeteren, ik ben erg benieuwd!

Voor meer informatie zie: Front Row: EAW To Manufacture, Distribute MicroWedge Series

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

nu is er ook een subje bijgekomen in het lijstje...wel lekker laag (dan bedoel ik niet hoog)

http://www.eaw.com/products/microsub.html

wie heeft de andere microwedges al eens tegengekomen?

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Juist!

We moeten Radian niet vergelijken met EAW, de laatste heeft in samenwerking met Dave (What's in a name!) Rat de Microwedges ontwikkeld.
              Radian heeft deze alleen geprobeerd te kopieeren.

Ik heb ze een paar jaar geleden bij Dave zelf de proto types gehoord en gezien en ze zijn best goed.

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sandur
                • Oct 2005
                • 85

Originally posted by salsa
                Juist!

We moeten Radian niet vergelijken met EAW, de laatste heeft in samenwerking met Dave (What's in a name!) Rat de Microwedges ontwikkeld.
                Radian heeft deze alleen geprobeerd te kopieeren.

Ik heb ze een paar jaar geleden bij Dave zelf de proto types gehoord en gezien en ze zijn best goed.

Dave
                Klopt niet helemaal volgens mij, Rat heeft ze bedacht en aan Radian gelicenceerd voor fabrikatie, nu dat contract verlopen is is de nieuwe licentie aan EAW gegeven. Die zijn weer met Rat om tafel gegaan om het ding opnieuw te designen (nu ook filter en alle actieve componenten meenemend).

Heb ze helaas nog niet gehoord, als iemand ze heeft staan of weet waar ze staan ...

Overigens: het ontwerp van die sub is wel erg doordacht...

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Ik heb wel een vermoeden waar ze staan
                  SR20DET

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Freek Fokker
                    Ik heb wel een vermoeden waar ze staan
                    Laat me raden....
                    Amsterdam zuid-oost?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by MusicXtra
                      Laat me raden....
                      Amsterdam zuid-oost?
                      Get to the point. Ben er ook mee bezig namelijk. Heb hier een printje op mn bureau. Was op zoek naar een nog compactere 12" monitor. Moet nog kleiner zijn en minder opvallend dan een Max 12. Ben wel benieuwd om een keer ergens te gaan luisteren. Waar kun je ze in NL kopen. In de US doen ze 1500 dollar.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

is wel te raden als er een EAW sticker op zit....
                        Probeer Alles op het gebied van professionele geluids-apparatuur en handgemaakte flightcases. eens...

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Originally posted by sandur
                          Klopt niet helemaal volgens mij, Rat heeft ze bedacht en aan Radian gelicenceerd voor fabrikatie, nu dat contract verlopen is is de nieuwe licentie aan EAW gegeven. Die zijn weer met Rat om tafel gegaan om het ding opnieuw te designen (nu ook filter en alle actieve componenten meenemend).

Heb ze helaas nog niet gehoord, als iemand ze heeft staan of weet waar ze staan ...

Overigens: het ontwerp van die sub is wel erg doordacht...
                          Yes it's true,

Radian heeft kwa ontwikkeling en massa produktie hun beperkingen en daar kwam Dave niet over uit met hun.
                          Toch blijft Radian deze speakers 'kopieeren'..

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sandur
                            • Oct 2005
                            • 85

Originally posted by salsa
                            Yes it's true,

Radian heeft kwa ontwikkeling en massa produktie hun beperkingen en daar kwam Dave niet over uit met hun.
                            Toch blijft Radian deze speakers 'kopieeren'..

Dave
                            Duidelijk! Zijn we er weer uit

Overgens ben ik het ook eens met je opmerking over het (kwaliteits)verschil tussen de Radian en de EAW versies ..

Comment

• djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

Ik had gister een microwedge en 5 sm400's op me podium liggen.

de microwedge 12inch als zwerffloor zijn ze erg fijn. Maar ze gaan niet hard genoeg om bij een drummer te leggen zonder sub.

De klank vind ik ook erg goed, en als je er zang opzet krijg je hem recht in je gezicht.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by djberjo
                                Ik had gister een microwedge en 5 sm400's op me podium liggen.

de microwedge 12inch als zwerffloor zijn ze erg fijn. Maar ze gaan niet hard genoeg om bij een drummer te leggen zonder sub.

De klank vind ik ook erg goed, en als je er zang opzet krijg je hem recht in je gezicht.
                                Is ook wel logisch en kun je al uit de specs halen, een 12" gaat simpelweg niet laag genoeg voor een kickdrum.
                                Ik gebruik al jaren een vergelijkbaar (eigen) ontwerp met een 12/2" Beyma coaxiaal speaker en heb de ervaring dat artiesten deze als super duidelijke monitor ervaren met een heel direct en goed gedefinieerd geluid.
                                Maar voor de drums heb ik gewoon een dubbel 15"/6"/1" kast staan, door de kastgrootte gelijk op de goeie hoogte en voldoende laag voor de kick.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...